Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Zijn iPhones ''region'' based?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• StephenBrown
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 10-02 14:25
Ik vroeg mij af of iPhones ''region'' based zijn,
De vader van mijn half-zus (woont in Birmingham) kwam rond december vorig jaar langs en klaagde dat hij geen apps kon downloaden.

Recent is mijn iPhone kapot gegaan en ik wil graag een nieuwe halen. Ik heb zojuist een beetje rondgekeken op ebay etc maar de meeste die ik vond kwamen uit Amerika (enz), dus ik vroeg me af wanneer / of ik er eentje zou bestellen, hij wel zou functioneren.

Bovendien, ik heb een beetje rond gekeken op internet maar ik vond geen relevant antwoord.

Mvg - Stephen.

Alle reacties

• low_n_slow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12:36
Neen. Dat heeft sowieso niks met de apps te maken. Vaak is een lock voor alleen de providers zelf zodat zij de mobiel tegen een gereduceerd tarief kunnen aanbieden, en jij geen andere provider kan gebruiken.

Mijn gok: hij heeft een apple ID waarmee hij de desbetreffende apps niet kan/mag downloaden. Want een app / apple ID kan wel regio gebonden zijn namelijk.

Aanvulling: overigens kan het wel dat de Amerikaanse versie een ander mobiel netwerk gebruikt wat in Europa niet bestaat/werkt. Let daar wel op met aanschaf van een Amerikaans toestel

[Voor 21% gewijzigd door low_n_slow op 10-02-2020 14:31]

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 10:03
@low_n_slow daar is volgens mij al jaren geen sprake meer van bij iPhones. Alle telefoons zouden wereldwijd moeten kunnen werken. Er is geen speciale CDMA of frequentie-afwijkende versie van de iPhone.

In de US is simlock wel nog een heel gangbaar ding, daar zou ik eerder op letten.

En voor @StephenBrown je AppleID is aan een regio gebonden en daarom kan het zijn dat je bepaalde apps niet kunt downloaden. De uitgever van de app bepaalt waar deze beschikbaar is.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 09-04 23:51
Ja iPhones zijn regio specifiek. Zie bijvoorbeeld https://www.techwalls.com...model-number-differences/ voor de iPhone 11. Overigens doen ze het meestal wel in Nederland, maar kan je niet altijd de voledige bandbreedte benutten. Dus om welke iPhone zou het gaan?

Ook de Apple AppStore is regio specifiek. Daarom kan je niet altijd alle apps downloaden. Maar dit is een instelling die je kan aanpassen.

[Voor 4% gewijzigd door pacificocean op 10-02-2020 14:46]

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 09-04 22:43
Eens met @pacificocean

https://www.apple.com/lae/iphone/LTE/
Daar staan alle banden + versie nummers.

Zoals je kan zien werkte de 8 uit de US wel exact hetzelfde als in NL, maar voor de Xr, 11 en 11 Pro zijn er wel weer verschillen.

Het zal wel werken (ik was met mijn US iPhone 11 Pro in NL een paar weken geleden) maar, je maakt dus wel gebruik van andere banden.

T-mobile NL bijvoorbeeld gebruikt: B3, B7 en B8, als je dat vergelijkt met het Amerikaanse model:

FDD‑LTE (Bands 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 29, 30, 66, 71)
TD‑LTE (Bands 34, 38, 39, 40, 41, 42, 46, 48)

Zou FDD-LTE dus gewoon helemaal ondersteund moeten zijn als je hem in de US koopt.

Dus tl;dr: Je moet even kijken of je bands ondersteund zijn bij de provider naar keuze maar.. het zou geen harde nee hoeven te zijn.

Over de App Store: die werkt wel gewoon hoor, en je kan inderdaad je regio omzetten mocht je verhuizen en al je apps bewaren (dat hebben wij dus gedaan).. Naast dat Apple Music stuk ging en alle subscriptions bleef de rest eigenlijk perfect werken.

[Voor 48% gewijzigd door ex87 op 10-02-2020 20:06]

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

• Pendora
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 15:47
Hou ook rekening met garantie. Die is in tegenstelling tot de Mac's niet wereldwijd maar alleen in land van herkomst!

• Yor
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 04:01

Yor

Yor1313#2571

Beetje vaag verhaal, we weten namelijk niet of het Apple ID in kwestie wel helemaal juist geconfigureerd is om überhaupt apps te kunnen downloaden, maar goed.

Een Apple ID is niet regio-locked, dat stel je zelf in en kun je veranderen. Zo was er ten tijde van de Pokemon game een hype om snel even het Apple ID op Australische Store te zetten en zo alvast de game te hebben.

Anyhoe:

https://support.apple.com/nl-nl/HT201389

Veel plezier met uitzoeken waar het fout ging!

http://yor.minitroopers.com

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 09-04 22:43
Pendora schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:26:
Hou ook rekening met garantie. Die is in tegenstelling tot de Mac's niet wereldwijd maar alleen in land van herkomst!
Dit klopt niet helemaal, ik heb een iPhone 6 laten repareren in Haarlem in 2017 en de medewerker van de Apple Store vertelde me dat ze gewoon alle iPhones repareren waar die ook vandaan komt (als die bij Apple is gekocht) maar: je hebt in de US wel maar 1 jaar garantie zonder Apple Care+.

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True