Plan CPathogen schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:57:
Vraag me af wat Ferrari op dit moment nou precies aan het doen is, gezien ze nog wat achterlopen qua laps en qua glory time
Max op 68 ronden, dat waren er 35 vorig jaar om deze tijd
Ik ook. Maar sommige die ze je continue reageren, en dan volledig in verdediging als mensen met correcte data komen... volledig geloven in hun eigen doem theorie...garriej schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:54:
[...]
Ja mooi altijd die mensen, ik vraag me af hoe groot het deel is dat gewoon zit te trollen en het deel dat serieus is.
Reacties op nu.nl is ook altijd goed vermaak, niet alleen over F1 trouwens, onder elk nieuws item
Als ik de beelden zo al de hele ochtend zie, en af en toe de tijden voorbij zie komen, zit Max in ieder geval comfortabel in de auto. Hij reed hele strakke rondes, heel constant... Dan voelt hij zich goed in een auto als hij dit kan... Ik vind de auto verder snel ogen, en vind hem, zover je dat kan zien/beoordelen, stabiel uitzien.
Heb ik trouwens ook bij de Mclaren….

Ow sjit dit is echt een slechte auto gezicht
Opvallend, want redbull bleef normaal altijd achter in het aantal rondes. "ja we doen ons programma" "we veranderen een hoop tussendoor" "bla bla bla"Malt007 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:59:
Zal komen door het gekort aantal test dagen, ze moeten nu meer rijden per dag voor het zelfde aantal data.
"We zijn 2 seconden te langzaam"TrekDr0p schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:00:
[Afbeelding]
Ow sjit dit is echt een slechte auto gezicht
hebben we ergens een mooi live overzicht met op hoeveel rondes iedereen zit?Malt007 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:59:
https://www.gptoday.net/n...e-wintertest-in-barcelonasambalbaj schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:02:
[...]
hebben we ergens een mooi live overzicht met op hoeveel rondes iedereen zit?
https://www.gptoday.net/n...e-wintertest-in-barcelonasambalbaj schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:02:
[...]
hebben we ergens een mooi live overzicht met op hoeveel rondes iedereen zit?
Grappig dat KVY nu in een soort halve RB15 rijdt en 36 ronden heeft afgelegd.Malt007 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:59:
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
"Wat hebben we 100pk minder?! ik wil de motor van vorig jaar terug"
[ Voor 6% gewijzigd door garriej op 19-02-2020 12:03 ]
Vind ik wel een voordeel van minder testtijd hoor, ook minder tijd om te sandbaggen. Op een gegeven moment mĂłet je welgarriej schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:01:
[...]
Opvallend, want redbull bleef normaal altijd achter in het aantal rondes. "ja we doen ons programma" "we veranderen een hoop tussendoor" "bla bla bla"
Zal komen door het gekort aantal test dagen, ze moeten nu meer rijden per dag voor het zelfde aantal data.

Onder andere Mercedes en RBR rijden inderdaad veel rondjes. Dat is zeker een positief punt.
Gasly crashte vorig jaar op dag 2 en op testdag 7, dat hielp ook niet.
Met mooi overzicht:
Gasly crashte vorig jaar op dag 2 en op testdag 7, dat hielp ook niet.
Met mooi overzicht:
De eerste drie uur van de eerste testdag zitten erop en nog altijd is Max Verstappen de productiefste coureur van allemaal. Met 70 ronden heeft hij er elf meer afgewerkt dan Valtteri Bottas. De Fin heeft momenteel wel de beste tijd in handen, terwijl Verstappen de derde positie bezet.
Aantal gereden ronden om 12.00 uur
Coureur Ronden
Max Verstappen 70
Valtteri Bottas 59
Carlos Sainz 54
George Russell 52
Charles Leclerc 44
Kevin Magnussen 40
Esteban Ocon 39
Sergio Perez 38
Robert Kubica 36
Daniil Kvyat 36
[ Voor 62% gewijzigd door tweakduke op 19-02-2020 12:08 ]
Ferrari toch weer met tactisch geplaatste bandenstapels en een rijtje mensen in rode overalls met de rug naar buiten om het zicht te blocken..
