Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Windows uninstallt apps voor mijn neus

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Racing_Reporter
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 11:32
Oprecht zit ik me af te vragen wat hier aan de hand is, en nu is het tijd om er een topic van te maken. Van de week had ik een coachinggesprek per Skype. Ik gooide het programma dicht per ongeluk (ingesteld als kruisje = alt-f4) en toen ik me dat realiseerde, dook ik terug via Windows+Q, Skype... Om vervolgens verrast te worden door de installer. Voor mijn neus, I kid you not, was dit programma dus weg.

Google-rondje points me to this:

https://www.howtogeek.com...-programs-without-asking/

Probleem is: sinds de laatste major update heb ik Skype al geopend. Het zou gewoon moeten blijven werken, en niet letterlijk voor je neus verwijderd moeten worden. Dit is ook al meerdere keren gebeurd met Free Youtube Downloader en Qbittorrent, al was dat niet 'live' van het ene op het andere moment dat het mis ging. I'm literally at a loss for words. Spyware? Ook niet. MBAM en Spybot vinden niets. Avira loopt mee op de achtergrond, ook nada. Het gaat wel telkens om kleine apps, deze drie tot nu toe waar ik weet van heb. Maar wat is er aan de hand? Dit zou toch niet moeten mogen?

[Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 09-02-2020 20:30]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Alle reacties

• DirtyBird
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 07-04 18:24

DirtyBird

Praktiserend denker

Was het programma echt weg of heb je de installer opnieuw gerund? Kan me voorstellen dat die als je eerste naar boven kwam en ook skype.exe heet.

Het lastige van nietsdoen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik vermoed idd dat je toevallig allerhande installers onder die naam eerder heb staan.

Winkey Q: voor de zekerheid, je hebt niet een of andere Windows-uitbreiding geïnstalleerd?

offtopic:
Ik heb je offtopic filmpje verwijderd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Racing_Reporter
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 11:32
DirtyBird schreef op zondag 9 februari 2020 @ 20:34:
Was het programma echt weg of heb je de installer opnieuw gerund? Kan me voorstellen dat die als je eerste naar boven kwam en ook skype.exe heet.
Hij moet wel weg zijn geweest. De hit die naar boven kwam, was de snelkoppeling. 'Waar dit heen verwijst, is er niet meer. Sk trashen of niet?' Voor zowel FYD als QBT. Met Skype weet ik zeker dat de eerste hit niet de installer was, zie je ook duidelijk aan het logo en de bestandsnaam, maar de app zelf. Het eerste wat erna gebeurde, was dat de installer open ging.
F_J_K schreef op zondag 9 februari 2020 @ 20:37:
Ik vermoed idd dat je toevallig allerhande installers onder die naam eerder heb staan.

Winkey Q: voor de zekerheid, je hebt niet een of andere Windows-uitbreiding geïnstalleerd?

offtopic:
Ik heb je offtopic filmpje verwijderd.
Win-Q is voor zoeken in je apps. Of begrijp ik je verkeerd? Geen uitbreidingen, geen idee welke je zou bedoelen.

offtopic:
Het is zondag, relaxxx. Niet alles hoeft continu serieus te zijn in het leven.

[Voor 30% gewijzigd door Racing_Reporter op 09-02-2020 20:47]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• F. Scaglietti
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online

F. Scaglietti

Yo yo yoghurt...

Als ik dit zo lees, dan denk ik dat het tijd wordt om de computer te scannen op malware.

2020 MBP 16"/iPad Pro/Galaxy S10+/One Plus 6/iMac 27"/iMac Pro/Pixel 3/Mate 20 Pro/iPhone 11 Pro/Dell-XPS15/Ferrari Scaglietti DRAAG JE HET NIET VERKOOP HET DAN!

• @r!k
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 10:51

@r!k

It is I, Leclerq

App uit de Windows store die toevallig op dat moment ge-update wordt?

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 11:22
Racing_Reporter schreef op zondag 9 februari 2020 @ 20:40:
[...]

Hij moet wel weg zijn geweest. De hit die naar boven kwam, was de snelkoppeling. 'Waar dit heen verwijst, is er niet meer. Sk trashen of niet?' Voor zowel FYD als QBT. Met Skype weet ik zeker dat de eerste hit niet de installer was, zie je ook duidelijk aan het logo en de bestandsnaam, maar de app zelf. Het eerste wat erna gebeurde, was dat de installer open ging.

[...]

Win-Q is voor zoeken in je apps. Of begrijp ik je verkeerd? Geen uitbreidingen, geen idee welke je zou bedoelen.

offtopic:
Toch even opmerken dat Win-Q een algemene zoektocht begint op heel je systeem voor apps, bestanden en instellingen. Het is dus zeker niet beperkt tot apps. Aan de andere kant is het een snelkoppeling die vandaag geen waarde meer heeft aangezien je ook gewoon op de Win toets kunt duwen en beginnen met zoeken, zelfde resultaat. Win+Q is een overblijfsel van toen Cortana nog een toekomst had.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Racing_Reporter schreef op zondag 9 februari 2020 @ 20:40:

offtopic:
offtopic:
Yup, het was dan ook niet nodig negatief te reageren op mijn edit: relaxx :+ Grapje tussendoor mag op maandag of dinsdag trouwens ook wel. Maar je wekte de suggestie dat er een video werd geplaatst waar je probleem werd geïllustreerd. En het is zonde als mensen afhaken na kijken van iets waar ze verder niets mee kunnen ;)

Ah, Winkey-Q kende ik helemaal niet :o Doet zo te zien ook niet veel anders dan Winkey en dan typen. Vandaar.
Uitbreiding: geen idee. Er zijn diverse explorer-uitbreidingen. Maar niet dus.

Malware is zeker een optie, al dacht ik dat de 'grapjes malware' wel over was.

Check je event viewer. O.a. zoeken op msiinstaller (of andere events, je kunt misschien opzoeken welke er zijn voor de tools waar het bij jou gebeurt).

Of:
sinds de laatste major update heb ik Skype al geopend
Was het niet gewoon hoog tijd voor een nieuwe update, waardoor Skype etc. zichzelf afsloot en updatete?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• SambalBij
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11:14

SambalBij

We're all MAD here

Zoek even wat nieuwberichten terug; Microsoft heeft recent iets aangepast (online) aan de Windows Search (wat je gebruikt met Win-Q) en sindsdien is het (bij mij althans) drama. Ik was ook gewend om bijv. vaak op alleen de Windows toets te drukken en daarna 'notepad' beginnen te type om zodoende Notepad++ te starten. Sinds die recente wijzigingen vind ie die soms wel, soms niet. Soms alleen de reguliere notepad.exe, soms alleen maar online web resultaten, soms helemaal niets...

Goede kans dat ie dus skype.exe niet heeft weten te vinden op dat punt, maar skype-installer.exe of hoe die dan ook precies heet wel...

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:37

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hou je versienummer eens in de gaten, ik draai nu 8.56.0.103 en als ik soms skype start krijg ik inderdaad de installer, maar dat is gewoon een silent installer die na 2x klikken gewoon weer verder gaat (clean install zou eerder ook opnieuw inloggen etc moeten betekenen).

Enige issue die vorig jaar speelde was de store versie vs desktop versie (in je start heette 1 'app' de ander 'program'), maar dat is ergens rond november al opgelost.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True