Vraag

• Naamah
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-08 22:50
Ik zoek een?
Compacte telefoon voor tamelijk intensief, maar all-round gebruik. Ik heb nu een Huawei Nova 2 en ben daar de eerste 1,5 jaar erg tevreden over geweest, maakt ook erg mooie foto's. Maar nu wordt hij langzaam, loopt regelmatig vast en updaten is onmogelijk (nooit een update gehad :'( ). Het formaat vond ik ideaal: 142 x 69 x 7mm. Daarvoor een Motorola Moto G3 gehad, was ik ook erg blij mee.

Wat is je budget?
500 euro (als het voor minder kan, graag, als 600 'nodig' is, ook prima)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik mijn telefoon veel voor all-round dingen, niets zwaars: navigatie, luisterboeken/YouTube/Netflix, foto's, soms een game, zoals nu Mario Kart.

Het liefst wil ik een toestel dat gewoon op alle vlakken goed is, maar belangrijk vind ik:
  • formaat liefst niet langer dan 145mm
  • goede camera
  • degelijke accu
  • schone Android
  • schakelen tussen apps moet soepel gaan, geen zware apps
  • extra's zoals draadloos opladen, nfc etc. geef ik niet zoveel om
Wat heb je zelf al gevonden?
Na veel onderzoek is er eigenlijk geen telefoon waar ik echt enthousiast van word:
  • Google Pixel 3a > beste kanshebber, maar met 151mm wel groter dan ik wil en over de leesbaarheid van het scherm in de zon maak ik me wat zorgen i.v.m. navigatie
  • Samsung S10e > formaat is fijn, maar die Samsung-skin en bloatware...
  • Samsung A40 > fijn formaat, maar toch meer een budget-telefoon
  • Google Pixel 3 > formaat wel binnen de eisen, maar met 650 wel duur en dan schijnt de accu niet erg goed te zijn
Welke vragen heb je hier nog over?
Wat ik wil is er op dit moment gewoon niet, dus ik ben te kieskeurig :) Nu heb ik het plan gevat om te wachten op de Google Pixel 4a. Ergens is uitgelekt dat die in mei zou uitkomen en 144 x 69.5 x 8.2mm zou zijn, dus ideaal. En als het verder zo'n beetje lijkt op de Pixel 3a, ben ik blij! Maar ja ... het is allemaal nog maar afwachten en dus nog een maand of drie met mijn oude telefoon. Nadeel is dat ik tot die tijd twee keer op vakantie en omdat ik alleen ga juist dan een soepelwerkende telefoon héél prettig zou zijn voor onder andere navigatie.

Dus ... wachten? Of voor een van bovenstaande opties gaan? Of zie ik nog iets over het hoofd?

Alle reacties

• Elvisdehamster
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23-10 18:35
Nog even wachten tot maart lijkt me beste optie. Er komen de komende maand veel aankondigingen. Dinsdag is er een event van Samsung, eind deze maand een congres waar alle merken uitpakken met nieuwigheden.

Een ander idee...
Voor kleine formaten vindt je bij Apple direct je ideale telefoon, misschien ideale tijdstip om eens een uitstap naar Apple te maken. Herverkopen zonder veel verlies kan zodra je iets interessants ziet met Android.

[ Voor 64% gewijzigd door Elvisdehamster op 10-02-2020 06:39 ]

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11 22:29
Pixel 3a zou ik me over de leesbaarheid in de zon niet zo zorgen maken.

• Naamah
Dank voor jullie reacties! Apple is voor mij geen optie.

Ik wil ook het liefst wachten, maar moet de afweging maken of mijn huidige telefoon dan betrouwbaar genoeg is voor de twee reizen die eraan komen.

Ik zit nu maar te kijken naar de pricewatch: Xiaomi Mi A3 64GB Grijs met het idee er een jaar mee te doen en dan de Pixel 4a nog eens te overwegen. Als ik dan toch concessies moet doen in wat ik wil, dan ook maar een flinke concessie in budget. Lijkt behalve het formaat nog best aan te sluiten bij wat ik wil. Scherm is minder, maar daar geef ik toch niet veel om.

Of pricewatch: Xiaomi Mi 9 SE 64GB Zwart. Formaat is beter, maar wel wat duurder dan de A3.

• Elvisdehamster
Vingerafdrukscanner lijkt wel niet zo goed te zijn, anders wel deftig apparaat denk ik die xiaomi.
De huawei p30 lite komt ook in beeld, even groot als de xiaomi.

• Naamah
Dank voor de tip van de Huawei P30 lite! Leek een goede kanshebber, maar toen ik hem even in mijn handen had, vond ik hem toch echt te groot. Ook de Xiaomi A3 nog even bekeken en ik ben erop teruggekomen dat ik een mooi scherm niet zo belangrijk vind. Ik dacht dat ik verschil toch niet zou zijn, maar je ziet de pixels gewoon. Voelt als terug in de tijd gaan, dus toch maar niet.

Uiteindelijke keuze wordt dus toch iets compacts: pricewatch: Xiaomi Mi 9 SE 64GB Zwart of product: Samsung Galaxy S10e

De S10e is 160 euro duurder dan de Mi 9 SE. Zou dat het waard zijn?

• Elvisdehamster
Daar kan ik echt niet over oordelen, jij moet hem tenslotte betalen. Ik heb de s10e vandaag nogmaals bepoteld en dat is echt een mooie telefoon. Scherm is prachtig. Vanavond kondigen ze de nieuwe galaxy s reeks aan, wacht nog een paar dagen om te bestellen. Mogelijk komt er een prijsdaling op de s10 modellen.
Ik persoonlijk zou de s10e kiezen boven de xiaomi.

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:33
Zelf een xiaomi mi mix 2s gehad met Gcam. Erg mooi en fijn toestel, alleen de software was complete meuk voor mij. Helaas laten vallen en meteen scherm kapot... Kon niet meer gerepareerd worden. Toen ook getwijfeld tussen samsung en Google pixel telefoons. Uiteindelijk voor de Samsung gekozen omdat deze allround zo compleet is. Die samsung skin en bloatware valt reuze mee. Ieder geval veeeeel beter dan vroeger. Ik kan de s10e iedereen aanraden. Fijn toestel.

Kijk voor een pixel 3a ook bij ons oosterburen. Daar zijn ze refurb te krijgen bij Amazon of bij de saturn komen ze in de aanbieding voor 330 € zo nu en dan

• Naamah
Dank beiden! Ik ben uiteindelijk voor de S10e gegaan.

Woensdag t/m zaterdag de prijzen steeds in de gaten gehouden. Grappig om te zien hoe belsimpel en mobiel.nl de prijzen steeds aan elkaar aanpassen: begon steeds rond 484 en dan steeds met een euro naar beneden tot 468 en dan had ik toch weer te lang gewacht en was ie ineens weer 490!

Uiteindelijk gister voor 454 een witte bij de Mediamarkt gekocht. Blij mee! Fijne telefoon en blij dat ik me niet heb laten verleiden toch voor iets groters te gaan.
Pagina: 1