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Mooi Ferrari muurtje!
Mag blijkbaar toch wel? @demo31051987
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Zouden de commentatoren op dag zes ook net zoveel te kletsen hebben? Snap dat ze de eerste twee dagen wel dookomen met nieuwtjes, maar met dag zes zal het wel een hoop onzin worden.
Waiting on the world to change
Nu zonder screens kunnen ze ook moeilijk allemaal in de pitbox met een kopje koffie gaan zitten en dan zeggen dat ze veel veranderd hebbengarriej schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:01:
[...]
Opvallend, want redbull bleef normaal altijd achter in het aantal rondes. "ja we doen ons programma" "we veranderen een hoop tussendoor" "bla bla bla"
Maar an zich ziet het er natuurlijk goed uit, snelle ronde gehad, en nu al ruim een volledige GP afstand er op zitten (nog steeds rond de 1:19? Dus sneller dan de snelste ronde van sommige andere teams). Dat geeft toch wel aan dat die 1:18 niet in de buurt van de limiet kwam.
Vind het nu al een hoop onzin eigenlijkpinda powerrr schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:09:
Zouden de commentatoren op dag zes ook net zoveel te kletsen hebben? Snap dat ze de eerste twee dagen wel dookomen met nieuwtjes, maar met dag zes zal het wel een hoop onzin worden.
PSN: DutchTrickle PVoutput
"Per ronde"
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Dit was te verwachten (en is voorspeld). Heb je de vacature voor deze functie niet voorbij zien komen?Holkers schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:08:
Ferrari deployed The human screen
[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 19-02-2020 12:12 ]
Testing, one, two ...
Jeutje wat een zieligheid bij Ferrari weer
Zal het paniek zijn of willen ze gewoon iets spannends niet laten zien.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Nu al paniek bij Ferrari? Of is dit het nieuwe sandbaggen?
gelukkig geen The Human CentipedeHolkers schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:08:
Maar als de vloer er niet af is, dat moeten ze toch moven?
Die bandenstapel staat ook al strategisch.
Misschien ligt de vloer er dan wel af... Even kijken - oh wachtsambalbaj schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:13:
[...]
gelukkig geen The Human Centipede
Maar als de vloer er niet af is, dat moeten ze toch moven?
Die bandenstapel staat ook al strategisch.
Hehe. Was te verwachten met die nieuwe regel zo.Holkers schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:08:
Ik denk dat je eerst een rondje 150 wilt hebben voor steady flow. Dan kun je valideren of de wind gaat zoals jij verwacht dat ie gaat. Om uit te sluiten dat de windtunnel en simulatiesoftware ernaast zit. Want als dat is, dan weet je al dat de auto niet gaat brengen wat je wilt en je dus terug naar de tekentafel moet.Robinvdh5 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:43:
[...]
Maar je wil toch juist de race informatie hebben, met verschillende snelheden etc? Standaard 150 lijkt me niet heel handig, maar ik kan er totaal naastzitten.
Verder heb je dan geen extra turbulentie van buitenaf door versnellen/vertragen.
Mij lijkt dat ze nog wel rondjes op snelheid doen, maar eerst wil je een baseline krijgen en dat lijkt me handiger met een vaste snelheid.
over 45minPyr0_ schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:13:
Hoelaat is de middag pauze ook alweer? Ga ik dan even na de winkel
en een uur lang
dus je kunt rustig aan doen
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik vind het wel heel saai zo, vorig jaar gebeurde er nog wel eens iets, maar nu is het echt 0,0 actie.
Of Ocon niet een beetje hoog in de auto zit? Dat zit ie idd ja, vraag me af of hij geen last heeft van de bovenzijde van de Halo, dat driehoek gedeelte aan de voorzijde?
Testing, one, two ...
Waar hoop je op? Crashes? Inhaalacties? Motorploffen?Ernemmer schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:16:
Ik vind het wel heel saai zo, vorig jaar gebeurde er nog wel eens iets, maar nu is het echt 0,0 actie.
Testen gaat doorgaans zoals het vandaag gaat.
