Reparatie 2 maanden oude monitor: 1200 piek!

Pagina: 1
Acties:

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 19:52
Dit slaat helemaal nergens op !
Stuur ik namens onze klant een monitor naar teleplan voor reparatie..
De klant had de monitor net 2 weken in gebruik toen zn beeld opeens heel klein werd. Vervolgens draaide het beeld naar boven toe weg en bleef er een zwart scherm over met wat wazige gekleurde strepen.
naja defect dus. Helaas kon ik hem niet meer aanvoeren als DOA dus dan maar naar teleplan. Krijg ik vandaag een fax van hun.

"Bij reparatie van onderstaande monitor blijkt dat er onderdelen moeten worden vervangen welke NIET onder de garantie vallen.
Model: A902MT
sn: 1234567etc
Defect part : TUBE
Prijs: F 1.209,- ex. btw

Beeldbuis is dus kapot en valt niet onder de garantie?? Ik dacht echt dat ze een grapje maakte. Dus heb ik Iiyama zelf opgebeld of er onderdelen in een monitor zitten die niet onder de garantie vallen.
NEE, alle onderdelen van een monitor hebben 3 jaar garantie zeiden ze mij van de technische dienst iiyama. Behalve cosmetische schade (krassen dus) en onkundig gebruik, zoals een monitor die gevallen is. Uiteraard valt dat niet onder de garantie..

Dus ik weer teleplan gebeld en gezegd dat alle onderdelen onder de garantie moeten vallen. De persoon in kwestie die de monitor na had gekeken was (hoe kan het ook anders) niet bereikbaar. Ze kon wel vertellen dat ze GEEN visuele schade aan de buitenkant hadden gevonden, wat dus op een val had kunnen duiden. Maar dus wel "vlekken op de beeldbuis" wat volgens die monteur dus alleen kan als de monitor een klap heeft gehad of is gevallen.. JA DUS NIET HE>.

Ik heb dus nu een fax teruggestuurd met daarin de melding dat ze dat ding gewoon onder garantie moeten repareren en wij absoluut niet akkoord gaan met betaling hiervoor.

owja.. en dan die prijs! 1200 piek voor een beeldbuis das goddomme nog hoger dan de hele inkoopprijs van een nieuwe A902MT monitor! |:(
tsss

iemand anders iets vergelijkbaars meegemaakt?

Verwijderd

Ja ikke. Wij hadden een monitor net 2 weken in gebruik toen ons beeld opeens heel klein werd. Vervolgens draaide het beeld naar boven toe weg en bleef er een zwart scherm over met wat wazige gekleurde strepen.
naja defect dus. Dus wij hem opsturen naar onze levrancier die hem moest doorsturen naar Teleplan..........

Volgens onze levernacier heeft Teleplan aangeven dat repareren minmaal 1200 piek kost.

;)

• Tmaster
GOh dat lijkt wel verdomd veel op mijn probleem...

wat een toeval he

|:(

Verwijderd

Grapje! oh nee geintje O-)

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:32
hahaha
Mad-Max.. supercoole reactie :)

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Wat een T(@!*#@(RS!!!! :(

Op naar Breekijzer! :+

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 18:18
Wat is teleplan voor bedrijf? Als ik een monitor koop en zoiets gebeurd breng ik hem terug naar de leverancier en wat die ermee doet moet ie zelf weten, maar ik eis een nieuwe...daar heb je na 2 weken echt wel recht op.

