Wat is een -2 reactie en hoe krijg je die?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:22
Voor reactie:
Cergorach in 'nieuws: Electronic Arts verhoogt Steam-prijzen van veel van zij...

Heb ik een -2 gekregen, waardoor deze niet zichtbaar meer is. Voor zover ik weet kunnen gebruikers dat niet geven, dat lijkt me een mod actie? Maar dan verwacht ik een gecommuniceerde tik op de fingers via DM of iets dergelijks. Nu weet ik niet meer exact wat mijn tweede reactie was op die pagina, maar ik vraag me af of ik zaterdag iets gepost heb wat modderator actie zou vereisen... Ik zou graag weten wat ik fout heb gedaan of welke regels ik heb overtreden.

Mods van gebruikers zijn vaak op onderbuikgevoel, maar van mods met dergelijke powers zou dat toch niet mogen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Onzichtbaar
PowerMods hebben de mogelijkheid om reacties onzichtbaar te maken door deze naar het niveau -2 te verplaatsen. Deze maatregel wordt alleen in uitzonderlijke situaties uitgevoerd als er sprake is van inhoud die strijdig is met de wet of de policy's van Tweakers.
Inhoudelijk kan ik je er niet verder mee helpen, dat is een klusje binnen Frontpagemoderatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 10-02-2020 12:09 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:22
Ik heb me kapot gezocht naar -2, maar de zoekfuncties willen daar niets mee... Bedankt voor het antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

@Cergorach Gezien deze vraag de frontpage moderatie betreft heb ik hem even hier heen verplaatst.

Jouw reactie is op -2 komen te staan doordat de parent door mij is verwijderd. Het systeem heeft helaas geen mogelijkheid om "orphan" reacties niet te tonen. Het alleen verwijderen van de parent zorgt er voor jouw reactie als losse thread komt te staan. De sturing (het verwijderen) was in dit geval richting de reactie gericht waar jij op hebt gereageerd. Om deze reden heb ik jouw geen notificatie gestuurd.

Een -2 maakt een reactie onzichtbaar. Deze score kan alleen worden uitgedeeld door crew met deze rechten.

Mocht je meer willen weten dan hoor ik dat graag :)

[ Voor 32% gewijzigd door Bor op 10-02-2020 12:30 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-06 23:31
Is Cergorach door deze bug en workaround nou ook karma kwijt geraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

RoestVrijStaal schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 21:29:
Is Cergorach door deze bug en workaround nou ook karma kwijt geraakt?
Helaas kunnen we inderdaad geen -2 zetten zonder dat er karma voor wordt ingetrokken bij de gebruiker. Beste is dus niet reageren op reacties welke een kans hebben op -2 te belanden.

Select * from fish

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:41
Zeehond schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 21:36:
[...]

Beste is dus niet reageren op reacties welke een kans hebben op -2 te belanden.
Nee. Het beste is dus om reacties op een -2 niet ook een -2 te geven, maar iets anders ermee te doen.

Ik vind het een beetje van de zotte om het een probleem van de gebruiker te maken, in plaats van het beestje bij de naam te noemen: dit is gewoon een bug, toch?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Hahn schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 21:37:
[...]

Nee. Het beste is dus om reacties op een -2 niet ook een -2 te geven, maar iets anders ermee te doen.

Ik vind het een beetje van de zotte om het een probleem van de gebruiker te maken, in plaats van het beestje bij de naam te noemen: dit is gewoon een bug, toch?
We zouden graag ook een andere optie hebben voor het verwijderen van ongewenste reacties maar die voorzie ik niet op korte termijn.

Echter kun je prima mijn inziens ook als gebruiker beoordelen in hoeverre het van toegevoegde waarde is op een reactie te reageren die over de grens heen gaat. Uiteindelijk maakt reageren op reacties zoals de verwijderde de discussie er niet beter op. In dit geval had de reactie van Cergorach weinig toegevoegde waarde voor de discussie onder het artikel en stond deze al op -1. We houden bij het verwijderen van een reactie over het algemeen namelijk nog wel rekening met in hoeverre de erop gegeven reacties toegevoegde waarde hebben voor de discussie.

Select * from fish

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:41
Zeehond schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 21:45:
[...]

We zouden graag ook een andere optie hebben voor het verwijderen van ongewenste reacties maar die voorzie ik niet op korte termijn.
Is er al érgens een bugticket/feature-request hiervoor aangemaakt? Dat is meer mijn punt. Want ik zie nu meerdere crewleden hier reageren, maar niemand benoemt of er vanuit Tweakers haar kant er iets aan verbeterd zal gaan worden.

The devil is in the details.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-06 23:58

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
We hebben erom gevraagd, er is helaas nog geen prioriteit aan gegeven.

Overigens is het verwijderden van een child-reactie vanwege de parent ook vrij zeldzaam, het gebeurd misschien eens per maand.

[ Voor 48% gewijzigd door Dirk op 13-02-2020 10:02 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:51

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hahn schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 21:37:
[...]

Welke karma wil je krijgen door op een kansloze reactie te reageren? Sowieso is elke reactie op een kansloze reactie overbodig, gewoon niet op dat soort posts reageren. Of beter nog: -1 modereren, dan krijg je er zelf wel karma voor.
Daarbij was de reactie van Cergorach ook een -1 op zijn best, dus daar had hij ook geen karma voor gekregen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-06 23:31
Maasluip schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:17:
[...]

Welke karma wil je krijgen door op een kansloze reactie te reageren? Sowieso is elke reactie op een kansloze reactie overbodig, gewoon niet op dat soort posts reageren. Of beter nog: -1 modereren, dan krijg je er zelf wel karma voor.
Daarbij was de reactie van Cergorach ook een -1 op zijn best, dus daar had hij ook geen karma voor gekregen.
Nou is het voor het publiek onbekend op welke reactie Cergorach gereageerd heeft. Maar niet iedere -2 reactie hoeft al bij het spotten -2 te zijn.

De kracht van Tweakers.net was juist dat ook op -1 reacties enigszins geprobeerd werd om het onjuiste ervan bij de schrijver aan te kaarten. Met misschien de ijdele hoop dat de schrijver het licht gaat zien en zichzelf gaat bijsturen. Dat gaat een simpele -1 moderatie niet doen en een -2 moderatie al helemaal niet.

Anyway, met jouw bericht "elke reactie op een kansloze reactie overbodig", (onder welke definitie "kansloos" dan ook mag vallen), maak je de scherpe kantjes scherper.
Pagina: 1