Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Bevestigingsgaten PV panelen, zijn die gestandaardiseerd?

Pagina: 1
Acties:

• MeTooPV
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 12:40
PV panelen hebben een randprofiel. En daar zitten aan de onderzijde gaten in.
Is de locatie van die gaten gestandaardiseerd?

Ik wil deze gebruiken voor een nieuwe goedkope bevestiging, en graag zou ik die universeel maken.

• klump4u
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online

klump4u

4980wp-Zuid-Limburg,

MeTooPV schreef op zondag 9 februari 2020 @ 23:37:
PV panelen hebben een randprofiel. En daar zitten aan de onderzijde gaten in.
Is de locatie van die gaten gestandaardiseerd?

Ik wil deze gebruiken voor een nieuwe goedkope bevestiging, en graag zou ik die universeel maken.
Ik zou het niet weten of deze op alle panelen hetzelfde zijn maar met een boormachine kun je op elke plaats gaten maken toch als je het via deze gaten wilt bevestigen? (leg wel een stukje hout tussen het aluminium en de achterkant van het paneel zodat je niet de achterfolie beschadigd)

3020wp-ZW Live 1960wp-ZZW Live Altantic Explorer 270 Live

• Lardman
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 17-02 20:29
ieder paneel heeft een datasheet. Daarop staan de positie van de gaten aangegeven. Deze hebben kleine afwijkingen per paneel, voor meer info zie betreffend datasheet.

2280+1425(O)+1380(plat)+880(N)+2090Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True