Hoe warm mag een gpu worden van een laptop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi1503
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-09-2023
Goeiedag mede tweakers,

Ik heb een laptop met een gtx 1650 gpu standalone. Nu is mijn vraag hoe warm kan/mag die worden? Met destiny 2 kan die 81 graden worden.

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:24

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Lijkt mij geen abnormale temperatuur. Sowieso zou je GPU moeten terugklokken als 'ie te heet wordt. Merk je prestatieverlies wanneer je GPU 81°C is?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:32
Zolang de prestaties niet instorten en/of je laptop crasht, is er sowieso weinig aan de hand.

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Als ik even zoek naar de GTX 1650 (weliswaar niet de laptop/mobile versie maar oke) kom ik uit op een maximale temperatuur van 91 graden. In praktijk zal je laptop zelf ervoor zorgen dat het niet zo ver gaat komen. Laptops draaien ook altijd vrij warm dus 81 graden is niet zo een hele grote uitzondering.

Beste wat je kunt doen is ervoor zorgen dat je laptop voldoende ruimte heeft om te ventileren tijdens het gamen. Vaak zit de intake van lucht aan de onderkant, dus niet gamen op je schoot of in bed help vaak al veel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jordi1503 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:16:
Goeiedag mede tweakers,

Ik heb een laptop met een gtx 1650 gpu standalone. Nu is mijn vraag hoe warm kan/mag die worden? Met destiny 2 kan die 81 graden worden.

Alvast bedankt voor de reacties.
Wat ervaar je waar deze vraag uit voort komt ?
Waar meet je mee ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi1503
@FooLsKi ik merk geen presentatie verlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi1503
n9iels schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:23:
Als ik even zoek naar de GTX 1650 (weliswaar niet de laptop/mobile versie maar oke) kom ik uit op een maximale temperatuur van 91 graden. In praktijk zal je laptop zelf ervoor zorgen dat het niet zo ver gaat komen. Laptops draaien ook altijd vrij warm dus 81 graden is niet zo een hele grote uitzondering.

Beste wat je kunt doen is ervoor zorgen dat je laptop voldoende ruimte heeft om te ventileren tijdens het gamen. Vaak zit de intake van lucht aan de onderkant, dus niet gamen op je schoot of in bed help vaak al veel :)
Ik speel vaak met een laptoptafeltje, hierdoor kan de ventilatie ook via onder want me laptop heeft kleine rubbertjes eronder waardoor het kan ventileren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:18
Dan hoef je je nergens zorgen om te maken. Sowieso is de mogelijkheid om te koelen minder in een laptop dus worden ze warmer. De meeste mensen willen niet het geluid van een stofzuiger in hun laptop dus worden er keuzes gemaakt om de richttempratuur van de koeling hoger in te stellen. 81 graden is zeker niet verkeert voor een GPU.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi1503
Hackus schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:24:
[...]

Wat ervaar je waar deze vraag uit voort komt ?
Waar meet je mee ?
Gpuz, speccys en nog een andere. Dus gebruik wel verschillende programma's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jordi1503 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:31:
[...]

Gpuz, speccys en nog een andere. Dus gebruik wel verschillende programma's
Je kunt je beter niet gek laten maken daardoor. oa Speccy heb je niets aan. als je echt prestatieverlies hebt zou ik eens gaan onderzoeken(meten). voor nu, als je nergens last van hebt is er niks loos.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi1503
Bedankt voor de reacties! Hoef me dus geen zorgen te maken, alleen als het prestatie verlies geeft!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:06
Jordi1503 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:36:
Bedankt voor de reacties! Hoef me dus geen zorgen te maken, alleen als het prestatie verlies geeft!
Zelfs dan niet. Als je FPS inkakt betekent het dat de GPU zichzelf terugklokt om oververhitting te voorkomen. Er zit dus een beveiliging op :)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-10 12:48

Metro2002

Memento mori

Ik heb ook een GTX1650 in mijn laptop en die wordt ook rond de 80 graden, het is toasty maar zeker binnen de specificaties.
Pagina: 1