IP camera voor een leek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-12-2024
Beste Tweakers,

De afgelopen week heb ik heel veel gelezen over IP camera's maar ik kom er niet helemaal uit.

Wat ik denk nodig te hebben:

- IP camera voor binnenhuis
- Met Wifi verbinding, ik heb niet de mogelijkheid kabel te trekken
- Met vaste voeding
- Met beeld cq video opslag.

Mijn vragen:

- Indien de wifi verbinding weg valt, blijft de camera dan wel zijn werk doen (beeld opnemen en opslaan op lokale SD kaart)?

- Het doel van opslaan op interne SD kaart is voor mijn gevoel beetje raar. Als een inbreker de camera meeneemt, ben je je beelden ook kwijt. Klopt dat?

- Idem dito voor voeding. Op het moment dat een inbreker de voeding eraf haalt, dan heb je natuurlijk ook geen beelden. Wat is hierin slim?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-04 16:47
ArnoldSmiley schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:03:
Beste Tweakers,

De afgelopen week heb ik heel veel gelezen over IP camera's maar ik kom er niet helemaal uit.

Wat ik denk nodig te hebben:

- IP camera voor binnenhuis
- Met Wifi verbinding, ik heb niet de mogelijkheid kabel te trekken
- Met vaste voeding
- Met beeld cq video opslag.

Mijn vragen:

- Indien de wifi verbinding weg valt, blijft de camera dan wel zijn werk doen (beeld opnemen en opslaan op lokale SD kaart)?

- Het doel van opslaan op interne SD kaart is voor mijn gevoel beetje raar. Als een inbreker de camera meeneemt, ben je je beelden ook kwijt. Klopt dat?

- Idem dito voor voeding. Op het moment dat een inbreker de voeding eraf haalt, dan heb je natuurlijk ook geen beelden. Wat is hierin slim?
1. Dat ligt eraan welke manier van opslag je gebruikt. Als je gebruik maakt van een SD kaart blijft de camera wel z'n werk doen. Maak je gebruik van opslag via de cloud, niet.
2. Dat klopt, daarom prefereer ik altijd een vaste kabel-aansluiting met directe opslag in de cloud. Uitval WIFI zorgt er dan niet voor dat er beelden verloren gaan.
3. Een vaste kabel via PoE. Geen idee of er camera's te koop zijn met een batterij als backup overigens.

Opslag via de cloud kan bijvoorbeeld via een Synology, of via FTP.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ArnoldSmiley schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:03:

Mijn vragen:

Ja, zolang er stroomvoorziening is, blijft de camera opnemen ( of tot de SDkaart vol is -> recycling van opslag )
Als je doel is puur om de inbreker op beeld te vangen, dan moet je inderdaad niet lokaal opslaan.
Maar een paar dingen die je misschien mist in je plan :
- inbrekers zijn niet dom, de tijd van B1 en B2 met de Baron zijn lang geleden ;)
Kijk voor voorbeelden naar opsporing verzocht, wat valt je op ?
* ze dragen in 99% van de tijd gezichtsbedekking en/of hoofdbedekking
* ze werken vooral snachts - je camera moet wel héél goed in het donker opnemen, wil je er echt iets aan hebben ( groene mannetjes zijn niet heel duidelijk ;) )
Ik kan je vertellen, de voeding wordt er niet afgehaald ....
Er komt 'ineens' een streep voorbij, en de camera ligt 20m verderop - die wordt direct onklaar gemaakt met geweld.

TL;DR
De camera is leuk ter afschrikking, maar zal maar heel zelden écht wat opleveren in de opsporing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Het gaat mij ook niet om de opsporing o.i.d. Gaat mij er meer om dat ik kan aantonen dat er inbraak is geweest.

Bij mijn buren is recentelijk ingebroken. Geen braaksporen, was insluiping, dus de verzekering keert niet uit.

Mijn idee is, als ik wat op beeld heb staan, dan kan ik ieder geval aantonen dat er inbraak is geweest.

