Ik wil een vpn instellen op mijn thuis netwerk instellen zodat ik vanuit school in die omgeving kan komen. Ik heb net een server gekocht en ben van plan om een Vmware ESXi erop te installeren. Dus op me laptop kan ik in de omgeving komen en dan meteen webbrowser openen en dan ip adres van de vmware intypen dan kan ik meteen aan de slag. Wou vragen hoe ik de VPN kan maken en wat ik allemaal nodig heb.
edit
het is me gelukt
heb deze video gevolgd
YouTube: How to Setup a VPN Server and Connect Through It
Bedankt allemaal voor de tips. Kon helaas niet alle tips proberen omdat sommige beetje advanced voor mij en zal later terug om ze 1 voor 1 uit te proberen. Bedankt
EDIT
OK ik zit weer in een nieuwe probleem. Mijn school heeft alle poorten gesloten behalve poort 443. Dus kan ik niet met mijn vpn verbinden. Heb Private Internet Access gekocht en kan het nu wel verbinden maar alleen kom ik niet in de omgeven. Iemand gaf me een tip dat ik moet een routing tabel of een reverse proxy. Maar weet niet eens hoe.
mijn omgeving ziet er zo uit.
Home router, linux server met open vpn, en een PC met wake on lan en remote desktop
edit
het is me gelukt
heb deze video gevolgd
YouTube: How to Setup a VPN Server and Connect Through It
Bedankt allemaal voor de tips. Kon helaas niet alle tips proberen omdat sommige beetje advanced voor mij en zal later terug om ze 1 voor 1 uit te proberen. Bedankt
EDIT
OK ik zit weer in een nieuwe probleem. Mijn school heeft alle poorten gesloten behalve poort 443. Dus kan ik niet met mijn vpn verbinden. Heb Private Internet Access gekocht en kan het nu wel verbinden maar alleen kom ik niet in de omgeven. Iemand gaf me een tip dat ik moet een routing tabel of een reverse proxy. Maar weet niet eens hoe.
mijn omgeving ziet er zo uit.
Home router, linux server met open vpn, en een PC met wake on lan en remote desktop
[ Voor 53% gewijzigd door Alascato op 06-03-2020 18:01 . Reden: nieuwe probleem ]