Backupprogramma

Pagina: 1
Acties:
  • 396 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brewt
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-07 17:29
Mijn vraag
Ik zou een oplossing om mijn projecten en edg die op mijn laptop staan gesynchroniseerd te hebben met een server thuis die enkel verbind als ik met het netwerk verbonden ben.
Ik ben aan het denken om hier een service voor te schrijven die dan kan kopieren naar een samba share.
Ik heb ook nagedacht over een git server want ik zou ook graag iets van version control kunnen hebben

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ubuntu server en windows clients

brewt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:41

DukeBox

loves wheat smoothies

De meeste NAS devices hebben al een dergelijke oplossing. Bijv. https://www.synology.com/nl-nl/dsm/feature/drive

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
timydb777 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:48:
Mijn vraag
[...]
Ik ben aan het denken om hier een service voor te schrijven die dan kan kopieren naar een samba share.
Ik heb ook nagedacht over een git server want ik zou ook graag iets van version control kunnen hebben
Ik zie geen vraag :? ;)

Wanneer je een nieuw topic maakt staat er:
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Je laat dat laatste voor 't gemak maar even achterwege ;) Ik wil je dan ook vriendelijk verzoeken onze Quickstart eens door te nemen en dan een nieuw topic te openen waarbij je deze quickstart hanteert en dan komt 't vast helemaal goed :)

Overigens; bekijk dan ook Waar hoort mijn topic? even, ik zie ook niet waarom je topic in Softwareontwikkeling staat en niet gewoon in Client Software Algemeen?

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 10-02-2020 17:35 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.