WiFi kaart of ethernet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcbuilder05
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik heb mijn pc op de zolder staan, en daarom is het dus vrij lastig om een kabel daar te krijgen vanaf de router die beneden staat. Ik heb gezien dat ik met 5GHz wifi ook gewoon 200mbps op de zolder heb, dus moet ik nu een wifi kaart kopen of een gat in het plafond boren en de kabel naar boven trekken? Kabel is wel beter ja maar het is lastig om die kabel naar boven te krijgen. Wat zouden jullie doen?

Beste antwoord (via pcbuilder05 op 10-02-2020 09:45)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:29
Dan heb je dus eigenlijk je antwoord al gegeven :)
Ik vind wel knap dat je 5 GHz signaal door 2 vloeren heen gaat (neem ik even aan). Maar, als het werkt dan werkt het. Zorg wel dat je de 2.4 voor back up aan laat staan, en ook eventjes mee verbind. (Als het 5 GHz signaal wegvalt kan hij automatisch verbinden met de 2.4).

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:22
Ik heb een ethernetkabel getrokken. Ik trek Wifi op PC's maar slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Als er enige mogelijkheid is omd e kabel netjes weg te werken zou ik zeggen: doe dit mbv kabel.
Aan de andere kant, als je 5 GHz wifi hebt op zolder, betekend dit dat deze vlak bij de router staat, anders zou je deze niet ontvangen. Een wifi kaart is dan een makkelijkere oplossing, en zet je hem desnoods aan de 2.4 GHz, die zou je dan sowieso heel sterk moeten ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcbuilder05
99ruud99 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:40:
Als er enige mogelijkheid is omd e kabel netjes weg te werken zou ik zeggen: doe dit mbv kabel.
Aan de andere kant, als je 5 GHz wifi hebt op zolder, betekend dit dat deze vlak bij de router staat, anders zou je deze niet ontvangen. Een wifi kaart is dan een makkelijkere oplossing, en zet je hem desnoods aan de 2.4 GHz, die zou je dan sowieso heel sterk moeten ontvangen.
Ik heb op zolder 5GHz wifi en de router staat beneden, het is alleen vrij lastig om die kabel netjes naar boven te krijgen. Het is wel mogelijk.

[ Voor 1% gewijzigd door pcbuilder05 op 10-02-2020 09:44 . Reden: iets erbij ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Dan heb je dus eigenlijk je antwoord al gegeven :)
Ik vind wel knap dat je 5 GHz signaal door 2 vloeren heen gaat (neem ik even aan). Maar, als het werkt dan werkt het. Zorg wel dat je de 2.4 voor back up aan laat staan, en ook eventjes mee verbind. (Als het 5 GHz signaal wegvalt kan hij automatisch verbinden met de 2.4).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 14:11
Zit zelf met een asus wifi kaartje op 5Ghz. Gebruik internet op mn PC vooral voor Discord en downloaden via steam. Gaat allemaal zonder problemen (15MB/s op een 250mbit aboo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:10

SeatRider

Hips don't lie

Of anders een powerline adaptertje?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Ik zou liever wifi doen dan powerline, zeker als TS aangeeft dat hij zelfs het 5 GHz signaal kan ontvangen op zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcbuilder05
SeatRider schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:45:
Of anders een powerline adaptertje?
Ik heb nu een oude lichtnet adapter die hoogstens 60mbps zou moeten geven, maar ik krijg maar ong. 4mbps. Ligt niet aan netwerkkaart, eerst toen de pc beneden stond had ik nog ong. 200mbps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:05
pcbuilder05 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:41:
[...]

Ik heb op zolder 5GHz wifi en de router staat beneden, het is alleen vrij lastig om die kabel netjes naar boven te krijgen. Het is wel mogelijk.
Lastig is altijd beter dan onmogelijk. Ik denk echter dat met een kabel het resultaat beter is ivm stabiliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-10 19:35
zolang wifi werkt, wifi. Zodra je de woonkamer en eventueel slaapkamers opnieuw gaat behangen/verven kabeltje trekken.

Zolang er geen noodzaak is, wifi werkt, geen troep maken. Maar zodra je troep maakt, het gelijk goed doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:48
Gaat dat allemaal in millibit jongens? mbps :o
Pagina: 1