Advies gevraagd voor router/ wifi op zolder

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queryn
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10-2022
Ik heb mijn PC op zolder staan en heb nooit problemen gehad met de wifi verbinding. Nu hebben wij onze zolder laten isoleren en heb ik onbewust een kooi van faraday gemaakt. Ik heb nauwelijks internet verbinding. Downloadsnelheden zijn van 20 jaar geleden met 200 KB/S. Nu was ik al van plan om onze router te vernieuwen omdat deze sterk verouderd is. Hebben jullie tips voor welke router dit probleem kan oplossen (of kan dat helemaal niet) Bekabeld is geen optie tenzij we heel moeilijk gaan doen met boren e.d.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Je kan routers zetten zo veel je wil, als die kooi van faraday niet aangepakt wordt, dan geraak je er niet.
Je moet dus bekabeld binnen geraken.

Eerste keuze is altijd om een kabeltje tot boven te trekken (binnen die kooi), en eventueel daar dan een router neer te zetten die binnen je kooi gaat zenden.
Ik zou dat altijd verkiezen, dat gaatje moet echt niet groot zijn hoor.

Tweede keuze is dan via powerline te werken, maar persoonlijk heb ik daar slechte ervaringen mee.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Is het geen optie een draad langs beluchtingskanalen en verwarmingsbuizen naar boven te laten lopen? Dan kun je gebruik maken van de al bestaande gaten. Zo heb ik het gisteren nog thuis aangelegd. Op zolder de draad in een accespoint geprikt en van daaruit verder bekabeld naar de vaste PC's en wifi beschikbaar gemaakt voor de mobiele apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-10 19:35
Het idee van een kooi van faraday is dat er geen draadloos signaal in/uit kan. Gaat dus boren en powerline worden.