Userbenchmark.com slechte GPU score

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner_Youri
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 22:33
Sinds deze week heb ik mijn Gigabyte GTX 1080 vervangen door een Asus RTX 2070 Super A8G.
Ik heb het gevoel dat hier meer uit te halen moet vallen. Ik heb eens via userbenchmark een test gedaan en daar viel de slechte score voor de GPU op. Waaraan zou dit kunnen liggen?

UserBenchmarks: Game 46%, Desk 90%, Work 61%
CPU: Intel Core i5-9600K - 89.7%
GPU: Nvidia RTX 2070S (Super) - 40.8%
SSD: Corsair Force NVMe PCIe M.2 960GB - 122.4%
SSD: Crucial MX300 525GB - 72.7%
HDD: Seagate Expansion Desk 3TB - 62.1%
RAM: Corsair CMW16GX4M2A2666C16 2x8GB - 82.2%
MBD: Asus ROG STRIX B360-G GAMING

imgur.com/a/zf0hUas

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:59
Dat userbenchmark een slechte vergelijkingssite is. Draai eens een Unigine benchmark.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Userbenchmark. :z
Het is een bizar slechte "vergelijkingssite" die constant onzin verspreid...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner_Youri
Zal ik zo meteen eens doen. Totaal geen kennis van benchmarks, daarom zat ik dus op de eerste de beste.

ik heb dus de Superposition Benchmark gedaan, maar wordt daar niets wijzer uit. een score van 9134 geeft hij. Geen idee of dat goed is en wat vergelijkbare systemen hebben...

[ Voor 46% gewijzigd door Gunner_Youri op 09-02-2020 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:53
Gunner_Youri schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:27:
Zal ik zo meteen eens doen. Totaal geen kennis van benchmarks, daarom zat ik dus op de eerste de beste.

ik heb dus de Superposition Benchmark gedaan, maar wordt daar niets wijzer uit. een score van 9134 geeft hij. Geen idee of dat goed is en wat vergelijkbare systemen hebben...
Superposition is een gpu benchmark, hoe goed je score is ligt eraan welke van de benchmarks je gedraaid hebt en op welke instellingen. Je kunt het vast vergelijken met online resultaten. Is er overigens een specifieke reden waarom je wil benchmarken? Loop je tegen onverwachte resultaten aan in games/applicaties of is het nieuwsgierigheid?

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
In sommige CPU zware games is de CPU een beetje krap aan te worden, dus dat zou ook je probleem kunnen zijn.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:00

nelizmastr

Goed wies kapot

Heb je trouwens een reden dat je een B360, dus niet overklokbaar, moederbord gekocht hebt met een overklokbare K processor? Beetje zonde van je geld m.i.

Maar meer to the point, met de 3DMark suite kan je beter met anderen vergelijken. Die linkt na de benchmark ook naar een webpagina waar je kan zien hoe je score zich verhoudt tot anderen. Met name 3DMark Firestrike is hierin een goede.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner_Youri
@aminam Ik heb gewoon de 1080p extreme laten draaien en toen had ik een score van iets rond de 6100. Vergelijken was er een link naar, maar daar kreeg ik gewoon een lijst met 60 paginas vol met scores van anderen. De reden is dat ik het gevoel heb dat hij niet het maximale eruit haalt. Bij PUBG heb ik een kleine zakking in fps, maar kan wel aan dat spel liggen. Bij andere games heb ik niet bijzonder hoge fps, en zie ik dat CPU en GPU usage beide onder de 40 procent zitten.

@nelizmastr Geen interesse in overklokken en aangezien er geen i5 9600 non K bestaat was dat de enige keuze. 3DMark al eens tegengekomen, maar is betalend zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Gunner_Youri schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:02:
@aminam Ik heb gewoon de 1080p extreme laten draaien en toen had ik een score van iets rond de 6100. Vergelijken was er een link naar, maar daar kreeg ik gewoon een lijst met 60 paginas vol met scores van anderen. De reden is dat ik het gevoel heb dat hij niet het maximale eruit haalt. Bij PUBG heb ik een kleine zakking in fps, maar kan wel aan dat spel liggen. Bij andere games heb ik niet bijzonder hoge fps, en zie ik dat CPU en GPU usage beide onder de 40 procent zitten.

@nelizmastr Geen interesse in overklokken en aangezien er geen i5 9600 non K bestaat was dat de enige keuze. 3DMark al eens tegengekomen, maar is betalend zeker?
Je bedoelt betaald? Nee niet per sé. Je kunt gratis gebruik maken van de software alleen ben je dan beperkt in de instellingen. Ik stel voor 3DMark te installeren en Time spy te draaien en deze dan online te vergelijken.

AMD Ryzen 9 9900X | Minisforum MS-A1 | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

9600k op 2666 C16 met B360 bordje

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner_Youri
@ECP0WERS Ok dan ga ik 3DMark even proberen. Kijken of de resultaten dan wel in lijn liggen met wat mijn systeem zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 20:45
Was het trouwens noodzakelijk dat de gpu vervangen werd?
De 2070 super is maar een +-15% sneller.

Maar wat Hackus zegt klopt ook wel, dat zou je gpu ook nog eens kunnen tegenwerken.

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner_Youri
@R-utger Kon een mooie deal doen op die RTX 2070 Super dus was mooi mee genomen. En alles is Asus nu, dus extra handig.
Ja, RAM of moederbord ga ik toch niet vervangen.
Pagina: 1