Raar probleem X-Fi Elite Pro onder Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:05
Hoi,

Ik gebruik al eeuwig en drie dagen de X-Fi Elite Pro. Het begon ooit met een Windows XP computer en ondertussen zit hij in de derde computer, een i7 2600k systeem met Windows 10. Vroeger werkte hij altijd perfect onder Windows 10 maar vorig jaar kwam een update uit die het hele audio gedoe van Windows veranderd heeft en de drivers voor de X-Fi series niet meer werkte. Nu heeft Creative een nieuwe driver uitgebracht en die doet het, echter niet helemaal 100%.

Het probleem:
Als ik mijn computer opnieuw opstart doet de X-Fi het niet meer. Nu kwam ik erachter dat als ik voor het afsluiten van mijn PC omschakel naar onboard audio en dan na het opnieuw opstarten weer terugschakel naar de X-Fi hij het wel altijd doet. Ik snap alleen de logica niet dat ik mijn PC niet mag afsluiten met de X-Fi als de standaard geluidskaart. De X-Fi doet het pas weer als de PC wordt gestart met onboard audio als standaard geluidskaart.

Hardware:
- Intel i7 2600k
- Asus p8z68-v pro
- 4x Corsair 4GB DDR3 Vengence
- 2x Crucial MX500 1TB
- nVidia GTX 1070ti

Update
Toch maar even gegoogled om te kijken of andere mensen hetzelfde probleem met de X-Fi series hebben en ja, ik vond dezelfde klachten van andere gebruikers. Als oplossing werd aanbevolen om Fast Boot te deactiveren bij Power Settings. Dit lijkt te werken. Mijn eerste reboot met X-Fi als de default geluidskaart resulteerde in een werkende geluidskaart.

Nog even in de gaten houden of het nu elke keer werkt en het geen toeval was :P

[ Voor 22% gewijzigd door Sir_Hendro op 11-02-2020 19:40 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!