Al in mijn studietijd (MSc in een engineering richting) heb ik met een schuin oog naar MBA en MScBA's gekeken: bedrijfskunde. Destijds heb ik besloten dat een afgeronde universitaire master in een technische richting een logischere keuze was dan een master in (technische) bedrijfskunde, vanuit de redenatie dat je makkelijker alsnog bedrijfskunde gaat studeren dan een technische opleiding naast je baan. Om toch een stukje bedrijfskunde mee te pakken heb ik de minor en keuzeruimte in de master gebruikt voor een aantal bedrijfskundevakken.
Nu ik inmiddels alweer een aantal jaar aan het werk bent begint het studeren toch weer een beetje te kriebelen. Logischerwijs kijk ik dus weer in de richting van bedrijfskunde en dan een (Executive) MBA.
Een korte zoektocht op internet levert een aantal redenen om een MBA te doen. En grofweg zie ik daar twee categoriëen in:
Nu ik inmiddels alweer een aantal jaar aan het werk bent begint het studeren toch weer een beetje te kriebelen. Logischerwijs kijk ik dus weer in de richting van bedrijfskunde en dan een (Executive) MBA.
Een korte zoektocht op internet levert een aantal redenen om een MBA te doen. En grofweg zie ik daar twee categoriëen in:
- Persoonlijke ontwikkeling (kennis, vaardigheden, leiderschapsontwikkeling)
- Carrièreperspectief (Hoger salaris, carrièrekansen, netwerk)
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
dus...