Bluetooth transmitter voor cassetedeck naar Maranrz SR6008

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldbommel
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10-10 17:33
Hallo medetweakers, zou ik een bluetooth transmitter kunnen gebruiken om een Cassetedeck met Maranrz sr6008 te kunnen verbinden voor afspelen/ opnemen. Wellicht heeft 1 van jullie een antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:49

FeaR

In GoT we trust

Wat heb je zelf al gevonden en hoe zie je dit voor je? Je loopt al een tijd op GoT rond en zou dan toch moeten weten dat we iets van eigen inzet wel verwachten, zie ook Het algemeen beleid #quickstart. Hoe zie je dit verder voor je? De SR6008 heeft geen Bluetooth aan boord dus naast een transmitter zal je ook een receiver moeten hebben.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-10 23:16
Een bluetooth adapter gaat enkel één kant op dus het wordt denk ik alleen afspelen.

Aanvulling, als je HIFI receiver geen bluetooth heeft dan heb je niets aan alleen een transmitter maar heb je een setje nodig met zowel transmitter als receiver.

[ Voor 49% gewijzigd door FrankHe op 10-02-2020 19:53 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldbommel
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10-10 17:33
Mogelijk heb ik er 2 nodig voor ontvangen en versturen. Mijn vraag is zal het werken om het spelende te krijgen, afspelen gaat al met tullip aansluiting, maar opnemen, ik kom daar maar niet achter, vandaar deze denktank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
ronaldbommel schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:55:
Mogelijk heb ik er 2 nodig voor ontvangen en versturen. Mijn vraag is zal het werken om het spelende te krijgen, afspelen gaat al met tullip aansluiting, maar opnemen, ik kom daar maar niet achter, vandaar deze denktank
Ik neem aan dat je cassetedeck vier aansluitingen heeft. Playback links, Playback rechts en Record links en rechts. Hetzelfde geldt voor je HIFI receiver. In plaats van twee (stereo) kabels ga je twee Bluetooth setjes gebruiken.

Cassetedeck Playback out L+R --> Bluetooth transmitter 1 --> Bluetooth receiver 1 --> HiFi Playback in L+R

en

HiFi Record out L+R --> Bluetooth transmitter 2 --> Bluetooth receiver 2 --> Cassetedeck Record in L+R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De SR6008 heeft pre-out front aansluitingen (tulp) daar kan je van opnemen, alleen zal de volumeknop invloed hebben op het niveau.
Voor echte recorder aansluitingen (line out) moet je naar een stereoversterker, de PM5005 heeft ze nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Dan heeft die versterker dus ook geen tape monitor functie. Tsja, dan zou ik het houden bij alleen afspelen en het hele opnemen maar vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10 11:34

MM99

That is the way I am!

Compleet offtopic. Ik las als titel "Bluetooth Trimmer".
Je kan je voorstellen hoe ik zat te kijken.

Lang leve dyslexie :+
Pagina: 1