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 16:10 schreef timotheebastin het volgende:
Wat is teleplan voor bedrijf? Als ik een monitor koop en zoiets gebeurd breng ik hem terug naar de leverancier en wat die ermee doet moet ie zelf weten, maar ik eis een nieuwe...daar heb je na 2 weken echt wel recht op.
Vergeet het maar, een monitor heeft altijd onsite service, dat door Iiyama is uitbesteed aan Teleplan in Nijmegen.
Binnen 8 dagen heb je recht om hem in de winkel om te ruilen, daarna zul je je tot de onsite service moeten wenden.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Nee hoor.
Jij hebt bent namelijk een overeenkomst aangegaan met de winkel waar je die monitor hebt gekocht. Zij zijn wettelijk verplicht om jouw klachten op te lossen. Onsite garantie of niet!
Je bent als consument ABSOLUUT niet verplicht om je ook maar iets van die on-site garantie aan te trekken. Gezien het gezeik met Teleplan (kan ik ook nog wel over beginnen, WAT een bagger bedrijf....) zou ik dan ook altijd mijn garantie via de winkel laten lopen. Dat zij dat vervolgens met Teleplan uitvechten is niet mijn zorg...

de betaler vervuilt

• Tmaster
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:29 schreef GA!S het volgende:
Nee hoor.
Jij hebt bent namelijk een overeenkomst aangegaan met de winkel waar je die monitor hebt gekocht. Zij zijn wettelijk verplicht om jouw klachten op te lossen. Onsite garantie of niet!
Je bent als consument ABSOLUUT niet verplicht om je ook maar iets van die on-site garantie aan te trekken. Gezien het gezeik met Teleplan (kan ik ook nog wel over beginnen, WAT een bagger bedrijf....) zou ik dan ook altijd mijn garantie via de winkel laten lopen. Dat zij dat vervolgens met Teleplan uitvechten is niet mijn zorg...
nee niet jouw zorg maar wel de mijne.
Wij bouwen pc's voor de universiteit hier..
als service lossen wij al hun problemen op door de monitor via ons naar teleplan te laten sturen..
de klant heeft de monitor bij ons gekocht maar heeft de monitor zelf laten registeren bij iiyama. dus 3 jaar on-site garantie..
om al die problemen niet bij de klant te laten plaats vinden, hebben wij als bedrijf zijnde, dat voor de klant overgenomen..

Wij hebben die monitor rechtsstreeks bij iiyama benelux ingekocht. maar ook wij zitten vast aan hun reparatie bedrijf: TELEPLAN. heet nu geloof ik service center iiyama... naja maakt verder ook niet uit..

Organisatorisch en planmatig zit dat bedrijf gewoon erg slecht in elkaar..het is er een zooitje... wij sturen toch wel 5 a 7 monitoren per maand daar naar toe, dus ik weet waar ik het over heb.
Maar dit slaat werkelijk nergens op!
1200 piek betalen voor een 2 maanden oude monitor die buiten de schuld van de klant kapot gegaan is..
Het laatste woord is hier over nog niet gezegd !

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik sluit me volledig aan bij je mening over teleplan...
Als ik een bedrijf had dat afhankelijk zou zijn van het werken van de computers (dus ook monitoren) zou ik me wel 3x bedenken zou ik met IIyama in zee gaan....

Liever 500,- meer betalen per monitor met goede service dan dat mensen 3 WEKEN op een VERVANGENDE monitor te moeten laten wachten.

de betaler vervuilt

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Daarom is IIyama nu van mijn verlanglijstje verdwenen en hoop ik over enige tijd een mooie Dell 19" monitor te hebben. (Huis is ff duurder uitgevallen dus ff langer sparen).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:20
1200 piek = beeldbuis + arbeidsloon?
In zo'n geval lijkt het me realistisch dat Teleplan contact opneemt met de klant over de zaak, zodat die kan beslissen om dan toch maar een nieuwe te kopen (wat in de meeste gevallen niet nodig is omdat het onder de garantie valt).
Teleplan is kansloos voor wat betreft deze reparatie :) Teleplan zuigt en iiyama wat mij betreft ook. En ik heb er voldoende ervaring mee.

