Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Videokaart moderniseren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Fanaat
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12:08

Fanaat

member of the former TeamBVD

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik heb nu een AMD Radeon HD 6800 videokaart.Deze wil ik vervangen voor een modernere. Ik doe niet echt iets bijzonders met mijn pc. 2 schermen en af en toe een film kijken. Verder de gewone dingen. Silent zou mooi zijn

Wat is je budget?
Geen idee

I3 6100 met 16gb op een Asus Pime 250 plus mobo. Draai Win 10

[Voor 7% gewijzigd door Fanaat op 10-02-2020 17:40]

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Beste antwoord (via Fanaat op 10-02-2020 17:41)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Fanaat schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:22:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik heb nu een AMD Radeon HD 6800 videokaart.Deze wil ik vervangen voor een modernere. Ik doe niet echt iets bijzonders met mijn pc. 2 schermen en af en toe een film kijken. Verder de gewone dingen.

Wat is je budget?
Geen idee

[
I3 met 16gb op een Asus Pime 250 plus mobo. DRaai Win 10
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
pricewatch: Gigabyte GT 1030 Silent Low Profile 2G voldoet al, maar iets krachtiger =>
pricewatch: Palit GeForce GTX 1650 KalmX

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Alle reacties

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
En waarom wil je andere videokaart als je niet eens spellen speelt ?

• Fanaat

Fanaat

Topicstarter
Misschien een silent versie?

• PilatuS
  • Niet online
Geef dat dan aan in de TS :P

Als je niet gaat gamen kan je gewoon een basis kaartje pakken en dan kan passief ook prima.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat voor games speel je, op welke resolutie en welke performance wil je behalen?
Over welke i3 praten we, gezien je een oude videokaart hebt, kan de rest ook wel verouderd zijn en is het wellicht handiger het gehele systeem aan te pakken. De exacte wens is in elk geval niet duidelijk, evenmin wat het budget is.

EDIT:
Als je toch niet gamed, is wellicht een CPU met ingebouwde videokaart een optie voor je als dat niet al aanwezig is.

[Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 10-02-2020 17:33]

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Fanaat schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:22:

Ik heb nu een AMD Radeon HD 6800 videokaart.Deze wil ik vervangen voor een modernere. Ik doe niet echt iets bijzonders met mijn pc. 2 schermen en af en toe een film kijken. Verder de gewone dingen.

Wat is je budget?
Geen idee

[
I3 met 16gb op een Asus Pime 250 plus mobo. DRaai Win 10
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
pricewatch: Gigabyte GT 1030 Silent Low Profile 2G voldoet al, maar iets krachtiger =>
pricewatch: Palit GeForce GTX 1650 KalmX

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Fanaat

Fanaat

Topicstarter
Thanx. TS iets aangepast.

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 07:48
Nou, dat is wel wat meer als iets krachtiger. Wat is het, iets van 2-3x sneller?
Als je geen games speelt heeft het ook totaal geen zin.

Wat dacht je er van om gewoon de videokaart er uit te halen, en de interne video in de i3 te gebruiken? Voor zo ver ik weet heeft elke i serie een interne gpu.
En anders moet je toch een stuk duidelijker zijn met wat je nou eigenlijk wil.

Wat denk jij met die videokaart te bereiken? Je systeem stiller maken? Dan moet je gewoon lekker die videokaart compleet verwijderen.

[Voor 58% gewijzigd door WEBGAMING op 10-02-2020 19:36]

• PilatuS
  • Niet online
Opzich beide wel leuke kaartjes, maar 2e hands voor 4 tientjes kan ook. Ik zou geen 170 euro uitgeven aan kaart waar ie de kracht niet van nodig heeft.
WEBGAMING schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:42:
Wat dacht je er van om gewoon de videokaart er uit te halen, en de interne video in de i3 te gebruiken? Voor zo ver ik weet heeft elke i serie een interne gpu.
Hij heeft wel 2 schermen, gok dat dit met onboard niet gaat lukken.

[Voor 22% gewijzigd door PilatuS op 10-02-2020 17:45]

• WEBGAMING
PilatuS schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:43:

Hij heeft wel 2 schermen, gok dat dit met onboard niet gaat lukken.
Waarom niet? Zijn bord heeft 3 poorten, hdmi, dvi, en vga. Vga negeren we natuurlijk, maar met 2 digitale poorten moet het geen enkel probleem zijn om 2 schermen aan te sluiten, evt met een verloopstukje. Als dat moederbord klopt in ieder geval.

[Voor 20% gewijzigd door WEBGAMING op 10-02-2020 17:47]

• PilatuS
  • Niet online
WEBGAMING schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:46:
[...]

Waarom niet? Zijn bord heeft 3 poorten, hdmi, dvi, en vga. Als dat moederbord klopt in ieder geval.
En kan je er ook 2 tegelijk gebruiken ? Indien ja, zou ik inderdaad geen andere kaart kopen. Voor wat internetten en een filmpje kijken heb je vrijwel niets nodig.

• Fanaat

Fanaat

Topicstarter
WEBGAMING schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:46:
[...]

Waarom niet? Zijn bord heeft 3 poorten, hdmi, dvi, en vga. Vga negeren we natuurlijk, maar met 2 digitale poorten moet het geen enkel probleem zijn om 2 schermen aan te sluiten, evt met een verloopstukje. Als dat moederbord klopt in ieder geval.
Dat klopt :)

• WEBGAMING
PilatuS schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:48:
[...]

En kan je er ook 2 tegelijk gebruiken ? Indien ja, zou ik inderdaad geen andere kaart kopen. Voor wat internetten en een filmpje kijken heb je vrijwel niets nodig.
Kan het zo snel even niet in de handleiding vinden, maar daar ga ik wel van uit. Met die oudere borden was dat nog een vraag, maar dit is een behoorlijk modern systeem. Kan me niet voorstellen dat het niet werkt.
Gevonden :)
Integrated Graphics Processor- Intel® HD Graphics support
Multi-VGA output support : HDMI/DVI-D/RGB ports
- Supports HDMI with max. resolution 4096 x 2160 @ 24 Hz / 2560 x 1600 @ 60 Hz
- Supports DVI-D with max. resolution 1920 x 1200 @ 60 Hz
- Supports RGB with max. resolution 1920 x 1200 @ 60 Hz
Maximum shared memory of 1024 MB

Staat bij de specificaties.

@Fanaat Wat wil je nou bereiken? Je geeft geen antwoord op die vraag.

[Voor 30% gewijzigd door WEBGAMING op 10-02-2020 17:57]

• Fanaat

Fanaat

Topicstarter
Kaart die er inzit is al jaren oud. Wilde wel iets nieuws dat bruikbaar is voor mijn doel. Als ik ooit al een spel speel is het C&C ;-} Maar bedankt voor de hulp. Weet al weer wat meer.

[Voor 15% gewijzigd door Fanaat op 11-02-2020 15:53]

• WEBGAMING
Je hebt gewoon helemaal geen videokaart nodig. Zo simpel is het eigenlijk.

• Fanaat

Fanaat

Topicstarter
Ga ik proberen. Dank.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True