Toon posts:

Sonera Quicknet wordt UPC/Chello in oa. R'dam

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg net een brief van UPC dat Sonera Quicknet in Rotterdam haar diensten heeft overgedragen aan UPC/Chello. In september of oktober wordt nu mn abo omgezet, en tot het eind van het jaar blijf ik 89,- per maand betalen. Tevens hoef ik geen aansluitkosten te betalen *D

Dus kheb eigenlijk gewoon min of meer gratis een verdubbeling van mn upstream & verdrievouding van mn downstream (Sonera: 64 & 8 KB/s tov Chello: 180 & 16 KB/s)

Jeej :D

• maversne
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-06 09:24
die brief heb ik ook vanmorgen gekregen, ik woon ook in Rotterdam, ik ben echt blij :) >:)

PC Specification

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 15:08 schreef DeepFreezer het volgende:
Ik krijg net een brief van UPC dat Sonera Quicknet in Rotterdam haar diensten heeft overgedragen aan UPC/Chello. In september of oktober wordt nu mn abo omgezet, en tot het eind van het jaar blijf ik 89,- per maand betalen. Tevens hoef ik geen aansluitkosten te betalen *D

Dus kheb eigenlijk gewoon min of meer gratis een verdubbeling van mn upstream & verdrievouding van mn downstream (Sonera: 64 & 8 KB/s tov Chello: 180 & 16 KB/s)

Jeej :D
Wees zekers blij!!
Je gaat zeker vooruit in je snelheid, dus met minstens 100 kB/s. Have fun guys!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:42 schreef JavaantjeX het volgende:

[..]

Wees zekers blij!!
Je gaat zeker vooruit in je snelheid, dus met minstens 100 kB/s. Have fun guys!
minstens 100? minstens 150 zul je bedoelen >:)

• LeonT
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jaaaaaaa,
heb deze brief ook al gehad, en dat terwijl ik zelf al over wilde stappen. Nu gaat alles automagisch :7

En DeepFreezer, moet dat geen 79,- zijn, of had je een maandabbo.

[Edit]
Alleen maar 1 mail adres ipv 5 :'(

Verwijderd

Ik wil ook in Rotterdam gaan wonen :)
Heb nu dat brakke Zeelandnet hehe

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 augustus 2001 17:42 schreef LeonT het volgende:
En DeepFreezer, moet dat geen 79,- zijn, of had je een maandabbo.

[Edit]
Alleen maar 1 mail adres ipv 5 :'(
Neuh, tarief is een tijdje geleden met een 10'tje omhoog gegaan. Kzal zo 'es op een afschrift kijken, maar ik weet vrij zeker dat het 89,- is. Magoed, whatever :)

Ennuh... dat van die e-mail is wel jammer ja... magoed, we hebben HetNet nog enzo :P

Verwijderd

Hilversum Forever!

A2000 netwerk rules :9!

• pluche_eendje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09-2022
jah okee....we zijn allemaal blij, maarrehh.....Chello werkt met DHCP en geen statisch IP adres, en nou zit het zo dat ik thuis op mijn kabelmodem 2 pc's heb aangesloten via wireless LAN :7 en heb op 1 pc 1 IP nummertje lager ingesteld als het originele IP adres en kan nu met 2 pc's op internet thuis :9 zal wel illegaal wezen *-) maarrrrrr.... hoe gaat dat nu dadelijk met DHCP ? kan ik dat dan wel vergeten ? Ik heb geen zin om met Internetsharing op 1 pc te moeten gaan werken hoor guyz bah bah bah |:( Kan iemand mij dat vertellen ?

• LeonT
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op vrijdag 03 augustus 2001 23:13 schreef pluche_eendje het volgende:
jah okee....we zijn allemaal blij, maarrehh.....Chello werkt met DHCP en geen statisch IP adres, en nou zit het zo dat ik thuis op mijn kabelmodem 2 pc's heb aangesloten via wireless LAN :7 en heb op 1 pc 1 IP nummertje lager ingesteld als het originele IP adres en kan nu met 2 pc's op internet thuis :9 zal wel illegaal wezen *-) maarrrrrr.... hoe gaat dat nu dadelijk met DHCP ? kan ik dat dan wel vergeten ? Ik heb geen zin om met Internetsharing op 1 pc te moeten gaan werken hoor guyz bah bah bah |:( Kan iemand mij dat vertellen ?
Het kan iig door in 1 PC 2 netwerk kaarten te stoppen, zo heb ik nu het inet. ook geshared, en het kan waarschijnlijk (maar dat weet ik niet zeker) ook door de kabel van de modem in een HUB te stoppen en daarin ook bv. 2 pc's maar hoe het dan met een wireless lan zit weet ik niet, misschien kan je zelf conclusies trekken aan de hand van deze post.