• Tmaster
Op vrijdag 03 augustus 2001 18:24 schreef biobak het volgende:
1200 piek = beeldbuis + arbeidsloon?
In zo'n geval lijkt het me realistisch dat Teleplan contact opneemt met de klant over de zaak, zodat die kan beslissen om dan toch maar een nieuwe te kopen (wat in de meeste gevallen niet nodig is omdat het onder de garantie valt).
Teleplan is kansloos voor wat betreft deze reparatie :) Teleplan zuigt en iiyama wat mij betreft ook. En ik heb er voldoende ervaring mee.
nee 1200 is zonder arbeidskosten.. die vallen immers wel onder de garantie dus worden die ook niet doorberekent.

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een monitor waarvan de deeldbuis binnen 2 maanden het begeeft voldoet niet en dan kan je contractspartner, de winkel waar je de monitor hebt gekocht, aanspreken. Die heeft je een slecht produkt verkocht en moet een goede leveren zonder kosten(nakoming van de koopovereenkomst. Dat zij het niet van de importeur of wie dan ook vergoed krijgen is hun probleem maar niet die van degene die het product heeft gekocht.
Wanneer ze toch de kosten van de beeldbuis doorberekenen kan je ze voor dat aansprakelijk stellen o.g.v. wanprestatie voor de totale kosten.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Precies. De gene met wie je een koopovereenkomst aangaat is aansprakelijk voor de kwaliteit van het geleverde. Kan de winkel hoog of laag springen wat Teleplan betreft maar de klant zal NOOIT voor deze kosten opdraaien.

de betaler vervuilt

• _JGC_
  • Laatst online: 21:40
Op vrijdag 03 augustus 2001 19:49 schreef GA!S het volgende:
Precies. De gene met wie je een koopovereenkomst aangaat is aansprakelijk voor de kwaliteit van het geleverde. Kan de winkel hoog of laag springen wat Teleplan betreft maar de klant zal NOOIT voor deze kosten opdraaien.
En dan sluit je met IIyama een garantieovereenkomst van 3 jaar...

Dus moet je die ook krijgen en niet 1200 piek betalen voor een monitor die onder garantie valt.

Ik zou zeggen: Geef die vent evt een leenmonitor of vervangend exemplaar als service en vecht dit ff met IIyama uit. Ik moet er niet aan denken om mijn 13" Target B/W schermpje weer op tafel te zetten :P .

Als ik bij Norrod een schijf breng, moeten zij hem onderzoeken en krijg ik na de onderzoeking een nieuwe/vervangende, waarvan zij denken dat het dezelfde kwaliteit/performance is. Je bent in sommige gevallen beter af door het dan naar de diskfabrikant zelf op te sturen (ik had een WD Protege en kreeg er Quantum LCT voor terug, volgens hun vergelijkbaar, na een dikke week wachten. Via WD had ik binnen een week dezelfde disk weer gehad)

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 15:08 schreef Tmaster het volgende:
Dit slaat helemaal nergens op !
Stuur ik namens onze klant een monitor naar teleplan voor reparatie..

iemand anders iets vergelijkbaars meegemaakt?
Teleplan... breek me de bek niet open... Ik had een klant met een nieuwe monitor, na 2 weken *pats* weg beeld :) Dus ja, 3 jar onsite garantie op Sampootje, echter via Teleplan... Na veel gebel en gefax, werd na 3 (!) weken een andee gebracht door Teleplan. Wel, deze nieuwe (?) monitor hield het exact 2 dagen uit... WEER een week gezeik en gefax (ze vonden zelfs niks terug van die eerste omruiling), maar vorige week dus weer een andere... tot hiertoe werkt hij nog ... :-)

Teleplan.... zielig bedrijfje als je het mij vraagt...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Teleplan.. mmm... allemaal dezelfde ervaringen mee zo te zien.

* DJSmiley stuurt een videobewerkkaartje op (Miro, ging (of gaat :? ) ook via Teleplan.

Ding zit net buiten onze garantie bij leverancier, binnen garantie klant (had m 11 maanden ofzo)

Teleplan bellen: ja, gewoon opsturen incl kopie factuur klant.
Prima, wij doen.

