Toon posts:

iPhone x garantie maar geen nieuw beschermlaag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week deed mijn iPhone x het opeens niet meer (half jaar oud)
Dus ik contact opgenomen met Apple en die zeiden dat ik het beste naar amac kon gaan en daar mijn telefoon ter reparatie aan te bieden. Amac heeft mijn telefoon aangenomen en mijn belkin beschermlaag eraf gehaald van €45,- ! En nu krijg ik van Apple een nieuwe iPhone x omdat m’n oude iPhone niet meer te repareren valt .. maar nu wil ik ook van amac een beschermlaag maar die willen ze niet geven . En ik ben van mening dat ik wel recht er op heb omdat ik er niks aan kan doen

Beste antwoord (via Verwijderd op 10-02-2020 18:52)

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 01:53
Aangebrachte modificaties zijn nooit voor rekening van de leverancier / verkoper, maar voor de eindgebruiker.

PSN: plexforce (ps4)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Waar heb je de telefoon gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
T-mobile

Beschermlaag en hoesje bij amac gekocht

Acties:
  • Beste antwoord
  • +10 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 01:53
Aangebrachte modificaties zijn nooit voor rekening van de leverancier / verkoper, maar voor de eindgebruiker.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:43:
T-mobile

Beschermlaag en hoesje bij amac gekocht
De verkoper moet de gevolgen dragen het defect in de door hen geleverde telefoon. Je had dus bij T-mobile moeten aankloppen. Als je kunt betogen dat je iPhone niet gerepareerd had kunnen worden zonder de beschermlaag te verwijderen, en dat een verwijderde beschermlaag niet opnieuw kan worden aangebracht, zou je alsnog T-mobile kunnen aanspreken.
WeHoDo schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:50:
Oh? Waar komt deze wijsheid vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties zijn meer iets voor het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

iOS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
WeHoDo schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:50:
Mooi is dat hè? Je hebt toch minimaal vijf mensen gefopt (@vanheemst @MLLL @luckremers @Haruhi @Verwijderd) door op stellige toon wat onzin te spuien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:50
GlowMouse schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:35:
[...]

Mooi is dat hè? Je hebt toch minimaal vijf mensen gefopt (@vanheemst @MLLL @luckremers @Haruhi @Verwijderd) door op stellige toon wat onzin te spuien.
In hoeverre is T-Mobile dan aansprakelijk voor gevolg schade? T-Mobile heeft niet gezegd dat jij er een beschermlaag op aan moet brengen, noch is dat door hun geleverd of er opgezet. Waarom zouden zij daar dan voor verantwoordelijk moeten zijn? Zou helemaal mooi zijn, verkoop je een telefoon en kan je aansprakelijk worden gesteld voor een veelvoud van de kosten van een telefoon.
Ik kan namelijk bijvoorbeeld ook betogen dat ik door dat mijn telefoon niet werkte ik een klus van miljoenen euro ben misgelopen.
Is T-Mobile dan ook aansprakelijk daarvoor? OF is T-Mobile gewoon 'aansprakelijk' voor de kosten van een nieuwe telefoon. Dat de verkoper aansprakelijk kan zijn bijvoorbeeld bij brandschade als de telefoon ondeugdelijk is en in de brand vliegt is een ander verhaal.
Maar ik zie niet waarom T-Mobile in dit geval verantwoordelijk is voor de extra schade.

[ Voor 25% gewijzigd door Arjant2 op 12-02-2020 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:09
Arjant2 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:58:
[...]

In hoeverre is T-Mobile dan aansprakelijk voor gevolg schade? T-Mobile heeft niet gezegd dat jij er een beschermlaag op aan moet brengen, noch is dat door hun geleverd of er opgezet. Waarom zouden zij daar dan voor verantwoordelijk moeten zijn? Zou helemaal mooi zijn, verkoop je een telefoon en kan je aansprakelijk worden gesteld voor een veelvoud van de kosten van een telefoon.
Ik kan namelijk bijvoorbeeld ook betogen dat ik door dat mijn telefoon niet werkte ik een klus van miljoenen euro ben misgelopen.
Is T-Mobile dan ook aansprakelijk daarvoor? OF is T-Mobile gewoon 'aansprakelijk' voor de kosten van een nieuwe telefoon. Dat de verkoper aansprakelijk kan zijn bijvoorbeeld bij brandschade als de telefoon ondeugdelijk is en in de brand vliegt is een ander verhaal.
Maar ik zie niet waarom T-Mobile in dit geval verantwoordelijk is voor de extra schade.
Maar als Apple de telefoon wel had gerepareerd (dus geen nieuwe leveren), maar de beschermlaag eraf had gehaald en weggegooid, was het dan ook nog logisch geweest?

