Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mena_Habashi
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-02-2020
Eind november heeft Honor zijn nieuwe smartwatch onthuld: de Honor MagicWatch 2. Het door Huawei ondersteund bedrijf kondigt twee varianten van de smartwatch aan: De Flax Brown en Charcoal Black. De Flax Brown heeft een zakelijke uitvoering, integendeel tot de Charcoal Black variant die een meer sportieve uitvoering heeft. De Flax Brown vliegt over de toonbank voor slechts € 209,00. De Charcoal Black is een stuk goedkoper en is dan ook slechts €189,00. Door je in te schrijven voor de nieuwsbrief krijg je een €10 voucher op alle producten.

Specificaties
  • Chipset: HUAWEI Kirin A1
  • Scherm: 454 x 454, 326 ppi
  • Gewicht: 41 gram
  • Waterbestendig: Ya, 5ATM
  • Levensduur van de batterij: 2 weken (gemeten bij gemiddeld gebruik; effectieve batterijduur zal liggen aan hoe het horloge gebruikt wordt en voor hoelang)
  • Afmetingen: L X W X D 45.9 mm × 45.9 mm x 10.7 mm 10.7mm is de dikte van het horloge, gemeten vanaf het dunste punt (de afstand van de toplaag van het horloge tot de onderkant, het sensor gedeelte telt niet mee)
  • NFC: Ja
  • Pasvormen en comfortabel dragen: Ja
  • Dagelijks waterbestendig: 5ATM
  • GPS: GPS, GLONASS
  • Batterij: Secundaire Li-ion Batterij
  • Sensor:  Accelerometer sensor  Gyroscoop sensor  Magnetometer sensor  Optische hart ritme sensor  Ambient light sensor  Barometer sensor  Capacitieve sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:27

13art

Moderator Mobile
Leuk horloge om te zien.
Ik vraag me wel af in hoeverre smartwatches het gaan maken in de toekomst. Heb eerder het idee dat het steeds minder wordt.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:36
Zijn er al meerdere tweakers dit horloge hebben?
Momenteel is hij ook voor 122 euro te verkrijgen (zwarte 46mm versie)

- heeft dit horloge NFC?

in dit topic en op tweakers staat van wel .. online zeggen ze van niet

[ Voor 20% gewijzigd door Aggressor op 15-03-2020 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playon1955
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-08 01:32
Dit horloge heeft NFC maar dat is niet actief op de Europese markt. Dit is maar een gedeeltelijk slim klokje, maar voor mij slim genoeg als extra aanvulling op dit sporthorloge.
Het handsfree bellen is een paar keer goed van pas gekomen.
Ik denk dat Huawei/Honor met dit horloge een goed product heeft ontwikkeld, maar dat ze niet kunnen opboksen tegen de gerenommeerde merken. Sla je slag want in batterijduur en functionaliteit levert dit horloge prima en handzame overzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miru81
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-07 21:59
Ik heb hem en ben er wel tevreden over!
Mooi scherm en accu staat nu op 69% na hem de hele week best wel intensief gebruikt te hebben.

Watchfaces mogen er nog wel wat meer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topictitel aangepast, zodat het meer in lijn ligt met de rest van de topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riziko
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
Doet de Vo2max functie het op de global version in nederland? Lees bij sommige reviews dat dit alleen in china werkt!

En hebben ze al een update dat de workouts te syncen zijn met strava?

Vooral dit laatste vind ik wel belangrijk!

Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17:41
Nee nog niet, de update moet hier nog worden uitgerold.

Strava support is er ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 16:44
The_Anarchist schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:06:
Nee nog niet, de update moet hier nog worden uitgerold.

Strava support is er ook niet.
Iemand ervaringen met de workaround om gegevens in Strava te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:17
Is het wel mogelijk om data uit de Health app te delen met Google Fit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
Vads schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:26:
Is het wel mogelijk om data uit de Health app te delen met Google Fit?
Ja, je kan in de Health app koppelen met Google Fit.

Zou automatisch moeten zijn, maar heb het net toch handmatig moeten doen omdat de afgelopen dagen toch niets over is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taldin
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 22:30
Ik heb de 42mm versie en mijn firmware versie is nog steeds 1.0.3.18. Worden deze updates per regio gedaan? Ik lees elders dat mensen al op 1.0.3.38 of hoger zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
taldin schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:40:
Ik heb de 42mm versie en mijn firmware versie is nog steeds 1.0.3.18. Worden deze updates per regio gedaan? Ik lees elders dat mensen al op 1.0.3.38 of hoger zitten.
Mijn 46mm versie heeft ook 1.0.3.38!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17:41
42mm hier ook nog op 1.0.3.18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:12
Ik ben geïnteresseerd in dit horloge, maar lees her en der online dat de Huawei Health app niet goed of beperkt werkt op iOS. Ga ik hier in de praktijk veel last van ondervinden als ik het horloge voornamelijk ga gebruiken als activity tracker?

