Toon posts:

Gratis omruilactie deksels Enermax voedingen

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Zoals jullie wellicht weten zit er een fout in de huidige versie van de Enermax voedingen, hij maakt namelijk teveel lawaai.
Het gaat hierbij om de modellen EG365P-VE van 350Watt en de EG465P-VE van 431 Watt.

Enermax heeft hiervoor een aanpassing gemaakt dat het probleem moet oplossen.
Deze aanpassing bestaat uit een nieuw bovendeksel, waarbij de plaatsing van de 92mm fan 20mm meer naar het midden komt te zitten en hierdoor over de warmtegevoelige weestand lucht blaast.
Hierdoor zullen zowel de 80mm als de 92mm fan minder hard draaien en zal de geluidsproductie sterk afnemen.

Op zich is de ombouw heel simpel, indien je deze ombouw niet zelf aandurft dan kan je de voeding ook terugsturen naar ons.
Wij zullen dan de ombouw verzorgen (alleen voor klanten van TweakShop)

Let op:
Ook al is de spanning van de voeding blijf met je vingers uit de voeding!!!!

Procedure:
- Haal de PSU uit de kast (natuurlijk de voedingsstekker eruit halen).
- Schroef het oude deksel van de PSU.
- Schroef de 92mm en fanguard van het deksel.
- Schroef de 92mm fan en fanguard op het nieuwe deksel
- Schoef het nieuwe deksel op de PSU
- Plaats de PSU in de kast en sluit deze weer aan.

Alle klanten van TweakShop die een nieuw deksel willen hebben, worden verzocht om een mailtje te sturen naar enermax@tweakshop.nl
Zet in dit mailtje de volgende gegevens:
- NAW gegevens klant
- Datum aanschaf
- Factuurnummer
- Type PSU (EG365P-VE of EG465P-VE)
- Serienummer van de PSU
- Keuze ombouw (door TweakShop of zelf om te bouwen)

Er zal dan GRATIS een vervangend deksel worden opgestuurd.

Met deze posting hopen wij ook de klanten te bereiken waarvan wij geen gegevens hebben (contant afgehaalde producten).

Bert, Fred en Pascal
www.tweakshop.nl

Verwijderd

Kijk, dat noem ik nu nog eens service van z'on zaak :). Ga zo door :z

Verwijderd

Damn .. ik heb wel zo'n 431 .. maar ik heb 'm niet bij jullie gekocht.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Ik heb een 550 maar het geluid daarvan komt echt niet boven met FOP38 uit, en beetje extra teveel koeling als het nodig is, nou en beterz toch :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 augustus 2001 17:07 schreef ConZito het volgende:
Ik heb een 550 maar het geluid daarvan komt echt niet boven met FOP38 uit, en beetje extra teveel koeling als het nodig is, nou en beterz toch :)
De EG651P-VE voeding van 550 Watt heeft dit probleem niet, omdat bij dit model de 92mm fan reeds in het midden is geplaatst.

Verwijderd

kijk, dan ben je blij dat je hem niet bij een andere winkel hebt gekocht :)

Ik ga eens kijken of ik er zelf uit kom of dat ik toch even bij Bert langs ga.

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Kunnen die mensen van Tweakshop niet al die andere computerwinkels ff overnemen :? :)

Zou een stuk beter zijn voor het vertrouwen in sommige winkels :)

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

Verwijderd

dit noem ik nou service :P

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 15:42
Tja, nou maar hopen dat de andere leveranciers ook eenzelfde vervangings actie opzetten. Ik heb mijn enermax ook ergens anders vandaan (Space promotion).
Tweakshop begrijpt tenminste dat een tweaker z'n voeding niet kan missen en eenvoudig zelf de kap kan vervangen.
Pluim voor Tweakshop.

Deze tekst niet lezen !

• ReseTTim
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

mag ik ook mijn luidruchtige funproce 300Watt voedingkje trug sturen en hem omruilen voor een enermex??

btw klasse service

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Op zaterdag 04 augustus 2001 02:07 schreef mxhans het volgende:
Tja, nou maar hopen dat de andere leveranciers ook eenzelfde vervangings actie opzetten. Ik heb mijn enermax ook ergens anders vandaan (Space promotion).
Tweakshop begrijpt tenminste dat een tweaker z'n voeding niet kan missen en eenvoudig zelf de kap kan vervangen.
Pluim voor Tweakshop.
lees dit even dan, en vooral mijn commentaar...
http://www.tweakers.net/plan/110

Verwijderd

De voedingen die nu geleverd gaan worden hebben dit probleem niet?

