Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede morgen, ik heb een Hue light strip in de keuken gemonteerd. Hij was te lang en heb een stukje afgeknipt op het schaartje. Ook heb ik een schakelaar met dimmer er bij gezet van het Hue systeem (50 cm afstand)
Nu is mijn probleem dat de dimmer goed werkt, (aan-uit en zacht en hard) maar op mijn Iphone en ook de Samsung telefoon van mijn vrouw kan ik hem niet dimmen en ook geen kleuren veranderen. Wat doe ik verkeerd.

Groet , Marcel
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Heb je hem in de app al aan een kamer of zone toegevoegd? Dat is noodzakelijk om hem te kunnen schakelen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede morgen Gonadan, Ja ik heb hem toegevoegd. ik heb een dimmer in de woonkamer met daarop 2 lampen en de strip hangt in de keuken met een eigen dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-08 14:19
Ik denk dat het handiger is om deze vraag naar het grote HUE topic te verhuizen.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

@Verwijderd dan hebben we iets meer details nodig denk ik. Waar gaat het precies mis? Lukt het bij de woonkamer wel?
Gebruik je een bridge? Heb je misschien in de woonkamer bluetooth lampen en heeft de light strip dit niet?
Het is nu een beetje koffiedik kijken. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb een bridge. in de woonkamer kan ik wel dimmen met de telefoon en ook de kleuren aan passen. hoe kan ik zien dat de light strip wel of geen bluetooth heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Als je een bridge hebt is bluetooth niet per se nodig. De strip is zichtbaar in de app neem ik aan?

Wat gaat er nu precies mis? Kan je geen knopjes vinden in de app, of reageert hij niet?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heb een soortgelijk iets gehad met een ander HUE product. Was een wat ouder overstock product (dus lang in magazijn gelegen), en had een zeer oude firmware waarmee ik soortgelijke klachten had.

Mijn oplosisng was even ervoor zorgen dat je de laatste versie van de app hebt, vervolgens binnen de app ervoor zorgen dat je bridge en de strip voorzien zijn van de laatste firmwares. Vervelend is dat de app soms aangeeft dat je de laatste firmware in je lampen hebt zitten, en vervolgens een uur later dan toch ineens updates heeft.

Als referentie, mijn bridge ( BSB002 ) heeft op het moment versie 1935144040, de colour LED strips ( LST002 ) zit op versie 1.46.13_r26312

[ Voor 28% gewijzigd door Madshark op 09-02-2020 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@madshark, als ik op mijn telefoon kijk zie ik LST002 1.24.0_r20239. en geeft aan " niet bereikbaar"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:01
Hoe heb je de dimmer switch aan de lightstrip gekoppeld? Gewoon beide via de app op de bridge aangemeld en daar alles ingesteld? Of heb je het middels touchlink gedaan?

In het laatste geval is de strip nu rechtstreeks aan de dimmer gelinkt, in plaats van aan de bridge. Gewoon even opnieuw toevoegen dan. Nieuwe lampen zoeken via de app, serienummer van de strip intypen (dit staat op de controller) en het zou weer moeten werken.

Moet je daarna natuurlijk ook de dimmer switch op de juiste manier via de app koppelen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@gonadan, ik zie de strip in de app en kan daar de kleuren instellen en hard en zacht zetten maar de strip verkleurd niet en dimt ook niet. terwijl de 2 lampen in de woonkamer wel reageert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:55:
@gonadan, ik zie de strip in de app en kan daar de kleuren instellen en hard en zacht zetten maar de strip verkleurd niet en dimt ook niet.
Niet zo raar hè:
Verwijderd schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:52:
@madshark, als ik op mijn telefoon kijk zie ik LST002 1.24.0_r20239. en geeft aan " niet bereikbaar"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Xander, hoe bedoel je " niet zo raar", wat doe ik verkeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:57:
@Xander, hoe bedoel je " niet zo raar", wat doe ik verkeert?
Als je app aangeeft dat de strip niet bereikbaar is, dan kun je op knopjes drukken wat je wilt maar dan zal de strip niet reageren. Want die is dus: niet bereikbaar.

Geen idee wat je verkeerd doet. Mogelijk wat ik in mijn eerste reactie al aankaartte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:52:
Is het niet 'gewoon' een ontvangst probleem ? Bijvoorbeeld HUE bridge ergens diep in een meterkast, 5 staalbeton muren verder een LED strip ontvanger ergens diep achter een keukenkastje ?

Je firmware is inderdaad best oud, zou zomaar kunnen zijn dat hij hierdoor ook niet meer in je huidige (indien van toepassing) ZigBee mesh wilt werken, en alleen peer2peer met je bridge wilt communiceren.

Heb je een mogelijkheid om je bridge of je LEDstrip ontvanger tijdelijk wat dichter bij elkaar te brengen ? Liefst gewoon even in dezelfde ruimte, zodat ze elkaar goed zien, en je de firmware update kan uitvoeren.
Mocht het dan opgelost zijn, kun je de oude situatie weer terug zetten, en vervolgens zien of het probleem dan nog voorkomt.

[ Voor 7% gewijzigd door Madshark op 09-02-2020 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik denk dat de strip rechtstreek aan de dimmer switch gekoppeld is zoals ik eerder al aanhaalde.

Als dit via de bridge loopt, zou de strip nu ook via de dimmer switch niet te bedienen zijn, gezien de strip voor de bridge onbereikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank alle voor jullie reactie maar ik heb alles verwijderd van mijn telefoon en alles opnieuw gedaan. De lampen in de woonkamer doen het gewoon maar de light strip kan ik alles met de (hand) dimmer aan en uit zetten maar ook dimmen. Op de telefoon staat nog steeds " niet ondersteund" . Ik heb ook eens goed op de dozen gekeken en op de doos van de bridge met lampen staat wel het bluetooth logo en op de strip niet. Wellicht is dat het probleem. Vreemd want ik dacht dat het altijd alles van Hue met bluetooth ondersteund is. Of zeg ik nu iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Je hebt de lightstrip met succes opnieuw aan de bridge gekoppeld (met gebruik van het serienummer)??

En je hebt de dimmer switch ook toegevoegd aan de bridge via de accessoires setup? Zie je die nu dan ook staan in de app??

Of heb je alleen de app op je telefoon opnieuw geïnstalleerd? Dat verandert natuurlijk niets aan de bridge configuratie.

Bluetooth heb je niet nodig als je een bridge gebruikt.

Pagina: 1