Windows 7 vertoont tweede grote bug kort na aanbreken EOL

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
nieuws: Windows 7 vertoont tweede grote bug kort na aanbreken end-of-life-status @Mark_88
Dat impliceert nogal dat de éérste grote bug het niet kunnen instellen van een wallpaper was. Ik weet niet hoor, maar een OS heeft belangrijkere zaken te doen dan een wallpaper tonen (en daarbij: dat werkte gewoon, een enkele specifieke setting werkte alleen niet) en wil ik dan ook zéker niet onder grote bugs scharen; ook al is dat 'heel vervelend' voor sommige mensen. Meer dan een kosmetische annoyance was/is het niet. En daarmee vind ik de titel aardig misleidend en ik zie eigenlijk niet echt in waarom die 'bug' er überhaupt bij gesleept moet worden. Behalve dat 't ook W7 betreft is er geen overeenkomst anders dan dat 't een bug is die na het verlopen van W7's lifecycle opduikt; dat zullen er nog talloze zijn in de toekomst. Persoonlijk zou ik de laatste zin uit de inleiding en de hele 3e alinea na de inleiding eruit slopen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 18:58
RobIII schreef op zondag 9 februari 2020 @ 14:50:
nieuws: Windows 7 vertoont tweede grote bug kort na aanbreken end-of-life-status @Mark_88
Dat impliceert nogal dat de éérste grote bug het niet kunnen instellen van een wallpaper was. Ik weet niet hoor, maar een OS heeft belangrijkere zaken te doen dan een wallpaper tonen (en daarbij: dat werkte gewoon, een enkele specifieke setting werkte alleen niet) en wil ik dan ook zéker niet onder grote bugs scharen; ook al is dat 'heel vervelend' voor sommige mensen. Meer dan een kosmetische annoyance was/is het niet. En daarmee vind ik de titel aardig misleidend en ik zie eigenlijk niet echt in waarom die 'bug' er überhaupt bij gesleept moet worden. Behalve dat 't ook W7 betreft is er geen overeenkomst anders dan dat 't een bug is die na het verlopen van W7's lifecycle opduikt; dat zullen er nog talloze zijn in de toekomst. Persoonlijk zou ik de laatste zin uit de inleiding en de hele 3e alinea na de inleiding eruit slopen.
Ik sluit mij hier helemaal bij aan (ik wilde zelf ook al een topic openen ivm de titel die naar mijn gevoel over komt als "clickbait" aangezien ik een wallpaper bug zoals deze erin zat niet echt kan classificeren als grote bug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:08
We hebben duidelijk een andere visie op wat er achter het woord 'bug' kan zitten.

Natuurlijk is een bug die de functie van een OS belemmert vervelender dan een bug die de vorm belemmert. Als ik mocht kiezen, dan ging ik voor de wallpaper-bug en niet de shutdown-bug.

Mijn motivatie om desalniettemin te impliceren dat de wallpaper-bug dus ook een grote bug was, net als de shutdown-bug dat is, is omdat het gaat om...
  • de wallpaper, weliswaar een cosmetisch element maar wel het grootste cosmetisch element van het OS is
  • stretch niet alleen voor te kleine, maar ook voor te grote plaatjes is, en bij die laatste juist, als ik me niet vergis, kwaliteitswinst kan opleveren
  • een bug waarbij je je af kan vragen hoe deze door de tests heen is gekomen, zo opvallend is hij
Maar ik hoor graag de tegens hiervan.

De feedback wordt natuurlijk gewaardeerd. Er was wat onvrede in s&t over mijn toon, sorry daarvoor, maar ik blijf er wel bij dat we, zeker bij een site van dit formaat, onszelf een hoop extra werk besparen als we de regels wel duidelijk handhaven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Mark_88 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:28:
We hebben duidelijk een andere visie op wat er achter het woord 'bug' kan zitten.
Helemaal niet, ik zeg nergens dat 't géén bug is. Ik zeg alleen dat 't (verre van) een grote bug is. Een grote bug is iets dat een LPE, BSOD, data loss of iets anders ernstigs veroorzaakt.

Een wallpaper die niet goed weergegeven wordt is niets meer dan een annoyance; een 'first world problem' in het hele spectrum van bugs dat een OS kan hebben. Die wallpaper bug zal dan ook de allerlaagste severity hebben gehad bij MS (en terecht).
de wallpaper, weliswaar een cosmetisch element maar wel het grootste cosmetisch element van het OS is
Dat maakt 'm opvallend(er), maar daarmee niet groot ;)
stretch niet alleen voor te kleine, maar ook voor te grote plaatjes is, en bij die laatste juist, als ik me niet vergis, kwaliteitswinst kan opleveren
Boeie?
een bug waarbij je je af kan vragen hoe deze door de tests heen is gekomen, zo opvallend is hij
Dat kun je je, terecht., afvragen maar dat is toch helemaal irrelevant voor het classificeren (tot "groot") van de bug?
onszelf een hoop extra werk besparen als we de regels wel duidelijk handhaven.
Sterker: het is mijn taak, als mod, om de regels te handhaven, ik weet heus wel hoe 't hier werkt en hoe groot we zijn ;) Neemt niet weg dat het niet altijd zwart-wit is en ik dit, zoals ik al aangaf, nog steeds een belachelijke regel vind. Maar goed, eigen topic, prima, klaar.

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 10-02-2020 12:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:08
Na wat extra overleg met Olaf is de titel aangepast. De bestempeling gaat anders.

Zoals Olaf destijds ook zei, worden dit soort reacties in s&t gedoogd en zelden terechtgewezen, ondanks dat ze strikt genomen tegen de regel zijn, maar ik vind het nog steeds niet passen bij de rode username. Voorbeeldfunctie, noblesse oblige, dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

@Mark_88 Puur uit nieuwsgeierigheid, wat heeft RobIII hier nu precies verkeerd gezegd? Ik ben het persoonlijk geheel met hem eens. Een issue met een wallpaper een grote bug noemen, gaat wel een beetje ver. Het is zeker een bug, maar groot aller mintst, het besturingssysteem doet het nog gewoon. Alleen kan je de achtergrond op een bepaalde manier niet wijzigen.

Bij een grote bug verwacht je dat er iets mis gaat in de werking van het besturingssysteem, zoals het niet fastoenlijk kunnen afsluiten. Ik zou zeggen wees blij dat de personen in de rode jassen meedenken... misschien mis ik een deel van de discussie het ontgaat mij ook even waar s&t voor staat.

Maar hartelijk dank dat jullie de titel van het artikel toch hebben aangepast. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1