Toon posts:

iPhone XS Max vs iPhone 11 Pro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik ben aan het overwegen om dan toch eens mijn eerste iPhone aan te schaffen en daarbij zijn mij twee modellen op het oog gevallen de XS Max en de 11 Pro.
Nu krijg ik de knoop niet doorgehakt en vraag ik me af wat de kenners me hier zouden adviseren.
De iPhone XS Max heeft naar mijn indruk een wat groter scherm, is daarbij ruim 200 euro goedkoper, maar gaat qua processor en software ondersteuning misschien wat eerder verjaren.
De iPhone 11 Pro is een jaar nieuwer, maar wel een stuk duurder en heeft een stuk kleiner scherm (of valt dat wel mee?). Dan weer wel een nieuwere processor, wat voor mij belangrijk is aangezien ik graag maximale performance voor mobiele games heb.
Wat zou naar jullie mening de betere keuze zijn en waarom?
Thanks!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-08 04:30
Ligt er aan wat je wil.

Een (heel) groot scherm zou ik niet willen. Als ik jou was zou ik eerst even naar een winkel gaan en kijken wat het verschil is tussen een max en een normale.
De 11 pro heeft ook een max he? Maar die is wel heel duur.

Heb je de iPhone 11 ook over wogen? (dus niet de pro)
Deze is betaalbaar en heeft de soc van de 11 pro.

Dus persoonlijk zou ik de keuze maken tussen de 11 en de 11 pro.
https://tweakers.net/pric.../1242929;1459050;1458670/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Ik twijfelde tussen de 11 en de XS Max.
Verschi tussen beide is niet groot. De XS Max oogt wat luxer, maar de 11 heeft betere prestaties door de nieuwe A13 chip.
Daarnaast kon ik leven met 128GB en zodoende is de 11 goedkoper dan de XS Max 256GB.

Ik moet wel zeggen dat scherm van de 11 een achteruitgang is van de vorige topmodellen, dus ook MINDER scherp dan de 7 plus en hoger.
Maar na een uurtje merk je het al nauwelijks.

De iPhone 11 is gewoon een goed geprijsde telefoon (voor Apple) en tov de pro een betere deal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:11
Hier gebruiken we een XS naast een gewone 11. In de praktijk merk je niet zo gauw dat het scherm van de 11 minder is. Waar wij wel veel plezier aan beleven is dat de camera van de 11 weer een stuk beter is en de verbeterde accuduur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Verwijderd schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:27:
Hey, ik ben aan het overwegen om dan toch eens mijn eerste iPhone aan te schaffen en daarbij zijn mij twee modellen op het oog gevallen de XS Max en de 11 Pro.
Nu krijg ik de knoop niet doorgehakt en vraag ik me af wat de kenners me hier zouden adviseren.
De iPhone XS Max heeft naar mijn indruk een wat groter scherm, is daarbij ruim 200 euro goedkoper, maar gaat qua processor en software ondersteuning misschien wat eerder verjaren.
De iPhone 11 Pro is een jaar nieuwer, maar wel een stuk duurder en heeft een stuk kleiner scherm (of valt dat wel mee?). Dan weer wel een nieuwere processor, wat voor mij belangrijk is aangezien ik graag maximale performance voor mobiele games heb.
Thanks!
De schermmaten zijn gewoon op internet te vinden. Op de Apple site kun je ze zelfs naast elkaar vergelijken.

https://www.apple.com/nl/iphone/compare/

Of je dat mee vindt vallen, kan je alleen voor jezelf bepalen. De een zal het mee vinden vallen, de ander vindt het een groot verschil.

Verder kun je de overige verschillen ook daar allemaal zien.

Ik zou alleen al de 11 pakken vanwege de veel betere batterijduur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Ik zou dan ook voor de iPhone 11 Pro Max gaan, betere batterij en groter scherm.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:32
Verwijderd schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:27:
Thanks!
Wat heb je uiteindelijk gekozen en waarom?

 MacBook Pro M4  iPhone 13 Pro Max + S24 Ultra  Apple Watch Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Jenzo schreef op zondag 15 maart 2020 @ 18:17:
[...]

Wat heb je uiteindelijk gekozen en waarom?
Meer dan een maand geleden offline. 1 bericht.
Hoop niet dat je erg op je antwoord zit te wachten 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:00
Freezerator schreef op zondag 9 februari 2020 @ 23:02:
Hier gebruiken we een XS naast een gewone 11. In de praktijk merk je niet zo gauw dat het scherm van de 11 minder is. Waar wij wel veel plezier aan beleven is dat de camera van de 11 weer een stuk beter is en de verbeterde accuduur
Ik ben wel benieuwd naar iets meer ervaring over tijd, als je er 1 zou moeten kopen zou dit dan de 11 zijn? Valt er te werken met de 11 in een hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:26
Freezerator schreef op zondag 9 februari 2020 @ 23:02:
Dit, recentelijk ook een 11 naast mijn Xs kunnen houden en kwam tot de conclusie dat ik qua scherm niet een enorm verschil Zag.

Wel vind ik de 11 groot en lomp. Dus dat is dan nog de enige overweging om de Xs normaal te nemen. Een Max zou ik niet meer over de 11 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:11
Fromz schreef op zondag 24 mei 2020 @ 07:26:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar iets meer ervaring over tijd, als je er 1 zou moeten kopen zou dit dan de 11 zijn? Valt er te werken met de 11 in een hand?
Nogsteeds erg tevreden met beide toestellen. Ik zou nu de 11 kopen puur omdat het weer langer wordt supported.

Ook bij mijn vriendin gaat het bedienen van de iPhone 11 met één hand prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Lynx schreef op zondag 24 mei 2020 @ 07:55:
[...]

Dit, recentelijk ook een 11 naast mijn Xs kunnen houden en kwam tot de conclusie dat ik qua scherm niet een enorm verschil Zag.

Wel vind ik de 11 groot en lomp. Dus dat is dan nog de enige overweging om de Xs normaal te nemen. Een Max zou ik niet meer over de 11 kiezen.
Ligt er ook maar net aan tijdens welke omstandigheden je kijkt en naar welke content. Kijk in een duistere ruimte een Dolby Vision serie/film of een serie/film met veel donkere scènes en je ziet meteen dat OLED superieur is. Dat geldt ook voor apps/websites waar veel zwart in voor komt. Het contrast is gewoon vele malen beter.

Als je aan de andere kant in het daglicht de NU app bekijkt, zie je mogelijk weer veel minder verschil.
Pagina: 1