[ Voor 96% gewijzigd door ArnoldSmiley op 10-02-2020 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
ArnoldSmiley schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:14:
Het gaat mij ook niet om de opsporing o.i.d. Gaat mij er meer om dat ik kan aantonen dat er inbraak is geweest.

Bij mijn buren is recentelijk ingebroken. Geen braaksporen, was insluiping, dus de verzekering keert niet uit.

Mijn idee is, als ik wat op beeld heb staan, dan kan ik ieder geval aantonen dat er inbraak is geweest.
Je zou moeten uitzoeken of bij insluiping camerabeelden voldoende bewijs is.

Wie zegt niet dat je ook dat in scene gezet zou hebben ?
Net zoals een zelf opengebroken achterdeur, omdat je de voordeur niet had afgesloten

Mijn achterbuur had dat nl. gedaan.
De voordeur stond altijd los overdag, iedereen kwam aanwaaien voor een praatje.
Alleen op een mooie zomerdag zat hij in de achtertuin, en heeft een aanwaaier geen praatje gemaakt, maar wel zijn telefoon en laptop meegenomen

Clever als hij dacht te zijn, gooide hij een steen door de achterdeur, en belde toen de verzekering.
Deze vond na onderzoek geen aanwijzing dat het door de inbreker gedaan zou zijn, dus EN schade, EN geen uitkering ( en waarschijnlijk een aantekening ergens over oplichting )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-04 13:19
als je bijvoorbeeld een Foscam camera koopt heb je voor een klein beetje extra in de maand een cloud opslag bij Foscam. het weegt niet op tegen zelf een Syno kopen dit is in mijn geval veel handiger omdat ik er meer mee doe denk aan media server en foto backup.

Foscam heeft meerdere wifi cameras en ander handige dingen zoals locale opslag

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XingV
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04-2024
Heb erg goede ervaringen met de IMOU Ranger 2, zowel lokaal als cloud opslag en remote. Het volgen van beweging is geweldig. kan 355º ronddraaien en 93º kantelen. Imou is het 'budget' merk van Dahua, leverancier van professionele IP camera's

Zie voor review https://www.appletips.nl/review-imou-ranger-2-ip-camera/

Momenteel € 34,19 bij amazon.de

Aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abhaas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-04 16:10
ArnoldSmiley schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:14:

Het is afhankelijk van welke verzekering en welke dekking je heb of de verzekering uitkeert bij insluiping.
Er zijn verzekeringen die ook bij insluiping uitkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Bij Hikvision bestaat de mogelijkheid om een SD kaart te gebruiken om een netwerkfail te overbruggen:
- Camera neemt constant op op SD kaart
- Software neemt constant op via netwerk.
- Netwerk ligt even plat, dus gat in opname via netwerk.
- Netwerk komt weer op ==> software vraagt video uit SD kaart op om gat op te vullen.

Maar met anderen hier: bedraad aansluiten en meteen naar cloud opslaan is beter.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-04 10:48
je kan ook een camera kopen met onvif protocol ondersteuning. als je dan een recorder hebt met onvif, kunnen die 2 elkaar makkelijker vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
XingV schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:06:
Heb erg goede ervaringen met de IMOU Ranger 2, zowel lokaal als cloud opslag en remote. Het volgen van beweging is geweldig. kan 355º ronddraaien en 93º kantelen. Imou is het 'budget' merk van Dahua, leverancier van professionele IP camera's

Aanrader.
Thanks, even e.e.a. gelezen klinkt goed.

Blijft wel natuurlijk dat de voeding een ding blijft. Als ik inbreker zou zijn, een camera zie hangen, dan is het natuurlijk koudkunstje de stekker eruit te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zelf heb ik meerdere product: Logitech Circle 2

Die is niet goedkoop en heeft geen lokale storage (je kunt wel beelden van de cloud downloaden), maar werkt voor mij perfect. Als je abonnementje afneemt, kun je langer dan 24 uur je beelden bewaren en kun je wat geavanceerde features met zones doen.

