In mijn netwerk thuis, heb ik nu 1 bedrade camera en een Domotica controller en wil daar graag een wifi camera bij gaan plaatsen. Deze apparaten zou ik echter graag in een separaat Vlan plaatsen zodat ze gescheiden zijn van mijn main netwerk en daarmee de kans dus kleiner dat iemand door kan komen tot mijn systemen in huis.
Vraag 1: Is dit een overdreven overweging of slaat dit wel degelijk ergens op?
Vraag 2: Mijn huidige Archer C7 V2 router ondersteund dit niet, dus ik ben rond gaan kijken naar beschikbare routers die wel managed zijn. Het valt me echter op dat er maar ontzettend weinig routers zijn die wel de mogelijkheid hebben om zowel wifi als fysieke poorten te managen.
Ik ben (indien vraag 1 valide is) op zoek naar een nette router voor een prijs tot ca. 150 euro om dit op te lossen. Ik heb verder geen merken voorkeur.
Vraag 1: Is dit een overdreven overweging of slaat dit wel degelijk ergens op?
Vraag 2: Mijn huidige Archer C7 V2 router ondersteund dit niet, dus ik ben rond gaan kijken naar beschikbare routers die wel managed zijn. Het valt me echter op dat er maar ontzettend weinig routers zijn die wel de mogelijkheid hebben om zowel wifi als fysieke poorten te managen.
Ik ben (indien vraag 1 valide is) op zoek naar een nette router voor een prijs tot ca. 150 euro om dit op te lossen. Ik heb verder geen merken voorkeur.