Aankoopadvies: compact toetsenbord met macro toetsen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intuos
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-07-2024
Ik ben op zoek naar een toetsebord dat qua layout overeenkomt met mijn laptop toetsenbord. Ik wil daarbij graag (minimaal) vijf macrotoetsen aan de linkerkant, zodat ik deze met mijn pink nog kan bedienen (oa. voor sneltoetsen en ctrl, shift & alt combinaties). Op dit moment gebruik ik vijf macro profielen, dit zou ik het liefst willen behouden. Verder kan ik niet zonder het numerieke deel.

layout

Nu kom ik vooral veel producten tegen met een volledige layout met macro toetsen of compacte borden, zonder macro toetsen. Qua formaat zou voor mij een breedte van ongeveer 40 cm ideal zijn, dit in verband met gebruik van allerlei andere randapparatuur. Daardoor valt een fullsize keyboard qua formaat gelijk af. Wat switches betreft heb ik geen specifieke voorkeur/ ervaringen naast de scissor switches die ik al een verademing vind t.o.v. rubber dome.

Het zal best een niche product zijn, aangezien ik niets vergelijkbaars in de pricewatch heb gevonden in de afgelopen jaren. Bovendien heb ik geen moeite met een UK layout. Heeft iemand nog suggesties?