keuze printer inktjet of laser

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brent1369
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01-06-2020
ik zoek een printer voor thuis gebruik hij moet gewoon zwart wit kunnen printen en met wifi kunnen verbinden
de printer gaat niet veel gebruikt worden misschien enkele paginas per week
ik vroeg me af of ik een inktjet of een laserprinter zou kopen er wordt gezegt dat als je niet veel print je beter een inktjet kan kopen omdat een inktjet duurder is maar als ik online kijk zie ik niet zo een groot prijsverschil
ik heb nu momenteel een inktjetprinter maar omdat ik hem weinig verbruik heeft hij heel veel verspil inkt wat bij een laser printer niet is(canon MG2555S)

en zou ik dan neppe toners/cartidges kopen(ik heb gelezen dat bij deze neppe een hogere inhoudt staat maar hij ook meer inkt/tonerspul gaat verbruiken) en dus dan ook niet zo voordelig is als het lijkt

een laser printer zou mij voordeliger lijken omdat ik hem niet zo vaak ga gebruiken en hij ook minder rap gaat kapot gaan maar ik ben niet zo zeker met die software die ze daar tegenwoordig allemaal insteken

en nee naar een printzaak elke keer gaan is ook geen optie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whospartin4024
  • Laatst online: 27-04-2020
Een inkjet kost meer geld in cartridges, maar de printer zelf is goedkoper. Een laser printer kost meer geld in de aanschaf, maar de toners zijn goedkoper qua hoeveel pagina's per toner.

Inkjets worden trouwens te goedkoop verkocht. De te goedkope prijs verdiend de fabrikant weer terug in de inktcartridges.

En nog een ding: De goedkoopste laser printer print betere tekst dan een dure inkjet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb deze: pricewatch: Samsung Xpress SL-M2026W. Raar genoeg is deze opeens 93 euro. Ik had eind juli 2019 63 euro betaald. Maar prima printer. De wireless is wel heel lastig in te stellen. Normaal gesproken één van de goedkoopste laser printers. Misschien even wachten dus.

Ik zou niet zo snel voor inkjet meer gaan. Het zijn gewoon boeven. Als je eigenlijk alleen zwart-wit print, gaan je kleurencartidges alsnog op. Soms zelfs sneller dan je zwarte cartridge. Daarbij als je niet veel print (paar printjes per week is niet weinig) kunnen de cartridges uitdrogen. Sinds ik een laser heb, kan ik altijd printen. De inkjets die ik had waren altijd leeg als je ze het hardst nodig had. Namaak zou ik niet zo snel doen. Namaak is vaak goedkoper per liter, maar niet per cartridg. Als je cartridges uitdrogen voordat ze "leeg" zijn, is het voordeel snel weg. Sommige printers blokkeren ook opeens. M'n zus had een oude HP PSC 1402 (o.i.d.) en deed absoluut niks meer. Toen ik er een nieuwe cartridge in deed werkte het weer. Zo ook een hoop andere printers tegengekomen met dezelfde kwaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:51
Eigenlijk zijn laserprinters in de meeste gevallen beter.

Ze zijn goedkoper per print, (verspillen geen inkt ieder keer dat ze aangezet worden/ meestal normale prijzen voor toners versus het vloeibare goud dat inkjet-inkt heet) en drogen niet uit.

Alleen als je foto’s wilt printen kom je eigenlijk bij een inktjet uit. Die zijn daar gewoon beter in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb al iets van 8 jaar een Epson SX210 all in one inkjet, was rond de €40.(ideaal als je ook eens iets moet kopiëren of scannen)
Ik print tegenwoordig niet meer dan een handvol pagina's per JAAR, maar hij blijft maar gaan. Het mooie is dat ie gewoon zonder problemen, de cartridges van de Action vreet. Die gebruik ik dan ook al een paar jaar.

Met de goedkopere Inkjets van HP en Canon heb ik ook niet zulke goede ervaringen. Ze vreten vaak alleen originele cartridges, en ver voor de cartridge daadwerkelijk leeg is, geeft ie al aan dat ze vervangen moeten worden. Daarnaast vaak geblokkeerde printkoppen omdat ze te lang droog stonden.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-05 05:31
White Feather schreef op zondag 9 februari 2020 @ 12:45:

Ze zijn goedkoper per print, (verspillen geen inkt ieder keer dat ze aangezet worden/ meestal normale prijzen voor toners versus het vloeibare goud dat inkjet-inkt heet) en drogen niet uit.

Alleen als je foto’s wilt printen kom je eigenlijk bij een inktjet uit. Die zijn daar gewoon beter in.
Exact wat ik zou zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-04 09:58
brent1369 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 00:35:
ik zoek een printer voor thuis gebruik hij moet gewoon zwart wit kunnen printen en met wifi kunnen verbinden
[...]
en zou ik dan neppe toners/cartidges kopen(ik heb gelezen dat bij deze neppe een hogere inhoudt staat maar hij ook meer inkt/tonerspul gaat verbruiken) en dus dan ook niet zo voordelig is als het lijkt

een laser printer zou mij voordeliger lijken omdat ik hem niet zo vaak ga gebruiken en hij ook minder rap gaat kapot gaan maar ik ben niet zo zeker met die software die ze daar tegenwoordig allemaal insteken
[...]
Ik print ook erg weinig, en heb echt jááren gedaan met de toner-cartridge die bij aanschaf van de laserprinter erbij geleverd werd. Ik heb niet de indruk dat daar met software een beperking op zit. Sinds een paar maanden heb ik nu een generieke tonercartridge in gebruik via zo'n bekende website, en merk eigenlijk geen verschil in kwaliteit, en ik zie ook niet hoe de printer ineens meer toner zou gaan gebruiken met een ander merk toner.