T-mobile is in deze als verkoper buitenspel gezet en heeft momenteel niks met de afhandeling te maken. Via T-mobile is wel de weg die je normaalgesproken hoort te bewanden (verkoper), maar Apple is altijd al een bijzondere partij geweest in afhandelijk (positief en negatief).

Hoe je alsnog T-mobile aansprakelijk kunt stellen? Als de reparatie via T-mobile zou lopen is de redenatie van @GlowMouse redelijk duidelijk toch? Nu dat niet zo is gelopen, durf ik niet te stellen of dat nog steeds mogelijk is.

[ Voor 17% gewijzigd door s0ulmaster op 12-02-2020 15:14 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Arjant2 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:58:
[...]

Je hebt gewoon recht op schadevergoeding (art. 7:24 BW, van dwingend recht bij een consumentenkoop). Laten we niet vergeten dat de schade (de als verloren beschouwde beschermlaag) enkel is ontstaan omdat T-Mobile niet heeft geleverd wat er was afgesproken (een iPhone die normaal werkt). Als T-Mobile gewoon een werkende telefoon had geleverd, was er niets aan de hand.
De grens is juridisch lastig aan te geven. Ik denk dat we het er wel mee eens zijn dat als je vakantiefoto's verloren gaan, dat je de kosten van de vakantie niet kunt verhalen. Een beschermlaag is toch wel zodanig standaard dat ik het zonder enig voorbehoud als verhaalbare gevolgschade aan durf te merken.
s0ulmaster schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:10:
[...]

Hoe je alsnog T-mobile aansprakelijk kunt stellen? Als de reparatie via T-mobile zou lopen is de redenatie van @GlowMouse redelijk duidelijk toch? Nu dat niet zo is gelopen, durf ik niet te stellen of dat nog steeds mogelijk is.
De fabrikant heeft aangegeven dat reparatie niet mogelijk is. De schade zou dus ook zijn ontstaan als niet de fabrikant maar T-mobile was aangesproken. Ik zie daarom niet in waarom het relevant is dat TS direct naar de fabrikant is gegaan.

[ Voor 18% gewijzigd door GlowMouse op 12-02-2020 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
GlowMouse schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:19:
[...]

De fabrikant heeft aangegeven dat reparatie niet mogelijk is. De schade zou dus ook zijn ontstaan als niet de fabrikant maar T-mobile was aangesproken. Ik zie daarom niet in waarom het relevant is dat TS direct naar de fabrikant is gegaan.
Ik snap je punt, maar als je hem bij t-mobile had ingeleverd, hadden ze nog maatregelen kunnen treffen om de protector te verwijderen en mee terug leveren (als dat mogelijk is).
Dus het punt je dat in je eerste post maakte sluit daar wellicht op aan.

Je hebt momenteel iig t-mobile de kans ontnomen om hier op voorhand een oplossing voor te bieden.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
s0ulmaster schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:31:
[...]

Ik snap je punt, maar als je hem bij t-mobile had ingeleverd, hadden ze nog maatregelen kunnen treffen om de protector te verwijderen en mee terug leveren (als dat mogelijk is).
Dat klopt, daar heb je helemaal gelijk in. Als T-Mobile standaard de beschermlaag overzet, zou TS pech hebben. Maar volgens mij doet T-Mobile dat nooit, en dan houdt het argument 'maar je hebt ons de kans niet geboden om de beschermlaag te redden' geen stand.

In 2010 deed T-mobile trouwens bij mij helemaal niet moeilijk over het vergoeden van een beschermlaag na een reparatie. TS kan het dus allicht proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:49

MLLL

Palm Treo 650

Het beschermlaagje kun je er ook zelf afhalen voordat je hem inlevert....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
MLLL schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 17:43:
Het beschermlaagje kun je er ook zelf afhalen voordat je hem inlevert....
Die dingen zijn van dun glas en bedoeld voor eenmalig gebruik. Als het al lukt om het succesvol te verwijderen zonder de screenprotector te beschadigen, kan je hem sowieso niet meer opnieuw bevestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:49

MLLL

Palm Treo 650

Tartarus schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 17:57:
[...]

