Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Douche+toilet lopen traag af

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• lisske
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 11-02 22:19
Hallo,

10maanden geleden kocht ik een huis. 1maand na het intrekken kwam ik tot de conclusie dat de douche+wc zeer traag afliepen, met als gevolg dat het in de kelder begon te lekken ter hoogte waar de buis van de douche en wc samen komen in 1 buis en deze de muur in gaat richting de septische put (voortuin).

Wat ik als volgt reeds heb ondernomen:
-ontstopping vanuit kelder richting septische put
-2weken later opnieuw lek: septische put volledig laten ledigen
-6maanden later opnieuw lek: buis vanuit kelder richting septische put laten vernieuwen alsook hoger laten steken dan buis richting riolering
-2maanden later opnieuw trage afwatering!

Kan iemand mij vertellen wat de oorzaak is van de trage afwatering met als gevolg dat het begint te lekken in de kelder? Ik ben ten einde raad.

Alvast bedankt.

Alle reacties

• kezzza
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14:03
Ik heb het antwoord niet, maar ik neem aan dat je al wel een loodgieter hebt laten kijken naar de hele installatie?

• TheGhostInc
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
@lisske een slechte afwatering mag NOOIT een lekkage opleveren. Een fatsoenlijke rioolbuis kan continu volstaan zonder te lekken (Bijvoorbeeld bij een waterslot). Uiteraard kun je wel een verstopping krijgen.

Ik vermoed dat je loodgieter meer een klootgieter was. Ik zou alles gaan vervangen wat redelijkerwijs te vervangen is. Een lekkende riool is een versleten en/of slecht riool.

• lisske
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 11-02 22:19
TheGhostInc schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:39:
@lisske een slechte afwatering mag NOOIT een lekkage opleveren. Een fatsoenlijke rioolbuis kan continu volstaan zonder te lekken (Bijvoorbeeld bij een waterslot). Uiteraard kun je wel een verstopping krijgen.

Ik vermoed dat je loodgieter meer een klootgieter was. Ik zou alles gaan vervangen wat redelijkerwijs te vervangen is. Een lekkende riool is een versleten en/of slecht riool.
2 loodgieters verder en de buis is ondertussen vervangen. Maar nu, na 2maanden, merken we op dat alles weer traag afwatert. Momenteel is er nog geen lek, maar meestal is dit wel het gevolg. We willen voorkomen dat dit weer gebeurd maar weten niet meer wat we nog meer kunnen doen.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True