Vraag

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-10 16:38
Ha allen,

Ik heb momenteel een Huawei mate 20 waarmee ik gebruik maak van twee simkaarten (werk/privé). Bellen en uitschakelen van de sim gaat prima middels een shortcut echter:
*ik wil graag whatsapp business uit kunnen schakelen als ik niet werk
En
*ik wil graag twee aparte contactlijsten (werk/privé)

Beide krijg ik niet voor elkaar, veel gegoogeld maar net niet gevonden wat ik zocht. Iemand ervaring / een idee?

Meh

Beste antwoord (via dano_nl op 12-02-2020 07:29)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@dano_nl met https://play.google.com/s...om.oasisfeng.island&hl=nl kan je een tweede profiel maken met daarin alle werk apps. Vervolgens is dat gehele profiel uit te schakelen (helaas alleen niet automatisch tussen bepaalde tijden) en werken die apps dus niet meer.

Als je daar WhatsApp in zet en je werkcontacten is dat volgens mij precies wat je zoekt.

Alle reacties

Verwijderd

Waar je naar op zoek bent heet in Android "Second Space"

Je creeert daar als het ware een 2e gebruiker/buroblad met de apps en dingen die je dus ook allemaal in een klap uit kan zetten.

Of je Mate 20 een nieuw-genoeg android versie daarvoor heeft weet ik niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2020 19:16 ]

• dano_nl
Hm thanks even naar gekeken maar toch niet helemaal wat ik zoek. Ik kan inderdaad een tweede gebruiker +, space aanmaken maar ik zoek meer iets dat enkel een tweede contactlijst aanmaakt en whatsapp uit kan zetten.
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:16:
Waar je naar op zoek bent heet in Android "Second Space"

Je creeert daar als het ware een 2e gebruiker/buroblad met de apps en dingen die je dus ook allemaal in een klap uit kan zetten.

Of je Mate 20 een nieuw-genoeg android versie daarvoor heeft weet ik niet.

Meh

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Een tweede contactlijst?
Je kan je contacten toch gewoon in verschillende groepen onderbrengen?
Een optie om WhatsApp uit te schakelen bestaat niet echt.

Acties:
  • Beste antwoord

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@dano_nl met https://play.google.com/s...om.oasisfeng.island&hl=nl kan je een tweede profiel maken met daarin alle werk apps. Vervolgens is dat gehele profiel uit te schakelen (helaas alleen niet automatisch tussen bepaalde tijden) en werken die apps dus niet meer.

Als je daar WhatsApp in zet en je werkcontacten is dat volgens mij precies wat je zoekt.

• Dragao Cell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 23:47
Je kunt ook shelter installeren: https://play.google.com/s...s?id=net.typeblog.shelter

Hiermee activeer je Android for work en kun je een werkomgeving folder aanmaken en daarin kun je je werkgerelateerde apps in kwijt en vervolgens kun je via je notificatiepanel je meldingen aan en uit zetten.

• dano_nl
Ah island en shelter lijken vergelijkbaar, ga ik even mee aan de slag, thanks!

Meh

Pagina: 1