Sony Android KD-49X8305C reboot / crash loop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:28
Sinds vorige week heb ik problemen met mijn Sony Android TV type KD-49X8305C.

Situatie
  • vorige week kwam ik thuis en stond mijn TV aan met een zwart scherm, de TV reageerde niet op input van de afstandbediening en haperde ontzettend bij een poging tot casten van content, dit probleem lijkt te zijn ontstaan na een software update
  • na geforceerd rebooten geprobeerd de TV opnieuw in te stellen op fabrieksinstellingen. Bij het benaderen van het menu crasht de TV elke keer opnieuw
  • TV uit gezet, vervolgt begon deze constant de rebooten t/m het Android logo, dit probleem heb ik proberen op te lossen via "hard reset" dmv knoppencombinaties op de TV zoals omschreven op deze Sony support pagina https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297. Helaas blijft de TV constant rebooten
  • Vervolgens de software gedownload en op een USB stick gezet, Bij het aanzetten van de TV kan die de USB stick vinden en begint met het laden van de software maar gedurende het proces crasht de TV weer en start opnieuw op
Ik heb inmiddels contact gehad met Sony. Zij gaven aan een reparatieverzoek in te dienen bij een van hun partners. Deze partij geeft aan dat het 'main board' vervangen dient te worden. Prijsopgave 413(!) Euro en dit is, zo geven zijn aan, inclusief een coulance van Sony van 111,71 Euro ex. btw.

Met dit voorstel ben ik uiteraard niet blij, omdat het probleem voor mijn gevoel is ontstaan na een software update en de TV me nu op geen enkele manier meer de software laat updaten zonder te crashen. Als het een hardware defect is ben ik ook niet blij een TV zou immers veel langer mee moeten gaan dan 3 jaar.

Vraag
  • Kan dit probleem in jullie ogen te maken hebben met een brakke software update of is het waarschijnlijker dat het main board daadwerkelijk stuk is (gekocht op 10-10-2016)
  • Indien het moederboard daadwerkelijk vervangen dient te worden, zijn deze reparatiekosten realistisch? De TV was nieuw 795 Euro.
  • Ik heb de TV gekocht bij de Mediamarkt, heeft er iemand ervaring hoe zij met dit soort situatie omgaan, probleem is ontstaan buiten de officiële garantietermijn van 2 jaar, maar de economisch levensduur van een TV van 795 zou toch een stuk langer moeten zijn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1340558

Ontzettend bijzonder, ik heb sinds afgelopen week het exacte probleem en heb mijn televisie ook moeten aanmelden bij een reparatie punt. Ik heb zelf de geschakelde voeding door gemeten en alle waardes die eruit kwamen klopten. Zelfs de chipset op het mainboard worden warm. En de usb hubs zijn actief. Ik heb mijn televisie voor 1034,- en had ik verwacht dat die langer dan x brand uren mee zou gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 11:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Je mag inderdaad een langere levensduur verwachten van je televisietoestel. Jouw aanspreekpunt hierin is echter MediaMarkt. Gebruik een goede brief (Consuwijzer etc bieden voldoende info), waarin je verwijst naar de verwachte levensduur en redelijkerwijs vraagt om een oplossing/vervanging. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonkel Buck
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-01 12:46
Hoi,

Sinds vandaag heb ik hetzelfde probleem, mijn TV werkte perfect (buiten dat ik geen nieuwe apps meer kon installeren) en had hiervoor een soft reset gedaan en toen zijn bovenstaande problemen (looping android scherm) begonnen. Ik kan zeer moeilijk geloven dat het moederbord van mijn TV stuk zou zijn. Dit lijkt me veel meer een probleem met de software. Iemand ondertussen misschien een oplossing? Een hardware reset power on met volume lager heeft niet geholpen:

Grtjs
Kris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Nee. Tv kun je weg flikkeren. Ik heb ‘m naar mediamarkt gebracht en zij hebben ‘m opgestuurd. Resultaat moederbord moet worden vervangen. Die kosten wogen niet op tegen het kopen van een nieuwe. Ik kreeg de dagwaarde terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonkel Buck
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-01 12:46
mag ik vragen wat de dagwaarde was, heb hem namelijk ook bij mediamarkt gekocht. maar we zijn ondertussen wel 2 jaar verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
€265 euro. Nieuwprijs ca. €800 geloof ik en TV was jaar of 3 oud geloof ik. Maar staat in m’n originele post.
Pagina: 1