Sinds vorige week heb ik problemen met mijn Sony Android TV type KD-49X8305C.
Situatie
Met dit voorstel ben ik uiteraard niet blij, omdat het probleem voor mijn gevoel is ontstaan na een software update en de TV me nu op geen enkele manier meer de software laat updaten zonder te crashen. Als het een hardware defect is ben ik ook niet blij een TV zou immers veel langer mee moeten gaan dan 3 jaar.
Vraag
Situatie
- vorige week kwam ik thuis en stond mijn TV aan met een zwart scherm, de TV reageerde niet op input van de afstandbediening en haperde ontzettend bij een poging tot casten van content, dit probleem lijkt te zijn ontstaan na een software update
- na geforceerd rebooten geprobeerd de TV opnieuw in te stellen op fabrieksinstellingen. Bij het benaderen van het menu crasht de TV elke keer opnieuw
- TV uit gezet, vervolgt begon deze constant de rebooten t/m het Android logo, dit probleem heb ik proberen op te lossen via "hard reset" dmv knoppencombinaties op de TV zoals omschreven op deze Sony support pagina https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297. Helaas blijft de TV constant rebooten
- Vervolgens de software gedownload en op een USB stick gezet, Bij het aanzetten van de TV kan die de USB stick vinden en begint met het laden van de software maar gedurende het proces crasht de TV weer en start opnieuw op
Met dit voorstel ben ik uiteraard niet blij, omdat het probleem voor mijn gevoel is ontstaan na een software update en de TV me nu op geen enkele manier meer de software laat updaten zonder te crashen. Als het een hardware defect is ben ik ook niet blij een TV zou immers veel langer mee moeten gaan dan 3 jaar.
Vraag
- Kan dit probleem in jullie ogen te maken hebben met een brakke software update of is het waarschijnlijker dat het main board daadwerkelijk stuk is (gekocht op 10-10-2016)
- Indien het moederboard daadwerkelijk vervangen dient te worden, zijn deze reparatiekosten realistisch? De TV was nieuw 795 Euro.
- Ik heb de TV gekocht bij de Mediamarkt, heeft er iemand ervaring hoe zij met dit soort situatie omgaan, probleem is ontstaan buiten de officiële garantietermijn van 2 jaar, maar de economisch levensduur van een TV van 795 zou toch een stuk langer moeten zijn