Ik zoek een?
Compacte telefoon voor tamelijk intensief, maar all-round gebruik. Ik heb nu een Huawei Nova 2 en ben daar de eerste 1,5 jaar erg tevreden over geweest, maakt ook erg mooie foto's. Maar nu wordt hij langzaam, loopt regelmatig vast en updaten is onmogelijk (nooit een update gehad
). Het formaat vond ik ideaal: 142 x 69 x 7mm. Daarvoor een Motorola Moto G3 gehad, was ik ook erg blij mee.
Wat is je budget?
500 euro (als het voor minder kan, graag, als 600 'nodig' is, ook prima)
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik mijn telefoon veel voor all-round dingen, niets zwaars: navigatie, luisterboeken/YouTube/Netflix, foto's, soms een game, zoals nu Mario Kart.
Het liefst wil ik een toestel dat gewoon op alle vlakken goed is, maar belangrijk vind ik:
Na veel onderzoek is er eigenlijk geen telefoon waar ik echt enthousiast van word:
Wat ik wil is er op dit moment gewoon niet, dus ik ben te kieskeurig
Nu heb ik het plan gevat om te wachten op de Google Pixel 4a. Ergens is uitgelekt dat die in mei zou uitkomen en 144 x 69.5 x 8.2mm zou zijn, dus ideaal. En als het verder zo'n beetje lijkt op de Pixel 3a, ben ik blij! Maar ja ... het is allemaal nog maar afwachten en dus nog een maand of drie met mijn oude telefoon. Nadeel is dat ik tot die tijd twee keer op vakantie en omdat ik alleen ga juist dan een soepelwerkende telefoon héél prettig zou zijn voor onder andere navigatie.
Dus ... wachten? Of voor een van bovenstaande opties gaan? Of zie ik nog iets over het hoofd?
Compacte telefoon voor tamelijk intensief, maar all-round gebruik. Ik heb nu een Huawei Nova 2 en ben daar de eerste 1,5 jaar erg tevreden over geweest, maakt ook erg mooie foto's. Maar nu wordt hij langzaam, loopt regelmatig vast en updaten is onmogelijk (nooit een update gehad
Wat is je budget?
500 euro (als het voor minder kan, graag, als 600 'nodig' is, ook prima)
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik mijn telefoon veel voor all-round dingen, niets zwaars: navigatie, luisterboeken/YouTube/Netflix, foto's, soms een game, zoals nu Mario Kart.
Het liefst wil ik een toestel dat gewoon op alle vlakken goed is, maar belangrijk vind ik:
- formaat liefst niet langer dan 145mm
- goede camera
- degelijke accu
- schone Android
- schakelen tussen apps moet soepel gaan, geen zware apps
- extra's zoals draadloos opladen, nfc etc. geef ik niet zoveel om
Na veel onderzoek is er eigenlijk geen telefoon waar ik echt enthousiast van word:
- Google Pixel 3a > beste kanshebber, maar met 151mm wel groter dan ik wil en over de leesbaarheid van het scherm in de zon maak ik me wat zorgen i.v.m. navigatie
- Samsung S10e > formaat is fijn, maar die Samsung-skin en bloatware...
- Samsung A40 > fijn formaat, maar toch meer een budget-telefoon
- Google Pixel 3 > formaat wel binnen de eisen, maar met 650 wel duur en dan schijnt de accu niet erg goed te zijn
Wat ik wil is er op dit moment gewoon niet, dus ik ben te kieskeurig
Dus ... wachten? Of voor een van bovenstaande opties gaan? Of zie ik nog iets over het hoofd?