Na 2 weken: nix gehoord -> bellen. Terugbellen....
3e week: weer bellen: nee,persoon niet aanwezig.
4e week: weer bellen: Ding is uit garantie, of we ff bon van klant konden faxen |:(
Wij faxen.... ok
5e week: weer nix gehoord. Bellen: u zou toch bon faxen? nix ontvangen.
Weer faxen, bellen: nuh, geen idee, faxen komen op andere afdeling aan :?
6e week: nu toch echt pissed weer bellen en een hoger persoon afgezeken... U hoort t ..
7e week: verrek, ze bellen terug..

Ja meneer, sorry. Het product is ruim buiten garantie, hij is bijna 14 maanden oud. Aangezien de gar. standaard 1 jr is, is het niet onder garantie. Wij kunnen m terugsturen naar u á 120,- expertisekosten (ofzoiets)
Of we reparen 'm, kosten zijn 350,- ex btw, ex arbeid.

Ding (Studio 400, parallel kutding) kostte VERKOOP toen 499,- incl btw..

Halverwege het gevecht met teleplan maar een andere videobewerkkrt aan klant verkocht voor inkoopsprijs, hij was m eik toch al zat, wou meer, maar omdat ie toch nog garantie had..... :)

Uiteindelijk nooit meer wat van gehoord. Geen facturen gezien (gelukkig), maar ook geen artikel meer teruggehad

Kortom: kuttent

• itsgreen
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

als je het bonnetje heb, dan hoor je helemaal niks te hoeven betalen volgens de wet, altans zo dacht ik, garantie heb je namelijk altijd volgens de wet...

Verwijderd

iiyama zuigt daar ben ik nu wel achter. nooit meer een iiyama in mijn huis

Verwijderd

Niet te geloven... Eigenlijk moet iemand effe /*GVD hoe schrijf je dat?*/ Yilama? Ilama? Ylliama?
Mailen om te zeggen dat ze eens op GoT moeten zoeken naar hun fantastische reparatie team teleplak!

• _JGC_
  • Laatst online: 21:40
En LG begin er ook al aan... Omdat Teleplan veel ervaering zou hebben besteden ze het nu aan teleplan uit. Geen IIyama, geen LG, wat dan?

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Tsjee, wat een achterlijke zooi zeg, tip, neem de volgende keer een Philips. Mijn 2,5 jaar oude Philips 107MB had het begeven, ikke bellen naar Philips en na iets meer dan 2 weken had ik weer een vervangende monitor. Niks geen gezeik met reparatiekosten, enige gezeik wat ik heb gehad is omdat ik per ongeluk had gezegd dat ik 'm 2e hands had gekocht (geleerd voor de volgende keer, moet je niet doen. :) Garantie schijnt officieel alleen voor 1e eigenaar te zijn namelijk). Maar toch, na ongeveer 2 weken een vervangende.

Ze brachten een andere en die oude kapotte namen ze mee terug.

• DJSmiley
Ok...
Uw bericht is verzonden.
Hartelijk dank voor uw reactie, u schakelt nu terug naar onze welkomstpagina.

Gebeurt dit niet binnen 10 seconden klik dan hier.
URL van dit topic naar iiyama gestuurd, aangezien ongeveer iedereen dezelfde ervaring heeft met teleplan. Iiyama zijn leuke schermen, alleen als de garantie zo gaat.... beetje lullig voor ze..

benieuwd of er namens hun ook een reactie komt.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:51

Lordy79

Fundamentalist

ik heb EXACT hetzelfde meegemaakt. Tenminste: een klant kwam bij ons klagen dat ie 1000+ piek moest betalen voor reparatie A201HT 22" monitor van IIyama (ook via teleplan)

Terechte klacht natuurlijk.

