Vraag

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:05
Ik heb vorige week een HW-Q80R soundbaar aangesloten op mijn Samsung 65Q80R.
Alles werkte zoals voorheen:
- Wanneer ik de samsung remote op ON drukte, starte de TV, Telenet digicorder en soundbar automatischW
- De Telenet digicorder kon ik bedienen met de Samsung remote
- Als ik op menu klikte, zag je naast Netflix, YT en andere apps ook het Telenet Icoontje voor de digitale TV
- De soundbar heb ik aangesloten op ARC (HDMI4) van de TV

De dag erna was ineens het icoontje van Telenet weg en werkte de samsung remote niet meer voor de digicorder.
Volgende stappen geprobeerd:

- alle andere HDMI kabels uitgetrokken (dus die van soundbar, xbox) en enkel van de TN Digicorder laten zitten: geen oplossing
- power off van alle toestellen, geen oplossing
- andere HDMI ingang op de TV, geen oplossing
- RESET van de tv, waarna bij het opstarten hij vroeger de TN digicorder automatisch ontdekt, doet hij dat nu niet meer. Ik heb wel digitale TV, maar ik moet de digicorder zelf opstarten met de remote van Telenet, kanalen veranderen met de remote van Telenet, en er staat geen icoontje meer maar HDMI 1.
- alles opnieuw aangesloten, geen oplossing.

Dus om 1 of andere reden is de detectie van de TN digicorder weg. Waarom? Ik weet het niet. Ik heb aan de digicorder zelf geen instellingen gewijzigd, zoals bv CEC dat nog steeds actief staat.
Ik kan manueel ook het automatische herkenning van kabeldevice starten, maar daar moet ik zelf Telenet aanduiden wat vroeger niet het geval was. Ook wanneer ik dan de remote moet laten synchen, gebeurd dit niet en blijft er HDMI 1 ipv Telenet staan in de apps.

Iemand een idee?

Never ever financial advice...