Goedemiddag,
Ik heb hier een Intel NUC Skull Canyon (NUC6i7KYK) die net een maand uit de garantie is helaas, en die sinds een paar dagen kapot is. Ik was een filmpje aan het kijken (computer stond al dagen aan, draait meestal BOINC op de achtergrond) en plotseling werd mijn scherm zwart en stopte de ventilator met draaien. Een seconde later startte hij uit eigen beweging opnieuw op.
Sindsdien lukt het me met moeite om de computer langer dan 10 minuten aan te houden zonder dat er opnieuw een harde reset optreed. Meest kom ik niet voorbij de 90 seconden en een aantal keer kwam niet eens voorbij de POST. Ik heb het volgende geprobeerd
Heeft iemand nog een suggestie wat ik kan proberen of vervangen?
Ik heb hier een Intel NUC Skull Canyon (NUC6i7KYK) die net een maand uit de garantie is helaas, en die sinds een paar dagen kapot is. Ik was een filmpje aan het kijken (computer stond al dagen aan, draait meestal BOINC op de achtergrond) en plotseling werd mijn scherm zwart en stopte de ventilator met draaien. Een seconde later startte hij uit eigen beweging opnieuw op.
Sindsdien lukt het me met moeite om de computer langer dan 10 minuten aan te houden zonder dat er opnieuw een harde reset optreed. Meest kom ik niet voorbij de 90 seconden en een aantal keer kwam niet eens voorbij de POST. Ik heb het volgende geprobeerd
- Uiteraard eerst alles goed schoongemaakt. Geeft geen verschil
- Geheugen bankjes (2x8GB) omgewisseld en beiden los gebruikt. Geeft geen verschil
- Turbo Boost uitgezet. Geeft geen verschil
- 3 van de 4 processoren uitgezet en laatste processor teruggeschroeft naar 800MHz. Hiermee duurt het beduidend langer voor ik weer een reset krijg, maar het is niet weg. Hiermee is het me 1x gelukt een Memtest te draaien van meerdere uren voordat hij weer resette, geen geheugenfouten aangetroffen
- In de BIOS de maximale VR current limit naar de minimale waarde van 10A gezet, in plaats van 74A. Hiermee hoopte ik ook de GPU terug te kunnen clocken.. Geeft geen verschil
- Geheugen op de laagst mogelijke clock en multiplier gezet. Geeft geen verschil
- Alles opengeschroeft en koelpasta vervangen. Geeft geen verschil