Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gossiepietje
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 04-11-2020
Ik heb een eenvoudig Samsung mobiel met Android 6.
Het blijkt keer op keer dat ik daarmee meestal geen internetverbinding kan maken via een openbaar wifi punt zonder wachtwoord, zoals Wifi in de trein. Mijn vrouw heeft een vergelijkbaar mobiel en daarmee gaat het meestal goed. Ik had eens gelezen dat het helpt om via Instellingen van de browser de browsergegevens te wissen. Dat heeft wel eens geholpen, maar de laatste tijd absoluut niet meer. Wel Wifi verbinding, maar sites zijn onvindbaar.
In welke richting kan ik de oplossing vinden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:47
Is de signaalsterkte die je ontvangt wel prima?
Durf je wel op openbare wifi met zo'n verouderd stuursyst4em (=je loopt veel swcurity matches achter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gossiepietje
Bedankt voor de reactie. Het signaal is altijd heel sterk. ik ben niet zo bang voor zo'n openbaar netwerk. Maar ik ga er niet mee bankieren natuurlijk. Het kan handig zijn voor openbaar vervoer. Ik heb prepaid. Als ik op reis ga koop ik altijd een bundeltje. Je wordt bij stroringen altijd naar de apps verwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Om welk toestel gaat het hier precies? Heb je dit alleen met wifi in de trein of ook met andere openbare wifinetwerken? Wifi in de trein is namelijk niet bepaald stabiel of snel.

Wat bedoel je precies met sites zijn onvindbaar? wat krijg je precies te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gossiepietje schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:22:
[...] Ik ben niet zo bang voor zo'n openbaar netwerk. Maar ik ga er niet mee bankieren natuurlijk. [...]
offtopic:
Je telefoon legt continu "belangrijke" verbindingen, zoals voor het ophalen van je e-mail, etc. Dat wil je ook niet afgeluisterd hebben, ook al is het SSL. Met slimme technieken is het toch mogelijk om af te luisteren. Maar overigens kan men ook een gesloten netwerken nadoen om hetzelfde doel te bereiken... Maar dat is mijn punt niet! Shut up! >:) :P

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gossiepietje
Ik heb een Samsung SM-G800F ofwel S5 mini. Ik heb het alleen met openbare netwerken, zonder wachtwoord. Onlangs werkte het prima in de trein, maar de laatste keer weer helemaal niet. En toen was het heel duidelijk dat er niets mis was met de Wifi, maar dat ik geen contact met internet kon krijgen. De websites werden niet gevonden wegens ontbreken van internet. Doe niet te veel moeite. Ik ga nog eens neuzen bij Youtube en ik zal weer contact opnemen met de NS. Gek dat het mobiel van mijn vrouw, Samsung Galaxy J3-2016, het veel beter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-06 15:02
Websites werden niet of nauwelijks gevonden. Okay.
Maar alle andere apps die internet nodig hebben ... werkten die dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gossiepietje
Nee, andere apps die internet nodig hebben werken ook niet.
Ik las eens dat je dan in je browser, via Instellingen>Site-Instellingen, cookies en javascript moet toestaan. Daarmee heb ik, een tijd geleden, éénmaal succes gehad. Maar door de coronacrisis ben ik nooit meer in de gelegenheid geweest om dat nogmaals te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Wanneer je dit met een ander toestel doet, moet je dan eerst gebruikersvoorwaarden accepteren in je browser?
Pagina: 1