Verwijderd

hmm k'heb een enermax 350w maar niet van tweakers shop ;( ruil je die voor mij ook

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op zaterdag 04 augustus 2001 13:14 schreef Ev!L-c het volgende:
hmm k'heb een enermax 350w maar niet van tweakers shop ;( ruil je die voor mij ook
Als je nou eens even dat stukje leest (de link) dan zou je weten dat je daarvoor bij je eigen leverancier moet zijn. Dus gewoon naar de winkel gaan waar jouw voeding vandaan komt en hun vragen om kontakt op te nemen met Enermax om ook een omruilprodecude op te kunnen starten.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op zaterdag 04 augustus 2001 13:12 schreef SiCnEsSs het volgende:
De voedingen die nu geleverd gaan worden hebben dit probleem niet?
Als het goed is niet nee. Alle voedingen die de leveranciers op voorraad hadden zijn als het goed is inmiddels omgeruild.

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 13:17 schreef obsidian het volgende:

[..]

Als het goed is niet nee. Alle voedingen die de leveranciers op voorraad hadden zijn als het goed is inmiddels omgeruild.
Niets houd mij dus tegen om volgende week eens een bestellingkje te plaatsen.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op zaterdag 04 augustus 2001 13:19 schreef SiCnEsSs het volgende:

[..]

Niets houd mij dus tegen om volgende week eens een bestellingkje te plaatsen.
Lijkt mij niet nee. Misschien je banksaldo :)

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 13:25 schreef obsidian het volgende:

[..]

Lijkt mij niet nee. Misschien je banksaldo :)
Dat zal wel meevallen :7

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 15:07
Toen ik hem bestelde bij jullie, is daar nog specifiek contact over geweest. Ik heb zelfs al de verzendkosten van dat dekseltje betaald. Ik neem dan dus ook aan dat ik me niet hoef "op te geven" voor zon geweldig dekseltje?

ps. als iemand vindt dat dat ding nu herrie maakt, zijn die mendsen wel een heel erg stille kast gewend. Ik hoor hem dus never nooit niet boven mn fans uit komen. echt, waar alle ophef over gemaakt wordt? :?

maar goed, ik verwcht wel mn dekseltje eigenlijk, zonder mail heen en weer. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 augustus 2001 21:18 schreef NiteFly het volgende:
Toen ik hem bestelde bij jullie, is daar nog specifiek contact over geweest. Ik heb zelfs al de verzendkosten van dat dekseltje betaald. Ik neem dan dus ook aan dat ik me niet hoef "op te geven" voor zon geweldig dekseltje?

ps. als iemand vindt dat dat ding nu herrie maakt, zijn die mendsen wel een heel erg stille kast gewend. Ik hoor hem dus never nooit niet boven mn fans uit komen. echt, waar alle ophef over gemaakt wordt? :?

maar goed, ik verwcht wel mn dekseltje eigenlijk, zonder mail heen en weer. :)
Klopt helemaal.
Sinds dat de problemen bekend waren hebben wij alle aanvragen voor een Enermax voeding afgehouden totdat wij de juiste voeding konden uitleveren.

Wachten op de nieuwe voeding was voor jouw destijds geen optie, en jij wilde direct de voeding hebben.
Omdat wij in dit geval niet voor de verzendkosten voor het nazenden van de voeding wilden opdraaien heb jij deze reeds betaald bij de voeding.

Je hebt echter vanmorgen vroeg (12:39 AM) mailtje gehad dat maandag jouw deksel verstuurd wordt.
Je hoeft dus geen email te sturen, dat is al geregeld :)

• muts
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-04-2022
ik heb net een Enermax EG365P-VE 350 Watt ATX gekocht bij Space Promotion en krijg hem maandag binnen als het goed is !

hoe weet je nu dat je geen verkeerde hebt kan je dat zo zien of moet hem daarvoor eerst in de kast hangen !

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:23
Op zaterdag 04 augustus 2001 22:56 schreef muts het volgende:
ik heb net een Enermax EG365P-VE 350 Watt ATX gekocht bij Space Promotion en krijg hem maandag binnen als het goed is !

hoe weet je nu dat je geen verkeerde hebt kan je dat zo zien of moet hem daarvoor eerst in de kast hangen !
Ehm, als het goed is, zit nu dus de Fan wel in het midden - daaraan kun je zien dat ie goed is, lijkt me.

In ieder geval is voor mijn nu ook het groen licht binnen om een Enermaxje te bestellen :9

Uiteraard bij tweakshop :)

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 15:07
Op zaterdag 04 augustus 2001 22:40 schreef TweakShop het volgende:

[..]

Klopt helemaal.
Sinds dat de problemen bekend waren hebben wij alle aanvragen voor een Enermax voeding afgehouden totdat wij de juiste voeding konden uitleveren.

Wachten op de nieuwe voeding was voor jouw destijds geen optie, en jij wilde direct de voeding hebben.
Omdat wij in dit geval niet voor de verzendkosten voor het nazenden van de voeding wilden opdraaien heb jij deze reeds betaald bij de voeding.

