Groot plafond, balken of geen balken.

Pagina: 1
Acties:

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:41
Ik laat op dit moment een plafond vervangen, van hout naar plat gips met spotjes .

Omdat de kamer behoorlijk groot is denkt de bouwer dat ik balken moet plaatsen voor de looks.
Dus bij de open keuken een balk, als afscheiding, de maat mag km zelf bepalen.
En verder nog 2 balken, eentje die zogenaamd de hal ( die er niet is ) aftekent en de andere voor het kantoortje. Nu heb ik niet echt het idee dat iets toevoegt behalve onrust. Heeft de ervaren bouwer een punt?

Hiervoor zat er ook een dikke houten balk als tussenstuk, waar ik mij overigens ook aan ergerde.

https://imgur.com/a/Y0yMShy

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:34

orf

Constructief of alleen visueel? Ik houd zelf van zolang mogelijk lijnen, zonder onderbrekingen. Maar dat lijkt me vooral een kwestie van smaak.

• Sunrise
orf schreef op zondag 9 februari 2020 @ 17:23:
Constructief of alleen visueel? Ik houd zelf van zolang mogelijk lijnen, zonder onderbrekingen. Maar dat lijkt me vooral een kwestie van smaak.
Alleen visueel en ook zodat je er later makkelijker muurtjes kan bouwen.

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-01 22:54
Sunrise schreef op zondag 9 februari 2020 @ 17:26:
[...]
Alleen visueel en ook zodat je er later makkelijker muurtjes kan bouwen.
Muurtje bouwen kan altijd toch?
Of anders zorgen dat er boven de plaat voldoende materiaal zit om de bovenkant van een toekomstige muur aan vast te klussen.

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Je bouwer is in de jaren '70 blijven hangen? Ik zou het niet doen. Lang leve de zo hoog mogelijke vrije doorgang.

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:54
Het is goed dat hij meedenkt en opties aandraagd waar je mogelijk zelf nog niet over nagedacht had.
Maar het blijft een smaak kwestie.

Balk aanbrengen als scheiding kan later ook nog ;)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:37
Zo'n visuele balk heb ik ook in mijn woonkamer.
Echter ben ik m liever kwijt dan rijk. Het is leuk als ze van hout zijn en constructief zijn. Maar dan ga je voor heel andere interieur look.

• Sunrise
Oke fijn om te horen dan is bij deze de knoop doorgehakt. De bouwer heeft een beste naam hier daarom ging ik twijfelen.
The_Vice schreef op zondag 9 februari 2020 @ 17:29:
[...]

Muurtje bouwen kan altijd toch?
Of anders zorgen dat er boven de plaat voldoende materiaal zit om de bovenkant van een toekomstige muur aan vast te klussen.
Dat zou ik wel kunnen vragen ja.

[ Voor 57% gewijzigd door Sunrise op 09-02-2020 17:44 ]

• Sunrise
.

[ Voor 99% gewijzigd door Sunrise op 09-02-2020 17:43 . Reden: Dubbelpost ]

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:25
die korte balk bij de eethoek moet je schrappen. de andere 2 ja daar kan ik inkomen.
het is inderdaad om later een muurtje aan te kunnen bouwen zonder lastige uithaal grappen.
eventueel inderdaad wat plaatmetriaal in het plafond doen ja zodat je later alsnog een meertje kan bouwen zonder alteveel moeite is wel een ideetje ja.

• Jopie035
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-07-2025
barry86 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 17:35:
Het is goed dat hij meedenkt en opties aandraagt waar je mogelijk zelf nog niet over nagedacht had.
Maar het blijft een smaak kwestie.

Balk aanbrengen als scheiding kan later ook nog ;)
gebrek aan smaak vooral... Zou het geld liever besteden aan een zitkuil ofzo.

• Sunrise
miciel schreef op zondag 9 februari 2020 @ 17:49:
die korte balk bij de eethoek moet je schrappen. de andere 2 ja daar kan ik inkomen.
het is inderdaad om later een muurtje aan te kunnen bouwen zonder lastige uithaal grappen.
eventueel inderdaad wat plaatmetriaal in het plafond doen ja zodat je later alsnog een meertje kan bouwen zonder alteveel moeite is wel een ideetje ja.
De langste balk in het midden haalt de L vorm uit de kamer, daar heb ik het meeste problemen mee, de keuken en het kleine kamertje kan ik mij nog wel voorstellen. Misschien een laag profiel van 2 cm of minder.
Jopie035 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:37:
[...]

gebrek aan smaak vooral... Zou het geld liever besteden aan een zitkuil ofzo.
Het kost niets extra's, met andere woorden, ik krijg geen korting als ik het niet neem.
Een zitkuil? Is dat een grap? ;)

Ik weet ook niet of ik een profiel aan de randen wil, als ik het zou willen zou het een strak latje moeten zijn, met een strakke hoek. Is profielloos aan de randen vreemd?

Het wordt een grote vlakte zonder die moderne inkepingen waar dan led lichtslangen in verborgen zitten, ik vind die dingen een beetje ordinair (friettent gevoel).
Pagina: 1