Hoogte van de korting bij aankoop van nieuwe auto

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HipHaan
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Op het moment zit ik in de aankoopfase van een nieuwe zakelijke auto. Aangezien ons bedrijf zelf auto's inkoopt (in kleine getale) en niet leaset zal ik ook zelf de onderhandelingsfase ingaan. Ik heb echter geen ervaringscijfers mbt de hoogte van de korting die mogelijk is bij een nieuw model. Een voorraadmodel is vrijwel niet mogelijk aangezien het een Diesel betreft.
Ik weet dat mijn Belgische en Duitse collega's zon 20% fleetkorting krijgen en nu heb ik wel gehoord dat dit in Nederland zeker niet haalbaar is, maar wat voor korting zou ik wel kunnen bedingen?

Mvg,

HipHaan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:34
Ligt nogal aan de aantallen die je gaat kopen, van particuliere aankopen hoor ik vaker dat 10% korting te onderhandelen valt. (Zelf geen ervaring, heb 2e hands auto gekocht van dealer, en dan is er meer onderhandelruimte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Hangt helemaal van het merk en model af. Als een auto al een tijd bij de dealer staat en ze er graag van af willen is je korting natuurlijk hoger dan wanneer een auto net geïntroduceerd is en de vraag hoog.
Als je geen voorraadmodel koopt en je niks inruilt mag je met 7% korting blij zijn.
Er is niks mis met jouw voorstel naar meerdere dealers sturen. Voor hun een makkelijke verkoop als je precies weet wat je wilt.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

HipHaan schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:06:
Op het moment zit ik in de aankoopfase van een nieuwe zakelijke auto. Aangezien ons bedrijf zelf auto's inkoopt (in kleine getale) en niet leaset zal ik ook zelf de onderhandelingsfase ingaan. Ik heb echter geen ervaringscijfers mbt de hoogte van de korting die mogelijk is bij een nieuw model. Een voorraadmodel is vrijwel niet mogelijk aangezien het een Diesel betreft.
Ik weet dat mijn Belgische en Duitse collega's zon 20% fleetkorting krijgen en nu heb ik wel gehoord dat dit in Nederland zeker niet haalbaar is, maar wat voor korting zou ik wel kunnen bedingen?

Mvg,

HipHaan
als je modellen koopt die al klaar staan in NL kun je meer korting krijgen. heb je 'aparte' wensen, dat wordt het moeilijker. evt. kun je ook over de grens kijken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05 21:31
Over percentages is weinig zinnigs te zeggen, deze zijn afhankelijk van de kwartaalcijfers van de dealer, hoe courant het gewenste model is, je onderhandelingskwaliteiten, enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:40
Hangt vooral af van wat de dealer en merk willen verkopen.

Bij mijn leasekar zag ik dat er een korting van 25% werd verrekend (VOLVO).... maar of dat altijd zo is...
Op hetzelfde moment gaf Audi maar 6% (net nieuw model), maar ik weet dat het een paar maanden later 15% was.
Nu... we spreken hier wel over een leasefirma die voor ons een paar honderd auto's per jaar koopt op europese basis.

Als je zelf kan onderhandelen, ga dan zeker naar 2-3 merken, en overweeg om een stockwagen of zelfs een recente (<3maand) tweedehands te nemen of te gaan kijken bij import autos. Dan krijg je sowieso meer voor je budget.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Pagina: 1