Inmiddels aangeschaft. I.c.m. met iOS loop ik inderdaad tegen wat beperkingen aan. Gelukkig heeft mijn vriendin wel een android toestel. Zelf was ik ook al op zoek naar een nieuwe androidtelefoon. Leuk horloge, ziet er mooi uit. 46mm is wat mij betreft zeker niet te groot ook al heb ik niet zo'n grote polsen.

Ik heb alleen nog niet een watch face gevonden waarvan ik "wauw, dit is 'm", zeg. Heb alleen nog maar die in de Huawei health app bekeken. Kan ik ergens anders nog makkelijk watch faces erop zetten?

[ Voor 51% gewijzigd door Rudolf op 13-04-2020 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepvriez
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 20:42
Voorlopig nog geen andere watchfaces gevonden dan de basis faces op de health app.

Heb het horloge deze week binnen gekregen en eigenlijk heel tevreden over.

- Snelle respons
- Hartslag klopt heel goed (vergelijk gedaan met borstband)
- Fitness app + GPS doet wat hij moet doen
- Mooi uiterlijk (met bruine lederen band)

Dus eigenlijk nog geen echte grote minpunten gevonden en heel blij met de aankoop.

PS: moest er iemand toch een manier vinden om andere watchfaces downloaden laat het gerust weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riziko
Voor mij is de dealbreaker toch echt dat er niet gesynct kan worden met strava!!

Ik lees overal op internet, dat heel veel mensen interesse hebben in dit horloge maar ervan af zien door dit strava-euvel! Ik snap niet dat huawei hier niets mee doet! Je hoeft niet eens iets aan het horloge te doen. Laat de apps met elkaar syncen net zoals garmin etc doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepvriez
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 20:42
Laatste info van Huawei is...

Hi All, we have received users feedback regarding Strava. Currently, our respective departments are working on it. Please stay tuned for our official news. We will continuously update it if any confirmed information. Thanks for your understanding. (27/04)

Natuurlijk zeggen ze dit wel enkele maanden, dus geen idee of dit op korte termijn zal opgelost worden.
Er is een manier om het zelf te syncen door het bestnad manueel over te zetten maar is niet gebruiksvriendelijke om dit elke keer te doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Diepvriez schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:32:
Laatste info van Huawei is...

Hi All, we have received users feedback regarding Strava. Currently, our respective departments are working on it. Please stay tuned for our official news. We will continuously update it if any confirmed information. Thanks for your understanding. (27/04)

Natuurlijk zeggen ze dit wel enkele maanden, dus geen idee of dit op korte termijn zal opgelost worden.
Er is een manier om het zelf te syncen door het bestnad manueel over te zetten maar is niet gebruiksvriendelijke om dit elke keer te doen natuurlijk.
Ik gebruik nu de workaround, omdat ik wel al mijn (hard)lopen in Strava wil hebben. Ook omdat ik hoop dat op (korte) termijn de koppeling wel gaat werken...

Mijn post uit het GT2 Forum (beiden werken met Huawei Health).

Kort gezegd moet je de data aanvragen vanuit de Health app en dan krijg je via de mail een link om te downloaden. Dat bestand dan in het Python programma "uitpakken" en importeren in Strava.

Het duurt wel even voordat je de mail met de link hebt. Volgens Huawei maximaal 7 dagen, maar ik had de link binnen 24 uur. Het is wel alle data die je krijgt, maar uit de bestandsnaam kan je de datum en het tijdstip halen.De bestanden zijn TCX en dus zo te importeren.

Hier de link:
https://github.com/CTHRU/Hitrava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Inmiddels 3 weken verder.

Ik vind het nog steeds een mooi horloge. Kan het ook prima naar werk aan. Kan alleen nog niet echt de perfecte watchface vinden.

Echter ik stoor me aan een paar dingen.

• Meldingen komen niet altijd binnen. Als ik de Huawei Health app opnieuw opstart is dit opgelost. Iphone probleempje denk ik.
• Geen auto-pauze functie tijdens workouts.
• na douchen gisteravond maakt de watch een heel blikkerig geluid als er een appje binnenkomt.
• Als ik een workout start via de app dan krijg ik op de watch een scherm waar ik niks aan heb, namelijk die met trainingseffect. Als ik een ander scherm op zet dan komt hij toch steeds weer op dat scherm uit. Ook als ik het scherm lock.
• Als ik een workout start via de watch, dan cycled hij alle schermen tijdens de workout. Ik lock hem altijd op het hartslag scherm, maar vaak is hij onder de workout dan toch op een ander scherm gesprongen. Dus moet ik eerst de workout pauzeren, scherm unlocken, goede scherm selecteren, locken en workout weer starten. Om 10 minuten later te zien dat je scherm alsnog weer versprongen is.

