Geluid zorgt voor minder frames: wie ervaring?

Pagina: 1
Acties:

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-08 22:31
Wanneer ik Quake3 op 640x480 test op mijn Duron700/A7V/Asus7700 64MB en ik zet mijn Microsoft Digital Sound System 80 uit dan heb ik 20 frames meer.

Is dit op te lossen (denk 't niet) en hoe is het met andere geluidskaarten cq usb geluidsystemen?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:02
USB Speakers scheelt volgens mij idd nogal wat in CPU kracht, dus minder fps...zou maar geluidskaartje gaan scoren Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif.

Flickr | Lego collectie

• Brakius
  • Laatst online: 29-08 22:31
Ach, normaal speel ik 1280*1024 of 1600*1200 en dan is er geen fps-verschil in Quake. De videokaart is dan bottleneck.

• Chop2000
  • Laatst online: 29-08 22:22

Chop2000

Vroem

hoe kun je zien hoeveel frames per sec je haal in Q3?

niks

Verwijderd

/cg drawfps is het volgens mij voor de frames aan te zetten...

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

voor deze pc had ik een 486 50 mhz en 8 mbram
met een bagger geluidskaartje
en als ik in een spel het geluid uitzette draaide die altijd veeeeel sneller
dus ik denk dat het wel wat uitmaakt

Verwijderd

Geluid heeft wel degelijk invloed op de snelheid, vooral wanneer je in 44KHz laat afspelen. Maar de aansturing van een geluidskaart neemt sowieso resources weg, ik ging laatst van een goedkoop 16bit gevalletje naar een SBLive!, maar nu is er veel minder systeembronnen beschikbaar enz. enz. en ook UT en Q3 draaien iets langzamer, zij het nauwelijks merkbaar. Maar 20fps is wel een heel lomp verschil

Verwijderd

Tuurlijk maakt het wat uit. Zeker als je A3D gaat gebruiken. Geluid wordt nl. ook enigszins gerenderd en neemt dus CPU kracht op. Maar als je een DirectSound (3D) versneller hebt, moet minimaal zijn, zekers als je nagaat dat tegenwoordig de grafische CPU de limitatie is en niet de CPU.

Als ik jou was zou ik dus gewoon een Lice! of een SQ2500 halen. (Iets gelijkwaardigs kan natuurlijk ook nog alitjd Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif)

Ikzelf heb een SQ2500 maar heb A3D nog niet veel aan gehad (zoop te veel op mijn TnT2U, maar straks gaat die zeker aan. Het verschil is gewoon als dag en nacht en had hem dan zelfs met mijn TnT2U vaak aan in Single player.

Bij UT eens voor de grap, maar ik zakte net 5 min fps in (dus 15 ipv 20 min) en dat vond ik een beetje te gortig.

Binnenkort heb ik een MXje en dan moet ik minimaal een min FPS hebben van 35 (had ik nl. al op een GF256). Dus dan mogen die 5 fps wel opgezopen worden...vooral die raketten AAhhh =)+)=)
Pagina: 1