Motorplofjes inderdaad, rookie mistakes zullen wel meevallen gezien we geen échte rookies meer hebben dit jaar.
Motorplofjes verwacht ik niet perse. Motoren zijn al redelijk doorontwikkeld
Heeeel misschien dat we ene plofje krijgen als de Q-settings getest gaan worden. Maar dan verwacht ik eerder een ander mankement ergens anders in de PU dan dat de ICE ploft.
Jawel, Latifi.Pathogen schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:18:
Motorplofjes inderdaad, rookie mistakes zullen wel meevallen gezien we geen échte rookies meer hebben dit jaar.
Oeps, ja die vergeet ik helemaal
maar die zit er nu niet in natuurlijk
Die heeft al regelmatig een FP gedaan toch?
Geen echte rookies als Albon vorig jaar; die na 4 bochten spinde, In de laatste talking bull podcast gaf hij aan dit jaar voor minimaal 5 bochten te gaan voordat hij spint
LEC is weer rijdende, eens kijken wat er gebeurt. Intussen heeft KUB het gat ook een stuk kleiner gemaakt met de rest van het veld
Albon is dan ook meer een uitzondering.. Meeste rookies die in F1 stappen hebben al wat FP's achter de rug.garriej schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:21:
[...]
Die heeft al regelmatig een FP gedaan toch?
Geen echte rookies als Albon vorig jaar; die na 4 bochten spinde, In de laatste talking bull podcast gaf hij aan dit jaar voor minimaal 5 bochten te gaan voordat hij spint
-
Er mag inderdaad wel eens iets kapot gaan, of een stuurfoutje of ....Jimmy J. schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:17:
[...]
Waar hoop je op? Crashes? Inhaalacties? Motorploffen?
Testen gaat doorgaans zoals het vandaag gaat.
Stuurfoutjes zat. Max had net een beste overshoot.Ernemmer schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:24:
[...]
Er mag inderdaad wel eens iets kapot gaan, of een stuurfoutje of ....
Stint του Verstappen (C2) #RB16
— F1 Debrief (@f1debrief) 19 februari 2020
out
1: 17.802
1: 27.757
1: 18.026
drive-through
2: 03.768
1: 19.107
1: 19.430
1: 19.380
1: 19.545
1: 19.373
1: 19.509
1: 19.751
1: 20.082
drive-through
2: 07.256
in#Day1 #F1testing#F1GR #F1 @redbullracing
[ Voor 72% gewijzigd door basvn op 19-02-2020 12:32 ]
Ik denk niet dat je dat op de 1e dag van de tests hoeft te verwachten.Ernemmer schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:24:
[...]
Er mag inderdaad wel eens iets kapot gaan, of een stuurfoutje of ....
Het is nu vooral de auto controleren of het beeld klopt met wat bedacht is en de auto leren kennen.
-
Stroll? Hebben ze al een rijderswissel gedaan?
Ah, nu wordt ie toch weer als Perez aangegeven.
Ah, nu wordt ie toch weer als Perez aangegeven.
[ Voor 35% gewijzigd door Pathogen op 19-02-2020 12:30 ]
Dat is niet helemaal hoe turbulentie werkt. Turbulentie ontstaat als de grenslaag tussen de auto en de lucht instabiel wordt, en of dat gebeurt is afhankelijk van de waarde van het Reynoldsgetal. Het is vrij lastig om een exacte definitie te geven van wat turbulentie precies is, en het hele verhaal hier begrijpelijk neer te zetten, maar in het geval van een F1 auto zal het weinig uitmaken voor je meetresultaten op een bepaalde snelheid als je accelereert, constant rijdt, of afremt. Met andere (jargon) woorden, er is weinig tot geen hysterese in het systeem.Martinspire schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:14:
[...]
Verder heb je dan geen extra turbulentie van buitenaf door versnellen/vertragen.
Mij lijkt dat ze nog wel rondjes op snelheid doen, maar eerst wil je een baseline krijgen en dat lijkt me handiger met een vaste snelheid.
De vaste snelheid zullen ze vooral willen hebben zodat hun metingen makkelijker te visualiseren zijn, het is immers een variabele die je een constante waarde kan geven. Daarnaast kunnen die aero-racks ook niet meer dan 180 km/u verdragen naar mijn weten.