Dit laatste is echt een groot irritatiepunt voor mij en zit er over te denken om de watch retour te doen.

edit...Oh en VO2 max doet niks bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Rudolf schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:32:
Inmiddels 3 weken verder.

Echter ik stoor me aan een paar dingen.

• Meldingen komen niet altijd binnen. Als ik de Huawei Health app opnieuw opstart is dit opgelost. Iphone probleempje denk ik.
Had ik in het begin weinig last van, maar afgelopen week wel meer. En ik heb Android (OnePlus 6T). Vind ik ook wel irritant, vooral omdat in het begin niet gebeurde...
• na douchen gisteravond maakt de watch een heel blikkerig geluid als er een appje binnenkomt.
Ik douchte voorheen ook met mijn (vorige) smartwacht, maar ondanks dat het kan, doe ik hem toch af. Mogelijk zat er nog wat water "voor de speaker"?
• Als ik een workout start via de watch, dan cycled hij alle schermen tijdens de workout. Ik lock hem altijd op het hartslag scherm, maar vaak is hij onder de workout dan toch op een ander scherm gesprongen. Dus moet ik eerst de workout pauzeren, scherm unlocken, goede scherm selecteren, locken en workout weer starten. Om 10 minuten later te zien dat je scherm alsnog weer versprongen is.
Ik start ze altijd via het horloge op, maar krijg dan het standaard scherm en daar blijft het op staan. Eventueel met regen/water wat op het scherm zit en waardoor het scherm verspringt?
edit...Oh en VO2 max doet niks bij mij.
Dat is wel apart, werkt gewoon bij mij. Geen instelling? Of is dit weer een iPhone/Android ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
@CoachKoos ik heb gelezen dat Vo2 max het alleen doet als je een hardlooptraining start vanuit de app. Dit heb ik nog nooit gedaan, want ik loop niet hard ;)
Ik start ze altijd via het horloge op, maar krijg dan het standaard scherm en daar blijft het op staan. Eventueel met regen/water wat op het scherm zit en waardoor het scherm verspringt?
A-ha ben er nu achter dat de klittenbandsluiting van mijn handschoen de onderste knop indrukt tijdens het fietsen en daardoor random de schemen cycled. :P

[ Voor 53% gewijzigd door Rudolf op 04-05-2020 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Rudolf schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:15:
@CoachKoos ik heb gelezen dat Vo2 max het alleen doet als je een hardlooptraining start vanuit de app. Dit heb ik nog nooit gedaan, want ik loop niet hard ;)
Ik loop er wel hard mee, en de waarde wordt inderdaad na elke loop geupdate... Maar wist toch niet dat je deze alleen kreeg na een training.
A-ha ben er nu achter dat de klittenbandsluiting van mijn handschoen de onderste knop indrukt tijdens het fietsen en daardoor random de schemen cycled. :P
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-08 20:57
Beste leden,

Misschien niet de juiste topic, maar ik heb sinds kort de Magic Watch 1 alles werkt naar behoren alleen de email notificaties krijg ik niet binnen op de Watch en juist hiervoor ben ik overgestapt na een tijdje de Honor band 5 te hebben gebruikt. Heb de Watch al gerest en opnieuw gekoppeld, heeft alleen bij de eerste twee mailtjes gewerkt en sindsdien niet. WhatsApp en rest van de app notificaties komen wel binnen.

Gebruik de app met IOS13 laatste update, Watch is geüpdatet naar de laatste firmware.

Wie heeft de zelfde probleem of gehad? en hoe opgelost?

Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:04
Weet iemand of een gepairde BT headset normaal gesproken automatisch zou moeten verbinden met de Watch als je de headset later weer aanzet? Ik heb er een aantal geprobeerd en moet steeds het earbuds menu in duiken om handmatig weer te verbinden. Erg onhandig, want voor je het weet blèrt de muziek door de speaker. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
iisworks schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:38:
Weet iemand of een gepairde BT headset normaal gesproken automatisch zou moeten verbinden met de Watch als je de headset later weer aanzet? Ik heb er een aantal geprobeerd en moet steeds het earbuds menu in duiken om handmatig weer te verbinden. Erg onhandig, want voor je het weet blèrt de muziek door de speaker. :(
Ik moet mijn BT headset ook altijd opnieuw verbinden aan het horloge. Maar gebruik de headset dagelijks in combinatie met mijn telefoon, dus mogelijk dat het daarom is.

Koppel ze dan wel uit het menu van het horloge: Muziekplayer ->> drie puntenjes ->> Oordopjes ->> opnieuw verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:04
CoachKoos schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:38:
[...]