Je hebt echter vanmorgen vroeg (12:39 AM) mailtje gehad dat maandag jouw deksel verstuurd wordt.
Je hoeft dus geen email te sturen, dat is al geregeld :)
Ehh.. ja, mn email ligt eruit vanwege proxy problemen, maar jij hebt volgens mij toch alleen maar mn backup Hotmail account. Ik ben nu aant checken. :)

newayz, een super dingetje hoor! werkt als een zonnetje en al je aandacht voor (laten we eerlijk wezen) 1 lullige bestelling van 1 voeding-tje was echt heel goed. nogmaals bedankt en ik zie wel wanneer mn dekseltje in de bus valt. Top aktie dat je dit aanbiedt! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 augustus 2001 00:34 schreef NiteFly het volgende:

newayz, een super dingetje hoor! werkt als een zonnetje en al je aandacht voor (laten we eerlijk wezen) 1 lullige bestelling van 1 voeding-tje was echt heel goed. nogmaals bedankt en ik zie wel wanneer mn dekseltje in de bus valt. Top aktie dat je dit aanbiedt! :)
Lullige bestelling :? :? :?
Iedereen heeft recht op een eerlijke en nette behandeling nietwaar :)

Verwijderd

Heh, en een nette behandeling heb ik gekregen. Vanwege het hele Enermax gedoe is mijn 'pakketje' (kast, voeding, etc) niet meer in de aanbieding op de site, maar ik kreeg hem alsnog voor die prijs. Maandag wordt alles verstuurd. Thanks, Tweakshop!

• Demo
  • Laatst online: 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Kijk, da's nou service... deze winkel mag zich met recht TweakShop noemen van mij... :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Gisteren m'n nieuwe Enermax (350W) op wezen halen bij TweakShop, met nieuwe kap. Ik heb dus geen ervaring met de (oude) voedingen, maar deze is dus vrij stil. Het aantal toeren dat de fan draait: 1600rpm met kast open - 1900rpm kassie dicht met }:O Na wat ik erover gelezen heb lijkt mij dit een aardige verbetering.

1800 rpm idle :Z (kast dicht)

Verwijderd

1900rpm met kassie dicht?

Mijn Enermax blaast met 3068 rpm lucht weg, in idle, 15 minuten na het aanzetten computer. hmm...

Voor TweakShop: Mogen niet klanten ook zo'n nieuwe deksel hebben/kopen? Als het echt geluid scheelt, dan wil ik er graag een van hebben. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 augustus 2001 19:13 schreef kiezelsteentje het volgende:
1900rpm met kassie dicht?

Mijn Enermax blaast met 3068 rpm lucht weg, in idle, 15 minuten na het aanzetten computer. hmm...

Voor TweakShop: Mogen niet klanten ook zo'n nieuwe deksel hebben/kopen? Als het echt geluid scheelt, dan wil ik er graag een van hebben. :)
Sorry, maar deze actie is alleen voor klanten van TweakShop.
Wij krijgen namelijk niet meer deksels als dat wij voedingen hebben ingekocht.

Verwijderd

Ik heb hem destijds bij treb gekocht (die nu bij Tweakshop zit toch ?).

Wordt dat ook via tweakshop geregeld ?

• mxhans196
  • Laatst online: 18-08 15:42
Gelukkig snapt Space Promotion het ook. Nu nog ff m'n factuur zoeken....

Op de site van Space Promotion:

Enermax aanpassing

Wanneer u een Enermax EG365P-VE voeding bij ons heeft gekocht, kan het zijn dat het geluidsniveau te hoog ligt. Daarom komen wij in samenwerking met de distributeur met een oplossing. De kap waar de outtake fan op gemonteerd is (de achterplaat) wordt vervangen.

U kunt deze kap met een installatieblad van ons gestuurd krijgen. Het enige wat u daarvoor hoeft te doen is een mail schrijven aaninfo@space-promotion.nl met als onderwerp 'Enermax RMA'. U moet de mail wel voorzien van uw gegevens, d.w.z. naam, adres en faktuur#. Ook wanneer u al melding van de fout heeft gemaakt, verzoeken wij vriendelijk opnieuw een mail te sturen.

Deze tekst niet lezen !

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 15:12 schreef mxhans het volgende:
Gelukkig snapt Space Promotion het ook. Nu nog ff m'n factuur zoeken....

Op de site van Space Promotion:

Enermax aanpassing

Wanneer u een Enermax EG365P-VE voeding bij ons heeft gekocht, kan het zijn dat het geluidsniveau te hoog ligt. Daarom komen wij in samenwerking met de distributeur met een oplossing. De kap waar de outtake fan op gemonteerd is (de achterplaat) wordt vervangen.

