Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:00
Ik heb een Android tablet, een oude Asus Zenpad P023 / 10 inch Z300C.

Hij start niet meer op, hij blijft hangen op het opstart scherm en met zo'n draaiend cirkeltje.
Dus ik dacht ik ga hem factory resetten of booten in safe mode o.i.d. via zo'n standaard Android recovery menuutje. Dat heb ik wel vaker gedaan met andere Android devies. Echter lukt het nu niet.

Ik kom wel in een speciale modus als ik Vol up + Power knop inhou tijdens opstarten. Dan zie ik een android poppetje, maar geen menu. Er staat alleen maar Fastboot mode. En dat blijft.
Van daaruit kan ik niks doen behalve weer uitzetten. Iets selecteren of veranderen is er niet bij, reageert op geen van de knoppen.

Ook de Asus website, de manual en de vele voorbeelden, ook op youtube, helpen helaas niet.

[ Voor 4% gewijzigd door !null op 09-02-2020 16:35 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Beste antwoord (via !null op 10-01-2022 22:32)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

Toevallig vandaag dezelfde tablet gehad, en kon ook nergens een werkende uitleg vinden voor een hard / factory reset:

De oplossing: (na meerdere keren proberen)
- Vol UP + Vol Down + Power allemaal tegelijk indrukken als ie uit staat.
- Vervolgens kom je in het "Android system recovery" menu. en kies je:
- "Wipe data/factory reset"

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik pas even je titel aan :)

Wordt de tablet ook niet herkend als je hem aan de pc hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Bedankt. Ik heb hem niet aan de computer gehangen omdat ik daar toch geen software op heb die er iets mee kan. Hooguit doet hij nog een USB stick na, maar daar kan ik hem niet mee resetten.
Ik zal even proberen wat er dan gebeurt, maar gezien hij bij opstarten blijft hangen vewacht ik er weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@!null wat gebeurd er als je Volume-Down + Power gebruikt in plaats van Volume-Up + Power?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
rens-br schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:45:
@!null wat gebeurd er als je Volume-Down + Power gebruikt in plaats van Volume-Up + Power?
Helemaal niks helaas. Dat is wat ook eerst las.
Hij reageert alleen op de Volume-Up + Power. Maar daarna krijg ik dus android mannetje, staat er "fastboot mode" en kan ik verder niks. Allerlei toetsen of combinaties daarvan doen niks. Alleen 10 seconden power om hem weer uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

!null schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:46:
[...]
Helemaal niks helaas. Dat is wat ook eerst las.
Hij reageert alleen op de Volume-Up + Power. Maar daarna krijg ik dus android mannetje, staat er "fastboot mode" en kan ik verder niks. Allerlei toetsen of combinaties daarvan doen niks. Alleen 10 seconden power om hem weer uit te zetten.
Fastboot is een mode om allerlei dingen te flashen. Maar het lijkt erop dat je recovery en Android om een of andere reden is overleden, wellicht kan je nog aan de slag met een (custom) rom opnieuw flashen, maar anders ben ik bang dat er niet veel meer te redden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@rens-br Als ik hem aan de USB hang, probeert hij een MTP device na te doen. Daar heb ik niet veel aan.
Ik geloof niet dat er nou heel veel belangrijks opstaat, dus dat is geen ramp.

Ik zou hem best van een custom rom willen voorzien, daar zal ik me even op inlezen. Wellicht kan dat via die fastboot mode. Uiteraard heeft de tablet een (micro)SD slot.

Ik ga nog even proberen of ik er een keyboard op kan aansluiten.
Het is zo'n tablet waarbij je een keyboard eronder kan koppelen. Die heb ik niet. Maar wellicht kan ik wel met zo'n USB convertertje een normaal toetsenbord erop aansluiten, en dan kijken of er iets te doen valt in dat fastboot mode scherm met android mannetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

!null schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:54:
Die heb ik niet. Maar wellicht kan ik wel met zo'n USB convertertje een normaal toetsenbord erop aansluiten, en dan kijken of er iets te doen valt in dat fastboot mode scherm met android mannetje.
Je kan in dat Fastboot scherm helemaal niks, sluit maar eens een USB toetsenbord aan via een OTG kabel. Fastboot is bedoeld om vervolgens via de PC er nog iets mee te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@rens-br Ok. Ik krijg dan een Intel device met problemen, waarvan hij niet eens een driver probeert te zoeken.

Wellicht is er toch wat software tooling beschikbaar om er wat mee te doen in die toestand. Ik zal eens opzoek gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door !null op 12-02-2020 12:02 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

Toevallig vandaag dezelfde tablet gehad, en kon ook nergens een werkende uitleg vinden voor een hard / factory reset:

De oplossing: (na meerdere keren proberen)
- Vol UP + Vol Down + Power allemaal tegelijk indrukken als ie uit staat.
- Vervolgens kom je in het "Android system recovery" menu. en kies je:
- "Wipe data/factory reset"

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
@Jimbolino Dank! Heb hem weer even afgestoft en direct uitgeprobeerd, hij werkt weer :)
Het is inmiddels 2 jaar verder, dus even kijken hoe bruikbaar hij is.
Ik zat er blijkbaar toch wel dichtbij, maar het komt inderdaad vrij precies.

Pagina: 1