De infrarood/low-light ben ik van onder de indruk (metertje of 5) en je kunt sowieso push-notificaties instellen bij bepaalde niveaus van beweging.

Hij is wat mij betreft zeer gebruiksvriendelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Keypunchie op 11-02-2020 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
OK, ik weet niet of dit iets gaat zijn, maar toch:

Een LED lamp met een camera erin

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/7/4/7/5/9200000124405747.jpg

Altijd stroom, geen kabels, en locale & cloud opslag.

Het is ter bewaking van mijn modelautokamer. Die lamp gaat in het plafond, mochten er ooit modellen gejat worden (staan best dure tussen) dan heb ik ieder geval wat op beeld.

Gaat het werken? Don't know. Das het voordeel van Bol.com, achteraf betalen, werkt het niet stuur je het terug.

Keep you updated :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:43:
OK, ik weet niet of dit iets gaat zijn, maar toch:

Een LED lamp met een camera erin
Zoek ook even op Ali, want dat lijkt me de 'bron' van het apparaat.

Kans is groot dat deze via AE 10$ kost, terwijl je hier over de 30€ heen gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
FreshMaker schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:04:
[...]

Zoek ook even op Ali, want dat lijkt me de 'bron' van het apparaat.

Kans is groot dat deze via AE 10$ kost, terwijl je hier over de 30€ heen gaat
Goeie tip. Bij Bol is ie 40, op AE rond de 20. Alleen bij Bol kan je hem natuurlijk even uitproberen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
En China post is niet zo heel vlot momenteel ;)
Kan zomaar 6/8 weken duren

• ArnoldSmiley
FreshMaker schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:05:
En China post is niet zo heel vlot momenteel ;)
Kan zomaar 6/8 weken duren
Ja, en dan had je rommel gehad die niet terugkon.

Armzalig spul. Deed wat ie moest maar instellen drama. Waarschuwingsmeldingen drama. Opslaan op sd drama.

Gaat morgen terug naar de afzender. Absoluut geen 40 euro waard

Ga kijken naar een draadloze ip cam. Zit alleen beetje met de bedrijfsduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik denk dat je het beste af bent met XingV in "IP camera voor een leek" zijn antwoord.

Ik ben bang dat je weinig 'soeps' zal vinden in de sub 50€ range.
Kwaliteit moet nu eenmaal ergens betaald worden ;)
Goedkoop betekend vaak inperken op lens, sensor of software

Sowieso moet je niet voor oplaadbaar gaan, die wordt vergeten, en als het te laat is, heb je nog geen beelden :+

[ Voor 16% gewijzigd door FreshMaker op 13-02-2020 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
FreshMaker schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 22:15:

Sowieso moet je niet voor oplaadbaar gaan, die wordt vergeten, en als het te laat is, heb je nog geen beelden :+
Wat is de gemiddelde standtijd voor een draadloze camera? Opladen is niet iets wat ik over het hoofd zie.

Maar inderdaad, genoemde Ranger 2 camera lijkt ook een hele goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
XingV schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:06:

Aanrader.
Kan je deze camera ook gewoon buiten je thuisnetwerk benaderen?

Met andere woorden, via mijn 4G verbinding op mijn GSM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XingV
Yep, ook buiten huis via 4G via de Imou app.

Nu weer duurder bij Amazon.

[ Voor 27% gewijzigd door XingV op 17-02-2020 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
XingV schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:45:
Yep, ook buiten huis via 4G via de Imou app.

Nu weer duurder bij Amazon.
Hij wordt om 20.16h bezorgd, via Amazon 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Inderdaad een aanrader, erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XingV
Ah.. heb je gekocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Ja, via Amazon.de.

Perfecte camera voor dit geld. Gebruik hem met een SD kaartje, misschien maar eens kijken naar Cloud opslag ook.

Wifi pakt hem perfect, camera hangt in de nok van de zolder.

Voedingskabel uit het zicht kunnen wegwerken ook.

Al met al een prima aankoop.
Pagina: 1