Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traeces
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:53
Ik zoek een?
50inch 4K tv, met goed scherp beeld en geen haperingen in beeld weergave. Zie verschillende type en merken tv's maar weet niet goed waar ik precies op moet letten.

Wat is je budget?
Max 1000 euro. ( iets meer is ook niet echt een probleem )

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV te kijken op een ziggobox, Netflix en eventueel gamen op de PS4 Pro maar dit is geen must

Wat heb je zelf al gevonden?
Het liefst zou ik voor een phillips tv gaan met ambilight aangezien ik ook allemaal HUE apparaten heb. Maar dit is geen must. Ben totaal niet merk gebonden, wil gewoon goede kwaliteit :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:07

Major_ton

Shoot!

Dit jaar komt LG met een 48" OLED TV. Dat is zeker de moeite waard om nog een paar maandjes op te wachten. Anders kan je misschien nog een verdwaalde Sony 49XF9005 of de nieuwere 49XG9005 op de kop tikken. Mocht je het kunnen rekken naar 55" dan gaat er wel een wereld voor je open natuurlijk. Veel modellen in het betere segment worden namelijk niet meer kleiner dan 55" geproduceerd.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traeces
Major_ton schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:13:
Dit jaar komt LG met een 48" OLED TV. Dat is zeker de moeite waard om nog een paar maandjes op te wachten. Anders kan je misschien nog een verdwaalde Sony 49XF9005 of de nieuwere 49XG9505 op de kop tikken. Mocht je het kunnen rekken naar 55" dan gaat er wel een wereld voor je open natuurlijk. Veel modellen in het betere segment worden namelijk niet meer kleiner dan 55" geproduceerd.
Huidige tv is defect dus moet helaas nu voor een nieuwe gaan :| 55" word wel een heel stuk groter weer gelijk. Zal eens vanavond opmeten hoe dat er uit gaat zien. Want zie dat je bij 55" toch wat makkelijker ook aan 100hz verversnelheid kom.

Net toevallig een goedkopere 50" Phillips 50PUS7304/12 getest, van dat beeld werd ik totaal niet vrolijk. Je zag de vertraging in het beeld weergave + zwart enorm slecht weergegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:07

Major_ton

Shoot!

Kijk eens naar de fysieke breedte van je huidige TV en vergelijk dat met de breedte van een modern 55" model wat ongeveer 123cm is. Het verschil zal niet heel groot zijn, al merk je het wel in de beleving tijdens het kijken (bonus!). De genoemde Philips TV is er eentje met een IPS paneel en dan heb je inderdaad belabberde zwartwaardes. Dat maakt de TV overigens niet meteen slecht, er zijn verschillende technieken voor verschillende doeleinden. De TV goed instellen is, zoals bij elk model, essentieel voor de juiste beleving. Dat gezegd hebbende zou ik zelf ook nooit voor deze Philips TV kiezen.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:38
Voor beeldweergave/zwartweegave absoluut een OLED,ook op 55 inch,het went erg snel het grotere formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traeces
Zit nu zelf ook inderdaad te neigen naar een 55" te gaan zeker gezien de voordelen.

Nu viel me oog op een tv Samsung QE55Q64R - QLED welke geprijsd staat voor 849 bij een grote webshop. Wat vinden jullie van deze specificaties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:29
Als je budget rond de EUR1000,- is dan gewoon voor een 55" OLED gaan en niet verder kijken. Ga je nooit spijt van krijgen.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:38
Bekijk deze site maar eens,daar staan erg uitgebreidere reviews op:

https://www.rtings.com/tv/reviews/best/by-size/55-inch

ook hier word de LG Oled als beste keuze gezien,veelal
Ik zou echt de OLED kiezen,ook boven de Samsung QLED

[ Voor 5% gewijzigd door freaky35 op 10-02-2020 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:47
De genoemde 50'' Philips tv heeft een VA paneel, net als alle andere 50'' tv's ongeacht de fabrikant.

De 55Q64R is way too overpriced.

Voor rond de 1200 euro kun je een LG 55C9 OLED tv op de kop tikken, momenteel qua prijs/ beeldkwaliteit de beste koop.

Wil je toch liever dichter bij jouw budget blijven dan is de Sony 55XG9505 LCD tv de beste keus (met wat onderhandelen voor rond de 1000 euro te koop), Sony heeft de beste motion handling/ motion interpolation. Daarnaast is deze tv o.a. out of the box het beste gekalibreerd en heeft een goede/ natuurgetrouwe HDR weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:41

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Momenteel is het het moment om toe te slaan: De 2019-modellen worden nog snel verkocht om de voorraden op te maken, terwijl de 2020-modellen zeer beperkte voordelen bieden.

Deze zomer is het EK-voetbal. Dat is voor fabrikanten hét moment om de kassa's te laten rinkelen. Tegen die tijd liggen de 2020-modellen in de winkel tegen prijzen op niveau en kun je een hoop reclame verwachten, eventueel met een kleine korting erbij, terwijl het apparaat waarschijnlijk nog significant duurder is dan de 2019-modellen die nu relatief goedkoop in de winkel liggen.
Pagina: 1