Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sembarelds
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-01-2022
Ik heb een tijdje geleden een domein gekocht om wat schoolzaken op te doen, maar nu word ik benaderd door een persoon die interesse heeft in het kopen van mijn domeinnaam omdat hij die naam wil gaan gebruiken.

het is nog een relatief jong persoon, en het domein is Zemba.nl

Hij heeft een bod van 150 euro gedaan als 'laatste bod'

wat is jullie advies?

Wat moet ik vragen voor dit domein?

[ Voor 5% gewijzigd door Sembarelds op 10-02-2020 19:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:52

Twazerty

AVCHDCoder developer

gebruik je ook een mailadres op dit domein?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:33

Rmg

Met welk gedeelte wil je advies?

Verkopen is niet lastig, laat het geld overmaken naar je bankrekening en doe het niet via PayPal of iets anders wat makkelijk terug te draaien is en mail het transfertoken naar de koper.

Voor 150 euro is het niet waard om met escrow services te werken imo.

De prijzen van domeinen is echt een gevalletje wat de gek er voor geeft en wil.

[ Voor 12% gewijzigd door Rmg op 10-02-2020 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sembarelds
@Rmg Ik wou hulp met een beetje prijsinschatting, is 150 euro een normale prijs voor dit domein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gebruik je het domein daadwerkelijk? Of kun je het gewoon vervangen door een ander domein voor wat schoolzaken?

Als het domein gewoon uitwisselbaar is, dan zou ik het lekker verpatsen voor 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sembarelds
@TERW_DAN Nee ik gebruik het momenteel niet, maar de naam is wel degelijk een naam waar ik eventueel later iets mee had willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 16:16
Sembarelds schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:08:
@TERW_DAN Nee ik gebruik het momenteel niet, maar de naam is wel degelijk een naam waar ik eventueel later iets mee had willen doen.
Dan hou je het domein. Je weet zelf beter of je hem kwijt wilt voor 150 of niet. Lijkt me niet zo lastig.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-05 13:42
Waarde bepalen op een domein is heel lastig.

Vooral nadenken of je ooit de domein naam nog zelf wilt gebruiken.
Zo niet dan is het aan jouw om te verkopen.

Heb tijd lang 2 domeinen waar meerdere belang bij hadden.
Uiteindelijk voor gekozen om de domeinnamen te verhuren.
5 jaar lang 250 per jaar voor gevangen per domein.

Andere uiteindelijk voor 350 verkocht.
Was de oude bedrijf pagina van m'n moeder.

En wat is het laatste bod? Meerdere malen laatste bod afgewezen en vervolgens een hoger bod ontvangen...

En gezien je later misschien iets mee wilt doen. Gewoon houden dan. Wat kost je domein per jaar? 10 euro of zo.

[ Voor 9% gewijzigd door gasemans op 10-02-2020 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sembarelds schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:08:
Dan zou ik 'm gewoon lekker houden.
150 euro is leuk verdienen op een domeintje, maar ook geen bedrag waar je lekker van kan rentenieren. Misschien 2 uurtjes eerder met pensioen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sembarelds
@worldfastest Ik ben een student en voor mij is het best wel interessant om een extra zakcentje te krijgen, vandaar dat ik graag van anderen hoor wat hun vinden.

@Twazerty Ik gebruik geen mailadres op dit domein nee

[ Voor 15% gewijzigd door Sembarelds op 10-02-2020 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
Waarde van domeinnaam is lastig te bepalen.
Dit kan komen, is het domeinnaam ook een bedrijfsnaam?
Aantal bezoekers per maand, zowel uniek als nieuwe.

Hoe makkelijk is het domeinnaam? Is het domeinnaam gerelateerd aan een product of dienst?

Zoals ik het nu zie, heeft het domeinnaam weinig waarde. Die 150 euro is wellicht wel een goede prijs.
Maar het is aan jouw om te bepalen of je het voor die prijs weg doet.

Zelf heb ik een aantal domeinnamen waar een paar bedrijven interesse in hebben. Er kwam een bedrag voorbij waar ik een leuke kleine auto van kon kopen. Ik heb het domeinnaam niet verkocht.

150 euro is leuk, maar 150 euro is ook niet het einde van de wereld. Ook al ben je student.
En wat ga je met die 150 euro doen? Als je dat opgaat drinken zou ik het zonde vinden. Koop je een nieuwe telefoon ofzo, dan heb je ook iets van waarde in handen.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is de hondenschool de nieuwe, of de oude eigenaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:33

Rmg

Zemba net/eu/com/zijn allemaal van domeinverkopers of inactief, gebeurt met de naam niet zoveel.

Verder spreken zemba's de taal zemba, daar zijn er 30000 van in Angola. Niet echt doelgroep.

Voor jezelf lijkt het domein me inwisselbaar, je schoolwerk kan je op elk ander random domein hosten en er draaien nog geen services op.

Wil je een zeker zakcentje zou ik de 150 euro pakken. Hoef je het niet kwijt zou ik zelf een laatste bod terugsturen van 200 of 250, maar dan zou ik ook niet raar opkijken als ze bedanken en een ander domein nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:11
Is er ook een centrale marktplaats, die zich bezighoudt met de verkoop van domeinnamen?

Ik vind het geen probleem om dan een commissie te betalen aan de makelaar die er tussen zit.

Wat ik nu vooral zie zijn individuele providers, die domeinnamen verkopen, die op hun website zijn ingekocht, maar ik kan nergens een centrale marktplaats/makelaar vinden, waar domeinnamen te koop staan.

Ook ik wil, toevallig zoals de TopicStarter, de oude bedrijfs website url van mijn moeder verkopen, maar op Marktplaats heb ik geen succes, gezien er maar enkele kijkers zijn. Zelfs bij mijn betaalde advertentie. (Misschien is Marktplaats niet de juiste plek hiervoor)

Weten jullie toevallig of zo’n centrale website bestaat, waar mensen hun domeinnamen op te koop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-05 12:53
Djerique schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:20:
Is er ook een centrale marktplaats, die zich bezighoudt met de verkoop van domeinnamen?

Ik vind het geen probleem om dan een commissie te betalen aan de makelaar die er tussen zit.

...

Weten jullie toevallig of zo’n centrale website bestaat, waar mensen hun domeinnamen op te koop zetten?
De meest bekende in Nederland is Sitedeals en als je het internationaal zoekt is Sedo de eerste die in mij opkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57963

Djerique schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:20:

Wat ik nu vooral zie zijn individuele providers, die domeinnamen verkopen, die op hun website zijn ingekocht, maar ik kan nergens een centrale marktplaats/makelaar vinden, waar domeinnamen te koop staan.

Ook ik wil, toevallig zoals de TopicStarter, de oude bedrijfs website url van mijn moeder verkopen, maar op Marktplaats heb ik geen succes, gezien er maar enkele kijkers zijn. Zelfs bij mijn betaalde advertentie. (Misschien is Marktplaats niet de juiste plek hiervoor)

https://dan.com/nl-nl
Pagina: 1