'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus
Bottas reed een 1.23 met aero-racks..ScorpionSquad schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:29:
[...]
Daarnaast kunnen die aero-racks ook niet meer dan 180 km/u verdragen naar mijn weten.
Mehehe, sponsor die last minute niet betaald heeft bij RP?
Stickers lieten los.. dan maar alles eraf pulken.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Dat zullen persoonlijke sponsoren zijn aangezien ze van rijder gaan wisselen.
Als hij zo doorgaat dan haalt hij 3 raceafstanden vandaag, lekker veel data verzamelen.
13:00 pas
Ik heb nog 23 minuten op de klok
I am the great Cornholio!
Oh ja, ik zie het... Was al verbaasd met de tussenstand...
FIA: All garages must be open and cars visible during F1 Testing
— Cllr Sam S Collins (@NorthHertsSam) 19 februari 2020
McLaren: Yeah... pic.twitter.com/TXAagD71el
Kenmerkt de betere teams ook.. megaveel rondes rijden
Of Ferrari for that matter. Of de rest...
Misschien was de vloer er wel af. Dan mag het namelijk welbasvn schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:08:
Mooi Ferrari muurtje!
Ja, ze hebben bij Ferrari even wat carbon weg zitten slijpen in de pits, aldus Skysambalbaj schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:38:
BOT zit ook al op 71 rondes, haalt het nog niet bij VER met 83 maar LEC blijft met 53 wel achter.
Yes, dat heet Flow viz. hier ook een mooie video met uitleg: YouTube: Flow Viz Paint - What is it and how does it help aerodynamicists lea...fietsbob schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:41:
Is die groene verf bij Russel om te kijken hoe de wind langs de auto gaat?
Dat kanaal is sowieso een aanrader.
Ja, dat is flowvisfietsbob schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:41:
Voorbeeld van vorig jaar:
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Dat is flow-vis.fietsbob schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:41:
Dan had ik toch echt gekozen voor screens..demo31051987 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:39:
[...]
Misschien was de vloer er wel af. Dan mag het namelijk wel
Ik ook.basvn schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:44:
[...]
Dan had ik toch echt gekozen voor screens..
De echte vraag is hoe schrijven we t nou. met een s of met een z. met een streepje of met een spatie
Het is Flow Visualization Paint, dus Flow Vis Paint lijkt mij dan de meest logische afkorting.garriej schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:45:
[...]
De echte vraag is hoe schrijven we t nou. met een s of met een z. met een streepje of met een spatieChain bear weet t ook niet, dus die ook maar twee verschillende
Als je wat surft op het web krijg je vooral Flow-Viz als afkorting en Flow Visualization Paint wanneer je het voluit schrijftgarriej schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:45:
[...]
De echte vraag is hoe schrijven we t nou. met een s of met een z. met een streepje of met een spatieChain bear weet t ook niet, dus die ook maar twee verschillende
@MailMan Heerlijk die Duct tape!
Facebookmodus: Ze kunnen niet eens een normale auto maken, dat ding hangt met ducttape aan elkaar
Hopelijk tikken ze de teams nog wel op de vingers met dat zielige human wall gedoe in de pits.
@garriej Helaas de waarheid. Maar het scheelt dat het misschien de meesten niet eens zal opvallen.
Wat ik altijd begreep is dat de tape er niet zo zeer zit om het bij elkaar te houden. Maar om er voor te zorgen dat het oppervlak zo glad/gelijk mogelijk is.Jasphur schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:52:
@garriej Helaas de waarheid. Maar het scheelt dat het misschien de meesten niet eens zal opvallen.
Ze plakken naden en kieren er inderdaad mee af.garriej schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:53:
[...]
Wat ik altijd begreep is dat de tape er niet zo zeer zit om het bij elkaar te houden. Maar om er voor te zorgen dat het oppervlak zo glad/gelijk mogelijk is.
Hij had het sowieso niet gehaald nog maar 8 minuten op de klok.sambalbaj schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:51:
blijft 92 rondes voor VER, die is de pit in.