En DeepFreezer: in de brief van UPC staat dat de mensen die profit hebben tot 31-12-2001 ook van chello kunnen genieten door ook 79,- piek te betalen, maar het ligt er ook aan wanneer je jaar abbo ingaat, want je hoeft pas die 10 piek extra te betalen vanaf dat het nieuwe jaar abbo in gaat volgens mij.

Verwijderd

Dus in Rotterdam is UPC/chello geen rotzooi :? In Amsterdam iig wel :P

Maarre, ik denk dat je eerst maar es moet zien en dan pas geloven :)

Verwijderd

Doe maar eens een postcode check op :

http://www.mordax.nl

Verwijderd

Godver, zo'n brief wil ik ook krijgen ik wil ook chello ipv ^%$(&*^&*^sonera.

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:06
shit, ik wilde dit een paar maanden geleden al, dus heb ik aangevraagd over te willen...
maar niks meer gehoord van Sonera, en bij chello ben ik ook niet bekend...
hoe zit ik nu online dan?? >:)

- NAC Breda -

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 augustus 2001 23:34 schreef LeonT het volgende:

[..]

En DeepFreezer: in de brief van UPC staat dat de mensen die profit hebben tot 31-12-2001 ook van chello kunnen genieten door ook 79,- piek te betalen, maar het ligt er ook aan wanneer je jaar abbo ingaat, want je hoeft pas die 10 piek extra te betalen vanaf dat het nieuwe jaar abbo in gaat volgens mij.
Dat zou helemaal mooi zijn! :D

Trouwens, over dat sharen... met een router die DHCP-support (allemaal dus zo'n beetje :P) kan het zowiezo. Gewoon je router bij je modem plaatsen en daarachter je wireless-LAN. Werkt perfect *D

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 23:39 schreef AirHead het volgende:
Dus in Rotterdam is UPC/chello geen rotzooi :? In Amsterdam iig wel :P

Maarre, ik denk dat je eerst maar es moet zien en dan pas geloven :)
Absoluut geen rotzooi in de maasstad.. Werkt echt perfect snel en stabiel.. Heerlijk hoor :)

Verwijderd

Binnenkort flikkert Chello sowieso Sonera van de kabel. Net zoals bART toen het kontrakt was afgelopen. Laatst op TV zinspeelde de Sonera directuer hier nog op in de richting van Joe Simmons. Die hield echter wijselijk z'n mond, hetgeen al genoeg zegt. UPC laat straks alleen nog maar de eigen Chello dochter op haar kabel... let maar op...

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

lekker recent nieuws
dit stond al weken op de sonera HP

http://www.soneraplaza.nl/info/0,2308,0-0-0|actueleinfo,00.html#aankondig
Aankondiging overgang kabelinternetklanten in Zuid-Holland, Haarlem en Spaarndam West naar chello
De kabelinternetdienst van QuickNet in Zuid-Holland, Haarlem en Spaarndam West wordt door Primacom overgedragen aan UPC/chello. Als gevolg hiervan krijgt u te maken met een aantal wijzigingen in de productspecificaties en de Algemene Voorwaarden van uw internetdienst. Met de overdracht komen het netwerkbeheer en de klantenservice bij één partij te liggen. Wij verwachten hiermee de kwaliteit van de dienst beter te kunnen waarborgen.

Voor meer informatie hierover verwijzen we u naar de door UPC ingerichte migratiesite
* D2k is naar mxstream overgegaan
heb je tenminste een vast IP

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 augustus 2001 11:50 schreef D2k het volgende:
lekker recent nieuws
dit stond al weken op de sonera HP

http://www.soneraplaza.nl/info/0,2308,0-0-0|actueleinfo,00.html#aankondig
[..]

