Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Terug naar IPS vanwege kleuren

Pagina: 1
Acties:

• MASiR
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 22:43
Ik had, toen ik nog heel serieus bezig was met fotografie, een super Lacie scherm (ong €1400 destijds). Toen wilde ik snel gamen en (dacht ik) niet zoveel kleurkwaliteit te willen. Ik kocht de Dell S2417DG. Gaming wise, een HEERLIJKE monitor. Kleurweergave, bagger. Ik wist het van tevoren, het is een TN panel. Maar ik wil graag toch negatieven kunnen scannen en beoordelen en dat kan echt niet.

De monitor staat in de woonkamer op een niet al te groot bureau. 24" is erg prettig en dat vormt deels het grootste probleem bij het zoeken naar een andere monitor; IPS met een lekkere resolutie EN snelheid. Ergens moet ik inleveren en ik zit haast te denken om maar terug te gaan naar FHD. Dan is er meer keus. Ik ben best bereid tot €500 te gaan, de Dell was ook niet goedkoop.

Ik kan alleen slecht vinden welk IPS panel met 144Hz en 1ms response dan de beste kleurweergave heeft. Iemand tips?

f/m fotomatthijs.nl

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Je hebt echt geen 144hz nodig om te gamen hoor. Ik game al 10 jaar op een 60hz 1200p IPS scherm van HP en dat gaat uitstekend, ook met snelle games als Unreal Tournament.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• EnigmaNL
  • Registratie: januari 2007
  • Nu online

EnigmaNL

Ik wil kaas.

Ramon schreef op zondag 9 februari 2020 @ 20:29:
Je hebt echt geen 144hz nodig om te gamen hoor. Ik game al 10 jaar op een 60hz 1200p IPS scherm van HP en dat gaat uitstekend, ook met snelle games als Unreal Tournament.
Klopt maar als je eenmaal 144hz gewend bent wil je niet terug naar 60.

@MASiR ik heb onlangs de LG Ultragear 27GL850 gekocht, fantastische monitor. 1ms response, 2560x1440, 144hz, Freesync en G-sync compatible, ondersteuning voor HDR.

EnigmaNL wijzigde deze reactie 09-02-2020 20:34 (7%)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

MASiR schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:06:
Ik had, toen ik nog heel serieus bezig was met fotografie, een super Lacie scherm (ong €1400 destijds). Toen wilde ik snel gamen en (dacht ik) niet zoveel kleurkwaliteit te willen. Ik kocht de Dell S2417DG. Gaming wise, een HEERLIJKE monitor. Kleurweergave, bagger. Ik wist het van tevoren, het is een TN panel. Maar ik wil graag toch negatieven kunnen scannen en beoordelen en dat kan echt niet.

De monitor staat in de woonkamer op een niet al te groot bureau. 24" is erg prettig en dat vormt deels het grootste probleem bij het zoeken naar een andere monitor; IPS met een lekkere resolutie EN snelheid. Ergens moet ik inleveren en ik zit haast te denken om maar terug te gaan naar FHD. Dan is er meer keus. Ik ben best bereid tot €500 te gaan, de Dell was ook niet goedkoop.

Ik kan alleen slecht vinden welk IPS panel met 144Hz en 1ms response dan de beste kleurweergave heeft. Iemand tips?
pricewatch: AOC 24G2U/BK Rood, Zilver

24" qhd ips heb ik niet gezien, wel 27"

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True