Die dingen zijn van dun glas en bedoeld voor eenmalig gebruik. Als het al lukt om het succesvol te verwijderen zonder de screenprotector te beschadigen, kan je hem sowieso niet meer opnieuw bevestigen.
Beetje transparante kit eronder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:38
Tartarus schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 17:57:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Is mij vaakgenoeg gelukt. Zolang hij maar niet lang in de openlucht zit gaat het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
loki504 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 18:04:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Is mij vaakgenoeg gelukt. Zolang hij maar niet lang in de openlucht zit gaat het prima.
Dat is bij een reparatie al vrij lastig. Het is ook simpel, om het scherm eraf te lichten en deze te vervangen, kan je niet de screenprotector laten zitten noch kan je deze overzetten. (Ja misschien dat het kan met veel moeite en pijn en dan bidden dat ie blijft zitten, maar die kans is nihil.)

Het is hetzelfde met een hoesje. Als je je telefoon inlevert voor reparatie, en al helemaal als Apple netjes de complete telefoon omruilt, dan moet dat hoesje eraf. Heb je er een hoesje bij dat er niet af kan zonder hem te beschadigen, dan is dat je eigen probleem. Jij plakt het er op, niet de fabrikant. :P

Ik denk niet dat je het ooit voor elkaar gaat krijgen om af te dwingen dat je een nieuwe screenprotector zou moeten krijgen. Jij plakt hem er op/laat hem er op plakken. Daarnaast staat hier naar mijn weten een passage over in de garantievoorwaarden, maar afijn.

Koop gewoon een nieuwe. 2 euro op Ali of €29,95 bij AMAC. Je hebt een compleet nieuwe telefoon met nieuwe alles, prima deal voor die 3 tientjes. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 20:58
bijna overal is de voorwaarde dat je de telefoon kaal inlevert en dat je alles wat je mee stuurt niet terug krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd

punt 6 bij voorwaarden reparatie bij Apple

Als er in het apparaat een simkaart zit, haal je die eruit. Laat geen hoesje om het apparaat zitten en haal eventuele beschermende folie van het scherm af. Stuur de kabel en de oplader niet mee.

AMAC in deze, treedt op als premium reseller, die op advies van Apple de klacht aanneemt en voor je afhandelt.

oa met een plectrum kun je de bescherming zelf handmatig weer verwijderen. als je voorzichtig te werk gaat kun je het ook heel houden. zelfde geldt voor achterlaten van hoesje wat ook accessoire is, wat niet toebehoort aan je gekochte toestel. je kunt dit dus niet verhalen bij AMAC/Apple, maar trachten bij de verkoper.

ik zou bij T-Mobile aangeven dat je niet op de voorwaarden bent gewezen, en je dus niet op de hoogte was dat het je beschermlaag zou kunnen kosten.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• GlowMouse
  • Niet online
Het maakt voor de schade toch helemaal niet uit of Apple de folie heeft verwijderd of dat je dat zelf hebt gedaan?

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:56

Blokker_1999

Full steam ahead

GlowMouse schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:19:
[...]

Een beschermlaag is toch wel zodanig standaard dat ik het zonder enig voorbehoud als verhaalbare gevolgschade aan durf te merken.
Daar zou ik dan weer aanvoeren dat als een beschermlaag zo standaard is, hoort de fabrikant die dan niet vanuit fabriek te voorzien op alle telefoons? Ik loop ondertussen al weer vele jaren zonder beschermlaag rond omdat de toestellen vandaag zo een hard glas hebben dat krassen zich bijna niet meer voordoen.
Maar dan kom ik met de volgende vraag: hoe ga jij nu aan T-mobile bewijzen dat die beschermlaag er in de eerste plaats op zat en je niet gewoon probeerd te vissen achter een gratis extraatje? De enige kans die daar zou bestaan is als hij kan aantonen met zijn factuur van de telefoon dat het ook T-mobile was dat die beschermlaag heeft aangebracht en dat hij de nodige papieren heeft die aantonen dat de telefoon die hij toen gekocht heeft is geruild voor diegene die hij vandaag heeft. Dan kan je inderdaad aanvoeren dat die beschermlaag verloren is gegaan omdat T-mobile een slecht product heeft geleverd en vragen om dat recht te zetten.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:12
Ik snap alleen niet waarom mensen hier op Tmobile wijzen? Hij is geen een keer bij Tmobile langs geweest om het probleem te fixen.

Hij is direct na apple gegaan dan vervalt toch je garantie via winkel en maak je gebruik van fabrieksgarantie. Volgens mij word het ook vaak gemeld bij de fabrieksvoorwaarde en winkel dat je je garantie daar claimt. Immers je imei/serienummer veranderd ook als je via de fabriek afhandelt.

