Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Foto edit en spelen/analyse van denksport Go met Tensor GPU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hvdkrogt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil op een nieuw samen te stellen PC hoofdzakelijk met Photoshop en Lightroom werken.
Maar zeker is ook belangrijk dat ik op deze configuratie aan mijn denksport Go kan doen. Daarin zijn de ontwikkelingen de laatste tijd erg snel gegaan. Er zijn nu Go engines die door deep learning zeer sterk zijn geworden. Voor het optimaal spelen/analyseren op een gewone PC zijnTensor Cores onontbeerlijk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 1.500 lijkt mij een goede prijs.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een ASUS TURBO-RTX2070-8G-EVO. Om een lang verhaal kort te maken: Ik wilde in mijn oude PC (Medion MS-7728 uit 2012) deze kaart al gebruiken. Volgens ASUS is deze kaart compatible met de MS-7728. Maar dit blijkt bij de Medion niet het geval, bij het opstarten blijft de computer hangen in het scherm Press: Del for Bios etc. Ik heb de hoop daarvoor opgegeven omdat het ook om een oude computer uit 2012 gaat. Omdat ik misschien nog een tweede GPU er bij wilde, werd aangeraden om deze kaart te nemen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf dacht ik aan de volgende onderdelen:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 309,-€ 309,-
1MoederbordenAsus PRIME X470-PRO€ 139,-€ 139,-
1VideokaartenAsus Turbo GeForce RTX 2070 Evo€ 482,-€ 482,-
1BehuizingenAntec P101 Silent€ 89,50€ 89,50
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 74,50€ 74,50
2Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 154,90€ 309,80
1VoedingenFractal Design ION+ 860W Platinum€ 134,99€ 134,99
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 1TB€ 210,90€ 210,90
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 500GB€ 109,90€ 109,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.859,59

Aangezien ik de GPU al heb komt dit aardig in de buurt van mijn budget.
[i] Ik dacht aan een 500GB (of 250) SSD voor Windows 10 en een 1T SSD voor de foto's (RAW's en edits) en database bestanden voor Lightroom. Deze bestanden worden ook zo snel mogelijk op een Synergy NAS als back-up gezet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De AMD Ryzen 3700x is volgens mij een uitstekende CPU voor Photoshop en Lightroom.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gezien de woonsituatie zou ik wel graag een zo laag mogelijk geluidsniveau hebben.

Ga je overklokken?
Geen idee, ik heb het idee dat ik voor dit gebruik dat niet zal nodig hebben

Wat verwacht je van ons?
Ik denk dat ik met bovenstaande componenten dicht in de buurt kom van wat ik wil, maar ik moet bekennen dat ik op dit terrein niet echt goed onderlegd ben. Ik neem aan dat er het een en ander te zeggen valt op de keuze van GPU (blower geluidsniveau las ik eerder), maar daar zit ik nu wel aan vast. Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen een definitieve keuze te maken

Beste antwoord (via hvdkrogt op 12-02-2020 12:29)

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Gezien de prijs van de Ryzen 3600 zou ik die toch sterk overwegen. De meerwaarde van de 3700X is vrij beperkt.

Overclocken ga je niet doen, en het resultaat met een Ryzen CPU is toch beperkt. Dan hoef je ook helemaal geen CPU koeler van 75€ te kopen om wat stilte te bekomen...
Dat kan ook al met iets zoals een: pricewatch: be quiet! Pure Rock

De normale Samsung 970 EVO is al overpriced, laat staan de Evo Plus...
Je gaat echt geen enkel performance verschil merken als je voor een van deze alternatieven kiest.
pricewatch: Gigabyte NVMe SSD 1TB
pricewatch: WD Blue SSD M.2 (3D v-nand (TLC) 1TB
pricewatch: PNY XLR8 CS3030 1TB

Waarom kies je voor een 860W voeding? Dit systeem gaat niet eens de helft gebruiken...
Stop er gewoon de all time tweakers favorite in...
pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart

Ja en die GPU was misschien niet de beste keuze... Geen idee of die nog binnen de 14d na aankoop zit, mssn kan je die nog terug sturen?!

64GB RAM is ook een beetje overkill hé... Zo 1 setje van 32GB zal al meer dan voldoende zijn...

Zelf vind ik die case echt lelijk... bizar front paneel en gewoon een zwarte saaie blok plastic... maar goed dat is persoonlijk :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Gezien de prijs van de Ryzen 3600 zou ik die toch sterk overwegen. De meerwaarde van de 3700X is vrij beperkt.

Overclocken ga je niet doen, en het resultaat met een Ryzen CPU is toch beperkt. Dan hoef je ook helemaal geen CPU koeler van 75€ te kopen om wat stilte te bekomen...
Dat kan ook al met iets zoals een: pricewatch: be quiet! Pure Rock

De normale Samsung 970 EVO is al overpriced, laat staan de Evo Plus...
Je gaat echt geen enkel performance verschil merken als je voor een van deze alternatieven kiest.
pricewatch: Gigabyte NVMe SSD 1TB
pricewatch: WD Blue SSD M.2 (3D v-nand (TLC) 1TB
pricewatch: PNY XLR8 CS3030 1TB

Waarom kies je voor een 860W voeding? Dit systeem gaat niet eens de helft gebruiken...
Stop er gewoon de all time tweakers favorite in...
pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart

Ja en die GPU was misschien niet de beste keuze... Geen idee of die nog binnen de 14d na aankoop zit, mssn kan je die nog terug sturen?!

64GB RAM is ook een beetje overkill hé... Zo 1 setje van 32GB zal al meer dan voldoende zijn...

Zelf vind ik die case echt lelijk... bizar front paneel en gewoon een zwarte saaie blok plastic... maar goed dat is persoonlijk :)

• hvdkrogt
Bedankt! Omdat ik hoofdzakelijk werk met Lightroom Classic heb ik bij de keuze van de 3700x mij gebaseerd op de benchmark van Puget Systems, maar ook daar is het verschil met de 3600 en 3700x niet heel erg groot (1112,5 t.o.v. 1018). Dus dat lijkt inderdaad een goede overweging gezien het prijsverschil.
Ik denk ook dat die ssd's te heroverwegen zijn, een WD van 250GB en een van 1T scheelt heel veel in prijs met de Samsung.
Ik had de voeding zo hoog gezet in verband met een eventuele uitbreiding naar 2 GPU, dan komt er iets van 200W bij. Het leek mij een veilige marge.
Ik heb die GPU al veel in- en uitgebouwd en de doos beschadigd etc. Weet niet of het nog een optie is om terug te sturen.
En ja die case: Hij staat bij mij buiten beeld naast het bureau op de grond. Ik vind het I/O panel aan de bovenkant erg handig, hoewel een USB-C hier niet bij zit, dat is wat minder.

• hvdkrogt
Blijkbaar is die I/O bovenop niet zo uniek, daar kan ik misschien idd beter naar kijken. Zoals gezegd is dit allemaal nieuw voor me.