U kunt deze kap met een installatieblad van ons gestuurd krijgen. Het enige wat u daarvoor hoeft te doen is een mail schrijven aaninfo@space-promotion.nl met als onderwerp 'Enermax RMA'. U moet de mail wel voorzien van uw gegevens, d.w.z. naam, adres en faktuur#. Ook wanneer u al melding van de fout heeft gemaakt, verzoeken wij vriendelijk opnieuw een mail te sturen.
Yes yes yes yes yes :) :)

Edit : heej .. ik heb een 465. En die heeft ook een foutieve deksel.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op maandag 06 augustus 2001 20:24 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Klopt ja, OC-Shop ruilt dus ook alle twee de types om. Vreemd dat ze dat bij andere winkels niet doen dan.

Verwijderd

Kheb een mailtje de deur uitgedaan. Ik zie 't wel.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 09:12
Op maandag 06 augustus 2001 20:24 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Oh yeah nice, mijn 350 Watter EG365P-VE heeft ook een foutieve deksel, Echter hebbik niet zo'n last van de herrie, al scheelt het natuurlijk wel :)

Mailtje verstuurd, hopelijk scheelt het toch :P

• DutchPlayer
  • Laatst online: 11-11-2025
Ik heb vorige week men enermax 431watt voeding gekregen en OC-Shop zei dat deze geen last had van het geluid probleem.

Ik zit nu op men werk, maar wat ik me kan herinneren zit er op mijn Enermax zo'n oude Deksel. En ik kan me ook nog Herinneren dat die fan op 2200rpm draaide.

Ik zal het vanavond wel effe voor de zekerheid checken.

Nog meer mensen die de 431 waat enermax van Oc-shop hebben?

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:52
Uhm, ik ben ff nieuwsgierig of iemand al zijn nieuwe kap heeft ontvangen van Tweakshop? (ik nog niet btw)

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 10 augustus 2001 13:18 schreef Overspeed het volgende:
Uhm, ik ben ff nieuwsgierig of iemand al zijn nieuwe kap heeft ontvangen van Tweakshop? (ik nog niet btw)
Ik ook nog niet van de OC-shop btw. Misschien zijn die kappen nog niet binnen? :?

Ach ja, ik ga morgen toch op vakantie. :)

• DutchPlayer
Geachte heer,

Bedankt voor uw mail.

Zodra wij de kappen hebben ontvangen krijgt u nader bericht omtrent de
afhandeling van de RMA.

Met vriendelijke groet,

R. Faasen

Deze meneer is van OC-shop.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• mvds

mvds

Totally awesome!

Weet ik, ik heb dat mailtje ook. :)

Verwijderd

Topicstarter
Alle nog openstaande aanvragen worden dit weekeinde verzameld en maandag verzonden.

Er was een klein probleem om aan voldoende dozen te komen voor de verpakking.

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:52
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:15 schreef TweakShop het volgende:
Alle nog openstaande aanvragen worden dit weekeinde verzameld en maandag verzonden.

Er was een klein probleem om aan voldoende dozen te komen voor de verpakking.
OK, tnx voor de info. :)

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• Bertus | IA
  • Laatst online: 05-03-2009

Bertus | IA

member of pienie

Heb mijn kap zelf bij Tweakshop opgehaald en er meteen ingezet.
Het resultaat viel mij wat tegen , ook in comb. met de sensormod. ( ben wat geluid betreft een zeikert)
Ik heb de sensor er afgeknipt en draai nu een week zonder problemen in alle stilte.
Hoor nu teminste mijn zalmankoeler weer. :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

En heeft iemand al kappen ontvangen? Ik kom net terug van vakantie en had eigenlijk al wel een kap verwacht? Hoe zit dat?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 augustus 2001 22:39 schreef obsidian het volgende:
En heeft iemand al kappen ontvangen? Ik kom net terug van vakantie en had eigenlijk al wel een kap verwacht? Hoe zit dat?
Wij hebben vervangende deksels die aangevraagd zijn, reeds verzonden naar onze klanten.
Deze moeten allemaal sinds vorige week in het bezit zijn van een nieuw deksel.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:20

Beaves

Usque ad Finem

Klopt, ik heb nu al een week de nieuwe deksel, maar ik heb nog geen tijd gehad voor het ombouwen, dus de fan draait nog steeds op 2200 toeren :)

In ieder geval bedankt voor de service TweakShop!

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Bij Space Promotion staat nu dit op de FP:

"De nieuwe Enermax kappen worden vandaag verstuurd naar U, onze klanten."

Verwijderd

hoe snel hoort de fan te draaien met dit tropische weer.
Is 2600 rpm normaal?

• DutchPlayer
Ik heb vandaag mijn kap van de OC-Shop gehad.

Wel jammer dat er niet van die spec sticker op zitten,
als je je voeding verkoopt dan moet je die oude kap hebben als bewijs.

Ik ga es enermax mailen of ik zo'n sticker kan ktijgen.

Pagina: 1