Ik moet mijn BT headset ook altijd opnieuw verbinden aan het horloge. Maar gebruik de headset dagelijks in combinatie met mijn telefoon, dus mogelijk dat het daarom is.

Koppel ze dan wel uit het menu van het horloge: Muziekplayer ->> drie puntenjes ->> Oordopjes ->> opnieuw verbinden.
Ja precies. Ik heb de dopjes alleen gepaird aan watch en dan nog moet ik reconnecten. Ze zouden bij gedetecteerde headset toch op zijn minst een snell verbind popup oid kunnen geven, maar liefst auto-connect optie. Dit is toch wel een vrij grote tegenvaller voor mij. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riziko
Uiteindelijk toch gekocht op ali, voor nog geen 100 euro!!

Ik had het horloge nog nooit in het echt gezien. Dus was benieuwd wat ik in de doos zou aantreffen. Ik moet zeggen dat ik niet teleur gesteld werd na het openen van de doos.

Het formaat was wel ff wennen, van mij mocht hij ietsje groter zijn. Maar ook dit formaat went!

Voor de rest ben ik redelijk verrast van de buildquality, het scherm, de app...
Het loop als een zonnetje! Heb hem nu een week in gebruik en als het horloge zo blijft lopen ben ik content!
Zelfs van de hartslagmeter was ik onder de indruk, deze gaf dezelfde waardes aan als mijn garmin edge 1030!!

Het enige wat ik mis en jammer vind is geen auto pauze bij de sportmodus en geen vo2max bij andere sporten dan rennen. Dit moeten ze toch ook kunnem implementeren bij andere sport modi!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijkmc1980
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:41
Sinds vorige week dit horloge binnen, hij voldoet helemaal aan mijn verwachting alleen krijg ik de
meldingen van whatsapp/email etc. dubbel of zelf drie dubbel binnen. Ik heb de health app al ge-update naar de laatste versie, maar dit geeft geen verbetering. Ook horloge en app al gereset en opnieuw verbinding gemaakt maar helaas.

Ik gebruik de horloge samen met een Xiaomi MI9 versie (global 12.0.3 stabiel).

Zijn er meer mensen die hier tegen aan lopen is is er toevallig een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
vandijkmc1980 schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:34:
Sinds vorige week dit horloge binnen, hij voldoet helemaal aan mijn verwachting alleen krijg ik de
meldingen van whatsapp/email etc. dubbel of zelf drie dubbel binnen. Ik heb de health app al ge-update naar de laatste versie, maar dit geeft geen verbetering. Ook horloge en app al gereset en opnieuw verbinding gemaakt maar helaas.

Ik gebruik de horloge samen met een Xiaomi MI9 versie (global 12.0.3 stabiel).

Zijn er meer mensen die hier tegen aan lopen is is er toevallig een oplossing voor?
Heb je hier ondertussen een oplossing voor gevonden?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijkmc1980
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:41
C00P schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:53:
[...]

Heb je hier ondertussen een oplossing voor gevonden?
Nee helaas nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
Riziko schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 22:51:
Uiteindelijk toch gekocht op ali, voor nog geen 100 euro!!

Ik had het horloge nog nooit in het echt gezien. Dus was benieuwd wat ik in de doos zou aantreffen. Ik moet zeggen dat ik niet teleur gesteld werd na het openen van de doos.

Het formaat was wel ff wennen, van mij mocht hij ietsje groter zijn. Maar ook dit formaat went!

Voor de rest ben ik redelijk verrast van de buildquality, het scherm, de app...
Het loop als een zonnetje! Heb hem nu een week in gebruik en als het horloge zo blijft lopen ben ik content!
Zelfs van de hartslagmeter was ik onder de indruk, deze gaf dezelfde waardes aan als mijn garmin edge 1030!!

Het enige wat ik mis en jammer vind is geen auto pauze bij de sportmodus en geen vo2max bij andere sporten dan rennen. Dit moeten ze toch ook kunnem implementeren bij andere sport modi!??
Heb je misschien nog een link van die aanbieder? Vind hem nergens voor die prijs.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 18:16
Geen idee of er 2022 nog mensen zijn met deze smartwatch, maar ik vraag me toch af of iemand weet of dat deze smartwatch compatibel is met de Honor Health app. Ik heb sinds kort een Honor Magic 4 Pro smartphone en wil er graag een smartwatch bij van hetzelfde merk. Ik kwam de zilverkleurige versie met bruin lederen band tegen bij Bol, welke ik mooier vind dan de versie 3 van deze smartwatch. Echter heb ik dan daarbij liever de app van Honor, dan de Huawei/Petal variant.
Pagina: 1