* D2k is naar mxstream overgegaan
heb je tenminste een vast IP
Ach, een vast IP is ook niet alles... >:)

Bovendien, zolang mn router gewoon aan blijft staan, hou ik hetzelfde IP hoor *D

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 08:45
Je hebt bij chello ook min of meer een vast ip hoor. Ik heb al bijna 3/4 jaar hetzelfde ip. Alleen als ik een andere netwerkkaart aansluit krijg ik een ander ip. Sluit ik dan weer de oude netwerkkaart aan dan krijg ik weer m'n normale ip.

Dus niks aan de hand hoor.

• pluche_eendje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09-2022
ja okee, 1 vast ip, maar het gaat er bij mij om dat ik in de nieuwe situatie, net als nu, met 2 pc's TEGELIJK op het net kan :9 . Het zal mij niet interesseren of ik nou 1, 2 of 3x per jaar een ander IP krijg, als ik maar tegelijkertijd op het net kan, ZONDER in een losse pc of dure router te moeten investeren. |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 augustus 2001 17:27 schreef pluche_eendje het volgende:
ja okee, 1 vast ip, maar het gaat er bij mij om dat ik in de nieuwe situatie, net als nu, met 2 pc's TEGELIJK op het net kan :9 . Het zal mij niet interesseren of ik nou 1, 2 of 3x per jaar een ander IP krijg, als ik maar tegelijkertijd op het net kan, ZONDER in een losse pc of dure router te moeten investeren. |:(
Een basic router kost maar 300 of 400 gulden. En als je een ouwe PC pakt (386 met 8 MB ram is al genoeg) en daar Linux (Freesco ofzo werkt ERRUG makkelijk) opgooit ben je voor een prikkie klaar :)

Verwijderd

Ja die brief heb ik ook gehad.Ik vind het wel beter.

ik snap niet dat sommige mensen nodg adsl(Mxstream) nemen voor 99,- of 175,- per maand terwijl chello sneller is |:(

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 12:06 schreef RastaMan het volgende:
Ja die brief heb ik ook gehad.Ik vind het wel beter.

ik snap niet dat sommige mensen nodg adsl(Mxstream) nemen voor 99,- of 175,- per maand terwijl chello sneller is |:(
chello kunnen nemen jah
enige kabel die ik kan nemen is casema :r :r :r
en adsl sux ook big time :r :r
ik wil gewoon @home ofzo, is goedkoper en sneller dan adsl
KPN sux gewoon... :r

Verwijderd

ADSL zuigt niet , want Cistron(adsl) schopt kont big time !
de max is 8mbit down, 1mbit up.
alleen het is tot nu toe beschikbaar in rotterdam, aplhen a/d rijn :'(

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 12:17 schreef RastaMan het volgende:
ADSL zuigt niet , want Cistron(adsl) schopt kont big time !
de max is 8mbit down, 1mbit up.
alleen het is tot nu toe beschikbaar in rotterdam, aplhen a/d rijn :'(
Correctie: Rotterdam-West

Verwijderd

nog minder dan :(

Verwijderd

Anders had ik nu ook 8 Mbit :)

Verwijderd

Weet iemand of er nu een storing is bij Chello, Rotterdam?

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 12:36 schreef achappey het volgende:
Weet iemand of er nu een storing is bij Chello, Rotterdam?
Laat maar, hij lag er maar een kwartiertje uit... Zal wel met de migratie van Quicknet te maken hebben ;)

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 20:23
Op zondag 05 augustus 2001 14:17 schreef achappey het volgende:
Anders had ik nu ook 8 Mbit :)
Me 2 in de Carnisse :) ..
Trouwens ik belde de klanten service van Sonera dat ik over wilde naar CHello .. toen zei dat meisje dat als ik thuis kwam er een brief voor me zou zijn die ik wel intresant zou vinden. :) Ze had nog gelijk ook :)

Verwijderd

Een vrouw met een gave , das mijn smaak >:)

Ik heb nu nog sonera en bij mij vliegt ie ook wel eens eruit :(

Verwijderd

Chello Rotterdam had vandaag wat probz... Denk dat wat mensen vandaag bij Chello aangesloten zijn in de straat....

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:26

Flexx

This side up

Ik hoop maar dat het sneller is.

Verwijderd

Topictitel editted, want er begon nu een tweede te lopen voor Haarlem en das niet helemaal de bedoeling :)

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 12:25
Euhmmm, ik snap niet waarom iedereen zegt dat ze sneller gaan bij de overgang naar Chello. Ik gebruik Sonera Power abo en dan heb je een gemiddelde snelheid van 250 kbps... dus Chello met maar 180 kbps is IMHO geen verbetering. En een upload snelheid van 64 kbps... en bij Chello maar 18 kbps?!?! Bleh.