Persoonlijk vind ik dat ie gewoon na Tmobile had moeten gaan via waar zijn garantie verloopt en hun het moeten laten oplossen. Nu is hij via een ander bedrijf de garantie gaan claimen. Dus ik zie 0,0 reden waarom Tmobile schuldig is of uberhaubt iets moet vergoeden aangezien ze nooit kans hebben gehad iets te doen.

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-10 16:17
Ze zijn verplicht je toestel te repareren/vervangen onder de garantie.
Je toestel word dus vervangen, jou eigen toevoeging maakt geen deel uit van de garantie.

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
Zonder de voorwaarden van Apple of Amac hier voor te weten, ben ik gewend dat bij het inleveren van een telefoon in het verleden, altijd werd aangegeven enkel de telefoon, zonder enkele accessoires in te leveren, omdat deze verloren kunnen gaan.
Zou daar de voorwaardes eens op na lezen. Als dat aangegeven staat kun je volgens mij weinig.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:56

Blokker_1999

Full steam ahead

Fordius schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 07:53:
Ik snap alleen niet waarom mensen hier op Tmobile wijzen? Hij is geen een keer bij Tmobile langs geweest om het probleem te fixen.

Hij is direct na apple gegaan dan vervalt toch je garantie via winkel en maak je gebruik van fabrieksgarantie. Volgens mij word het ook vaak gemeld bij de fabrieksvoorwaarde en winkel dat je je garantie daar claimt. Immers je imei/serienummer veranderd ook als je via de fabriek afhandelt.

Persoonlijk vind ik dat ie gewoon na Tmobile had moeten gaan via waar zijn garantie verloopt en hun het moeten laten oplossen. Nu is hij via een ander bedrijf de garantie gaan claimen. Dus ik zie 0,0 reden waarom Tmobile schuldig is of uberhaubt iets moet vergoeden aangezien ze nooit kans hebben gehad iets te doen.
De redenering die daar van toepassing is is dat T-Mobile een toestel heeft geleverd dat niet aan de verwachtingen heeft gedaan. Ondanks dat Amac/Apple het toestel heeft omgewisseld is er nog altijd schade die niet vergoed is. T-mobile, als verkoper van die slechte telefoon, kan aansprakelijk worden gesteld voor die schade.

En neen, je garantie bij de verkoper vervalt niet automatisch wanneer jij rechtstreeks met de fabriek samenwerkt. Wel is het op dat moment belangrijk dat jij je administratie goed in orde hebt en kunt aantonen dat het gekochte toestel is omgewisseld voor het toestel dat jij in handen hebt. Dat toestel komt namelijk nog altijd voort uit de koopovereenkomst die jij hebt afgesloten met de initiële verkoper.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:32
*knip* Dit topic is niet bedoelt om eigen shopervaringen te delen.

[ Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2020 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
GlowMouse schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:40:
[...]

Dat klopt, daar heb je helemaal gelijk in. Als T-Mobile standaard de beschermlaag overzet, zou TS pech hebben. Maar volgens mij doet T-Mobile dat nooit, en dan houdt het argument 'maar je hebt ons de kans niet geboden om de beschermlaag te redden' geen stand.

In 2010 deed T-mobile trouwens bij mij helemaal niet moeilijk over het vergoeden van een beschermlaag na een reparatie. TS kan het dus allicht proberen.
Klopt, alleen is TS totaal niet naar T-mobile gegaan, maar naar Amac. Dus waarom er nu opeens T-mobile van gemaakt wordt snap ik niet. Of is T-mobile nu magisch verantwoordelijk voor acties van andere partijen?

Amac =/= T-Mobile

Dus jou ervaringen bij T-mobile zijn net zo relevant als de reacties waar jij een sneer naar geeft.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

Bijzonder dat je niet een nieuwe krijgt. Toen mijn telefoon stuk ging (sony xperia Z1) kreeg ik van Sony netjes een nieuwe screenprotector. Kpn bood mij destijds nog aan een nieuwe te geven als deze er niet bij zat.

Ik denk dat daar het verschil ook zit, jij hebt hem niet ingeleverd bij verkoper van het toestel. Je zou de service van apple als coulance kunnen beschouwen.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Eigen ervaringen mogen achterwege blijven hier, gezien dit geen ervaringentopic is en TS niet verder helpt met zijn probleem.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1