Toon posts:

LiteOn 12x10x40 doet vaag met Me

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lo

Ik heb een liteon 12x10x40 en heb net Me geinstalleerd. Hiervoor had ik 98se en daar werkte hij prima. Ik gebruik Nero 5.5.x.x en daar had ik geen probs mee.
Maar nu wel. Als ik een cd brand dan word de burn-proof aangezet, cash geladen en dan begint de leesbuffer vol te lopen. Daarna de record buffer.. alles nog normaal. Maar tijdens het branden dan loopt ineens de leesbuffer leeg en even later de record buffer ook.. dan laad de leesbuffer weer n de record buffer ook en dan gaat het branden gewoon verder.. Dit doet ie totdat de cd gebrand is... ok het werkt.. alleen dit is niet hoe hij hoort te werken. ;(

Ik heb Dma niet aan want anders geeft ie scsi/atapi timeout errors, auto insert staat uit en alleen synco staat aan, net als disconnect..

Iemand die een idee heeft? want de mijne zijn op :'(

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-02 14:34
ow, kheb precies hetzelfde (ook die brander)
dacht dat het zo hoorde :D

Verwijderd

Topicstarter
In windows 98se hoort dit niet.... daarom wou ik weten of dit bij Me "normaal" is.

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-04 12:59
Hoi,

Dit probleem ligt aan Win-Me !!! Een paar vrienden met verschillende branders hadden exact hetzelfde probleem -> Win98Se weer erop en het probleem was opgelost.

Tja windows, dat hadden we kunnen weten !!!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Ow ik heb dus ook een 12x10x40, op Me draaien. En het werkt perfect.
DMA heb ik wel aanstaan.

w00t

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 12:42
Ik heb een 12/10/32 draaien onder ME en ik heb geen last van genoemde problemen. DMA staan aan btw.

• Newy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-04 09:04

Newy

is het nog steeds Zat

Win ME=Meer Ellende

Verwijderd

Topicstarter
als ik Dma aanzet dan geeft ie scsi/ide timeout errors. zou dit kunnen komen omdat ik 2 hd's op 1 ide heb en 2 cdrom/w op 1 ide heb??

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

dat zou kunnen

ik d8 dat als je dma aan zet, dan moet het andere apparaat op dezelfde kabel (als die erop zit dus) ook dma ondersteunen ofzo

Verwijderd

Heb ik ook wel eens gehad ja, maar het verschilt per (te kopieren) cd...

Verwijderd

In Win2k had ik het ook. Heb net nieuw spul gekocht dus door prima backups ben ik niet terughoudend geweest met nieuw installeren van Win2k. Inmiddels is het probleem verdwenen.
Ik kreeg van Nero 5.5 een foutmelding dat HardDisk en Brander op de zelfde bus zaten. Vervolgens wilde Nero wel aan de slag, met zoals je beschreef raar buffer gedrag.
Door deze perikelen ben ik terughoudend gaan installeren met VIA 4in1 drivers (alleen de echter super must have dont forget to install these drivers) en is het probleem verholpen. LiteOn 12x10x40 op Platinum CD-R Rule. Dus mijn tip. Installeer eens zo kaal mogelijk met zo min mogelijk bijgeleverde drivers. En kijk wat er gebeurd.

Verwijderd

M'n broer heeft die brander ook , nog niet naar gekeken maar ik denk dat die dat ook beetje doet . Moet er nog eens de 4-in-1 op zetten . De Plextor die ik heb (jah toen was Lite-on er nog niet ...) zou dezelfde zijn , en werkt overheerlijk perfect , zelfs beetje sneller dan die Lite-on :) . Alletwee ME

Verwijderd

Welke brandsoftware zit er eigenlijk bij deze cd-writer?

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 17:37
Nero 5.iets (volgens mij 5.0)
Pagina: 1