Ik ga direkt over naar Cistron zodra de KPN meewerkt... :(
Cistron is nog steeds niet beschikbaar in R'dam Zuid. Alleen in R'dam Noord.

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 12:04 schreef Jofel het volgende:
Euhmmm, ik snap niet waarom iedereen zegt dat ze sneller gaan bij de overgang naar Chello. Ik gebruik Sonera Power abo en dan heb je een gemiddelde snelheid van 250 kbps... dus Chello met maar 180 kbps is IMHO geen verbetering. En een upload snelheid van 64 kbps... en bij Chello maar 18 kbps?!?! Bleh.

Ik ga direkt over naar Cistron zodra de KPN meewerkt... :(
Cistron is nog steeds niet beschikbaar in R'dam Zuid. Alleen in R'dam Noord.
Ze hebben t over 180 KB /s dus nog maal 8, is dus 1440 kbps (down) en 16 kB /s maal 8 is 128 kbps (up)

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 20:23
Mijn collega in Hoogvliet krijgt een gratis Webcam staat in de brief? Nu ben ik een echte Hollander.. dus waarom stond daar niets over bij mij in de brief? Iemand die daar wat meer van weet? :?

• Jofel
  • Laatst online: 16-08 12:25
Thanks Airhead...

Dat zag ik over het hoofd... :)

Irritant dat verschil tussen Kb en KB... :)
Ik zal eens proberen om het zelf ook eens consequent vol te houden om het goed te schrijven want het creëert alleen maar verwarring.

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 12:57 schreef Jofel het volgende:
Thanks Airhead...

Dat zag ik over het hoofd... :)

Irritant dat verschil tussen Kb en KB... :)
Ik zal eens proberen om het zelf ook eens consequent vol te houden om het goed te schrijven want het creëert alleen maar verwarring.
your wellcome :P

t is ook lastig, bitjes of bytejes ;)

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
*Sonera migreerd in Haarlem ook met Chello*

(ff ter informatie....misschien heb je er wat aan.)

In mijn brief hadden ze het over de datasnelheid 1500/128 , dit wordt natuurlijk nooit behaald maar kan iemand me vertellen hoeveel je daar netto ongeveer aan overhoud?

Sonera Quicknet Power zit ik +- op de 65Kb/s (512/64)

Verwijderd

Ik heb zelf het idee dat de verbinding er meer dan 12 uur per dag uitligt. Zie regelmatig aan het kabelmodem dat er geen verbinding is. En ook de proxyserver is regelmatig niet te bereiken. Wacht de overgang naar Chello af. Hoop dat deze ellende dan voorbij is.(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(

• MediaZoo
  • Laatst online: 16-08 19:13
je migreert naar chello hoor en niet met chello

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:11
Op zaterdag 04 augustus 2001 14:38 schreef djmartyn het volgende:
Je hebt bij chello ook min of meer een vast ip hoor. Ik heb al bijna 3/4 jaar hetzelfde ip. Alleen als ik een andere netwerkkaart aansluit krijg ik een ander ip. Sluit ik dan weer de oude netwerkkaart aan dan krijg ik weer m'n normale ip.

Dus niks aan de hand hoor.
Ja, maar de chello netwerken verschillen onderling nog wel wat geloof ik...
Het Eneco netwerk werkt niet met een 'gekregen' NIC toch?
Of heb je officieel geen vast IP, maar onofficieel en in de praktijk wel (dmv MAC) :?

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 08:45
Op zaterdag 18 augustus 2001 20:57 schreef Moon het volgende:
*Sonera migreerd in Haarlem ook met Chello*

(ff ter informatie....misschien heb je er wat aan.)

In mijn brief hadden ze het over de datasnelheid 1500/128 , dit wordt natuurlijk nooit behaald maar kan iemand me vertellen hoeveel je daar netto ongeveer aan overhoud?

Sonera Quicknet Power zit ik +- op de 65Kb/s (512/64)
Die snelheid van Chello haal je dus wel hoor.
Je moet alleen niet de pech hebben dat er teveel mensen op 1 segment zitten bij je in de buurt.
Pagina: 1