Maar uiteindelijk hoefde ie niet te betalen en anders had ie wel een nieuwe van ons gehad en hadden wij ff gepraat met IIyama & teleplan.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 06-07 14:29
Zo hebben wij een ruim 7000 gulden 18" LCD scherm gehad waarvan de folie op de achterkant van het display leegliep (na 1 week..)

kregen we ook niet tegen garantie, toen gelukkig wel een regeling kunnen treffen.. (met iiyama zelf)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Zijn allemaal voorbeelden waarin een rechter je absoluut in het gelijk zou stellen. Teleplan / IIyama heeft geen poot om op te staan als ze denken dat een monitor die binnen zo'n korte tijd kapot gaat al buiten hun garantie bepaling valt.
Erg kortzichtig, dom en onproffesioneel om het uberhaupt over kosten te hebben tijdens overleg met de winkelier / klant zelf. Het heeft geen enkele zin (al ga je dwars liggen je krijgt toch geen gelijk) en je goede naam is binnen een jaar helemaal pleite.

Kan iemand inderdaad dit ff doorlinken naar IIyama :P .

PS: Mocht iemand van IIyama dit lezen: SCHOP TELEPLAN DE LAAN UIT!

de betaler vervuilt

Verwijderd

Goh ik heb juist een IIyama gekocht omdat iedereen op dit forum me vertelde dat ze zo'n goede service boden ;(

Of bieden alle (betaalbare)monitor fabrikanten zo'n slechte service ?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Of bieden alle (betaalbare)monitor fabrikanten zo'n slechte service ?
Nee hoor, service van CTX is prima. Philips ook, rest heb ik geen ervaring mee (behalve Teleplan en IIyama dus.)

de betaler vervuilt

• DJSmiley
Mooi genaaid dus, Eizo en Deawoo gaan blijkbaar ook via Teleplan :r :r :r

Verwijderd

Een beetje goede winkel geeft de klant gewoon een nieuwe monitor.

En schrijft de kapotte monitor af.

Belinea heeft overigens de beste service (maar dat was al bekend)

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 11:44 schreef delfosso het volgende:

Nee hoor je krijgt een gerepareerde omruil monitor terug, en de kapotte wordt weer gefixed, aangezien ze aan alle onderdelen kunnen komen.

Ik heb een keer een mooie Compaq V700 gekregen ipv Compaq v55.
Ze hadden namelijk geen 15" monitoren op voorraad, dus kreeg ik netjes een 17". Zonder gezeur en binnen 3 dagen

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 11:44 schreef delfosso het volgende:
kapotte monitor afschrijven? Onzin! Je gaat toch geen monitor van knap 1000 piek afschrijven en verder niks meer aan doen? In dit geval is de fabrikant gewoon verantwoordelijk voor een goeie afhandeling op welke manier dan ook. Mijn ervaring met teleplan + iiyama is ook bagger, maar van geld vragen voor een reparatie heb ik ook nog niet gehoord.. het verbaast me overigens niet, het _is_ gewoon een slechte services die heel dat teleplan levert. Bij mij hebben ze het een keer voor elkaar gekregen om een monitor van knap 1600 piek inkoop kwijt te raken, en vervolgens zeker 4 maanden niks van zich te laten horen. Overigens is dat voorval nog steeds niet opgelost, alleen heb ik er nu niks meer mee te maken ;)

ehm, en belinea heeft zijn goeie services wel nodig, de kwaliteit van die monitoren zijn imho ook bedenkelijk :)

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
:? Een beetje goede winkel wil ook bestaansrecht hebben. Op deze manier gaan er heel veel failliet lijkt me :? En ga a.u.b. niet Belinea :r op lopen hemelen.Die dingen lijken wel strijkijzers on dope :)

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 12:22 schreef Just_Johnny het volgende:

[..]

En ga a.u.b. niet Belinea op lopen hemelen.Die dingen lijken wel strijkijzers on dope :)
Heb jij een Belinea? Nee?! Rot dan op. Ik weet zeker dat er niemand problemen heeft met de service van Belinea.

Ik heb het alleen over de service!!
Pagina: 1