Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Monitor 1440P of 144 hz? IPS, TN of VA?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Harrypatat90
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 11-02 13:01
Beste Tweakers,

Vorig jaar een game pc gekocht, maar gekozen voor een budget scherm

AOC 24 inch, tn paneel 75 hz

Nu heb ik het idee dat ik verre van alles uit mijn pc haal met dit scherm en wil ik graag upgraden. Ik heb een Ryzen 2600X en GTX 1660TI. Speel vooral singleplayer games zoals Doom, The Division, Outer Worlds, Forza Horizon etc.

Ik heb al veel gelezen, maar zie door de bomen het bos niet meer :(

Nu weet ik niet wat jullie aanbevelingen zijn?
- Wel of geen curved?
- TN, IPS of VA en waarom is dit het beste voor jou?
- 144HZ of 1440P? Of kan beide binnen het betaalbare.
- Ultrawide leuk voor gaming of juist niet?

Mijn betaalbare range zit tussen 200 en 350, waardoor er dus keuzes gemaakt moeten worden, maar welke keuze is het beste volgens jullie?

Alle reacties

• Aeon
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 08:48
Welke schermmaat had je in gedachte? Is 24" groot genoeg?

Als het in je budget past, zou ik voor 27" 1440P gaan. Liefst op 144Hz voor de toekomst, maar als ik consessies zou moeten doen, zou dat het zijn.

Curved is leuk, maar ik zou eerder kiezen voor een betere 27". Ik zou ooit wel een ultrawide willen hebben, maar een curved 24 of 27" lijkt mij niet zoveel toegevoegde waarde bieden.

Mijn persoonlijke afweging om voor IPS te gaan is de echtheid van de kleuren (ik doe e.e.a. met fotobewerking) en mijn kamer is vrij licht. Volgens mij zijn VA panelen meestal wat minder fel. Maar als mijn kamer niet bijzonder licht zou zijn zou ik voor VA kiezen. (Kleuren, zwartwaarden)

Deze past binnen je budget

Of deze

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True