ip camera's installeren op verschillende NVR's en netwerken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meknescity
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-11-2021
Hallo Allemaal
...

Mijn huisbaas heeft 2 ip camera's hangen voor het appartementen complex, nu wil ik graag de camera beelden bij mij thuis en op mijn smartphone kunnen bekijken.
Ik ben al bij mijn huisbaas thuis in zijn NVR gaan kijken of ik dit kon instellen maar ik wilde niet te veel in zijn instellingen gaan rommelen.
Nu is het makkelijkste om eigen ip camera's de monteren voor het complex maar het is geen gezicht als er zoveel camera's hangen voor hetzelfde doeleinde.

Daarom is mijn vraag nu kan ik met een eigen NVR/NAS de ip camera's van mijn huisbaas benaderen via mijn eigen netwerk?

Kunnen ip camera's op 2 verschillende NVR's ( of NAS ) en op 2 verschillende netwerken worden geïnstalleerd zodat ik de beelden zelf kan bekijken/opnemen.

Het systeem van mijn huisbaas is van het merk Hilook van Hikvision.

Alvast bedankt mensen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:36

lier

MikroTik nerd

Daarom is mijn vraag nu kan ik met een eigen NVR/NAS de ip camera's van mijn huisbaas benaderen via mijn eigen netwerk?
Benaderen zal waarschijnlijk geen probleem zijn, kwestie van de juiste routes instellen en/of de juiste poorten open zetten.
Kunnen ip camera's op 2 verschillende NVR's ( of NAS ) en op 2 verschillende netwerken worden geïnstalleerd zodat ik de beelden zelf kan bekijken/opnemen.
Ik verwacht (heb er geen ervaring mee) dat een camera een stream levert. Deze stream kan je je door meerdere apparaten bekijken, ik verwacht dat opnemen ook mogelijk is.

Misschien (althans, ik verwacht dat je ook wil weten hoe) kan je nog informatie geven hoe alles aangesloten is op netwerkgebied? Of betreft het een gesloten systeem (zonder verbinding naar Internet)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meknescity
Beste

Mijn huisbaas heeft de 2 ip camera’s draadloos verbonden op een draadloze NVR die via lan is verbonden met zijn router.
Het is geen gesloten systeem, hij kan via 4g op zijn smartphone de camera beelden bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 16:36

lier

MikroTik nerd

En zit jij direct verbonden met zijn netwerk? Kan je een overzicht maken van de relevante netwerk apparatuur en hoe alles verbonden is?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meknescity
Ik kan met zijn netwerk verbinden, maar ik heb liever via mijn eigen netwerk.
Ik wil eigenlijk alleen maar gebruik maken van de 2 ip camera's die al hangen en in gebruik zijn door mijn huisbaas.
Mijn huisbaas heeft de 2 ip camera’s (Hilook) draadloos verbonden op een draadloze NVR(Hilook) die via lan is verbonden met zijn router (Linksys).

Kunnen IP Camera's meerdere NVR/NAS op verschillende netwerken en in dezelfde tijd voorzien van beelden?

[ Voor 3% gewijzigd door Meknescity op 10-02-2020 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Het simpelste is dat je ook van de 4G optie gebruik maakt net zoals je huisbaas. Anders zou je een een VPN moeten opzetten met het netwerk van je huisbaas en het met een tweede route regelen. Echter via wifi twee NVR aansluiten zou ik niet doen gaat je wifi niet trekken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11:01
Meknescity schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:55:
Kunnen IP Camera's meerdere NVR/NAS op verschillende netwerken en in dezelfde tijd voorzien van beelden?
Neen, niet op verschillende netwerken. De IP camera heeft een IP adres bijvoorbeeld 192.168.0.50, als jij een netwerk hebt met als subnet 10.0.0.x dan kan die camera daar niet mee communiceren.

Dus ja, een camera kan streamen naar meerdere NVR of NAS toestellen, maar die moeten in hetzelfde subnet/netwerk zitten.

Is daar geen oplossing voor? Tuurlijk, een router plaatsen die beide netwerken d.m.v. routering kan verbinden met elkaar. Voordeel hierbij is dat je enkel het camera verkeer kan toelaten tussen beide netwerken, en al de rest nog scheiden van elkaar. Gezien je vragen vrees ik dat je kennis niet voldoende is om dit te realiseren, maar we willen je gerust op weg helpen.

Hoe zitten beide netwerken nu in elkaar? Teken dat eens uit. Hebben jullie elk een eigen router? Of is er slechts één router en hebben jullie beide een ander netwerk achter deze router? Wat voor router is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meknescity
Beste mensen

@Tha Render_2
Ik had wel verwacht dat het moeilijk zou worden :), het is zo ieder heeft een eigen internet aansluiting en een eigen router/netwerk.
En een router plaatsen die beide netwerken kan verbinden is helaas geen optie.

@Frogmen
idd de simpelste optie is via 4G op mijn smartphone of misschien 1 kleine IP camera voor mijn eigen plaatsen.

mensen bedankt voor de reacties
Pagina: 1