Maar REN/SAT/ARR/BRP/HAAS doen een beetje "weinig' rondjes.
FER valt mij ook een beetje tegen, die hadden toch denk ik meer problemen de eerste 4 uur dan de RBR en MER
WIL is lekker rondjes aan het draaien
MCL begon lekker paar gloryruns, maar beetje achter gebleven met de aantallen rondjes.
Vettel is ziek, maar waarom heeft Hamilton nog niet gereden?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dat mag ik hopen jagarriej schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:53:
[...]
Wat ik altijd begreep is dat de tape er niet zo zeer zit om het bij elkaar te houden. Maar om er voor te zorgen dat het oppervlak zo glad/gelijk mogelijk is.
Middagdienst dacht ikPierre schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:57:
Meestal is het zo dat er 1 rijder per team rijd op een dag(deel).Pierre schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:57:
Na de lunch dacht ikPierre schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:57:
Ze verdelen de dag in ochtend(09:00\13:00) en de middag(14:00\18:00)Pierre schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:57:
Sommige dagen zullen er 2 rijders rijden en soms maar 1 rijder per dag.
Vandaar dat je ook namen ziet staan met 0 ronden en geen tijd, die komen allemaal aan de beurt in de middag
Dat gaat de eerste paar races wel even weer verwarrend worden, dat ze de kleuren van Williams en Alpha Tauri / Toro Rosso omgewisseld hebbenRaikkonen_WC schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:02:
[Afbeelding]
De uitslag van deze ochtend!

Gelukkig staat de naam erbij, maar ik ga me ook zeker een aantal keer vergissen.DeKaerften schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:15:
[...]
Dat gaat de eerste paar races wel even weer verwarrend worden, dat ze de kleuren van Williams en Alpha Tauri / Toro Rosso omgewisseld hebben
En ik zat nu ook nog even te twijfelen over KUB. Maar die racet niet meer dus dat komt wel goedDeKaerften schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:15:
[...]
Dat gaat de eerste paar races wel even weer verwarrend worden, dat ze de kleuren van Williams en Alpha Tauri / Toro Rosso omgewisseld hebben
De Scuderia Torro Rosso-livery was inderdaad sneller dan de Alpha Tauri-liveryDeKaerften schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:15:
[...]
Die tijd van Russel is bijna een seconde sneller dan zijn kwalificatietijd in Spanje vorig jaar.demo31051987 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:20:
Uitslag vanuit F1 met aantal rondes:
[Afbeelding]
Dat geeft in ieder geval aan dat ze vorig jaar de weg echt goed kwijt waren.faraga schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:22:
[...]
Die tijd van Russel is bijna een seconde sneller dan zijn kwalificatietijd in Spanje vorig jaar.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Ze zijn nu het 3e team op het aantal ronden, dus dat is positief.MrWilliams schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:24:
[...]
Dat geeft in ieder geval aan dat ze vorig jaar de weg echt goed kwijt waren.
-
Of RUS heeft ervaring opgedaanMrWilliams schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:24:
[...]
Dat geeft in ieder geval aan dat ze vorig jaar de weg echt goed kwijt waren.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Testdagen zeggen uiteraard niks, tenzij Mercedes op de laatste dag ruim het snelste is.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Diverse live-blogs om te volgen:
https://www.gpupdate.net/...talunya-28-februari-2020/
https://www.autosport.com...1-test-two-day-three-2020
https://www.skysports.com/f1/live-blog
https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/ticker/
https://www.nu.nl/formule...s-af-tijdens-testdag.html
https://www.gptoday.net/n...e-wintertest-in-barcelona
Testdagen zeggen uiteraard niks, tenzij Mercedes op de laatste dag ruim het snelste is.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Diverse live-blogs om te volgen:
https://www.gpupdate.net/...talunya-28-februari-2020/
https://www.autosport.com...1-test-two-day-three-2020
https://www.skysports.com/f1/live-blog
https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/ticker/
https://www.nu.nl/formule...s-af-tijdens-testdag.html
https://www.gptoday.net/n...e-wintertest-in-barcelona