Nou heb ik zelf geen enkele ervaring met inktjetprinters (ik ben van de matrixprinter gelijk overgestapt naar laserprinters), maar gezien wat ik lees over de problemen en de 'planned obsolescence' bij inktjetprinters, zou ik iedereen een laserprinter adviseren. De initiële aanschafprijs is wat hoger, maar daarna heb je er geen omkijken meer naar.

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:59

Cyphax

Moderator LNX
White Feather schreef op zondag 9 februari 2020 @ 12:45:

Ik twijfel aan dat kwaliteitsverschil dat je daar noemt, maar ik ben het er verder roerend mee eens. Ik heb een paar jaar terug een 8 jaar oude kantoorprinter gekocht. Is wat groter dan consumentenprinters (met name in de hoogte) maar kost maar een paar tientjes in de aanschaf. De toners zijn natuurlijk wel heel duur maar omdat het niet uitdroogt is het als je niet zo heel vaak print volgens mij goedkoper.
Bijkomende voordelen zijn dat de driver support ongelooflijk goed is, hij een ADF heeft en uberhaupt erg goed en snel scant en in het bedrade netwerk gewoon perfect opgenomen is.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat laatste idd. Zeker bijweinig printen. Inkt droogt binnen no time uit, toner van laser nergens last van. Fwiw: ik print zelf nauwelijks, misschien eens per twee maanden. Inktjet had ik ooit, was iedere keer als ik weer eens wilde printen gedonder omdat een van de cartridges droog was of het niet meer deed en de gehel printer dan weigert. In 2014 een laser gekocht, kleur overigens. Die heeft 1x een nieuwe zwarte toner gehad. In 6 jaar. En doet nog steeds wat ie moet doen.
Protip: koop de goedkoopste zwartwit laser die je kunt vinden. Kost geen knoop meer, ws zelfs minder dan een zwarte inktcartridge.
Protip2: doe iets aan je hoofdlettergebruik en interpuntie (punten, kommas). Het is hier een forum, geen twitter, en als je een vraag stelt wil iedereen graag dat ie goed leesbaar is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brent1369
ook op de website 123inkt kan je printers en toners goedkoper kopen dan in een winkel(geen huismerk)
is hier dan ook geen enkel verschil in kwaliteit in ?

Ik ben er over aan het nadenken een Brother HL-L2350DW te kopen is deze printer aan te raden ?

[ Voor 25% gewijzigd door brent1369 op 09-02-2020 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

brent1369 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 00:35:
ik vroeg me af of ik een inktjet of een laserprinter zou kopen er wordt gezegt dat als je niet veel print je beter een inktjet kan kopen omdat een inktjet duurder is maar als ik online kijk zie ik niet zo een groot prijsverschil
ik heb nu momenteel een inktjetprinter maar omdat ik hem weinig verbruik heeft hij heel veel verspil inkt wat bij een laser printer niet is(canon MG2555S)

en nee naar een printzaak elke keer gaan is ook geen optie
pricewatch: Brother HL-1210W

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik print ook weinig. Daarom heb ik een laserprinter zonder Wireless Fidelity maar met ethernet.

• Laser omdat: inkt droogt uit. Als je hem dan een keer wilt gebruiken, dan moet de printer het gewoon in een keer doen.
• Ethernet maar zonder Wireless Fidelity want: Ethernet werkt altijd. Als je hem een keer wilt gebruiken, dan moet de printer het gewoon in een keer doen.

Ik heb ooit een printer met Wireless Fidelity gehad op basis van inkt. Die heb ik na twee prints al weggedaan, want het is gewoon niet geschikt voor af en toe usage. De verbinding verliest continu verbinding en de inkt is altijd uitgedroogd.

Bovendien is het invoeren van je WPA sleutel een gedoe op een printerdisplay. Een ethernetkabel sluit je aan en DHCP doet de rest. En je kunt dan alsnog draadloos printen, en als je printer in hetzelfde subnet zit als je draadloze printer, kun je hem ook middels een discovery gewoon vinden.

[ Voor 24% gewijzigd door Trommelrem op 09-02-2020 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brent1369
deze printer heeft wel alleen maar bij mobiel printen de optie print app en daar staan niet al te goeie reacties op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-05 22:02
brent1369 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 15:20:
ook op de website 123inkt kan je printers en toners goedkoper kopen dan in een winkel(geen huismerk)
is hier dan ook geen enkel verschil in kwaliteit in ?

Ik ben er over aan het nadenken een Brother HL-L2350DW te kopen is deze printer aan te raden ?
Goede ervaringen met de voorganger van de pricewatch: Brother HL-L2350DW (de pricewatch: Brother HL-L2340DW) en niks over te klagen. Top apparaat!

Printen via AirPrint werkt altijd top en nog nooit problemen gehad in de afgelopen jaren. Laser print tekst sowieso mooier dan inkjet en inkjet is standaard niet waterbestendig en loopt dus uit bij contact met water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smouser
  • Laatst online: 23-02-2023
Mijn ervaring is dat inkjet/toner-cartridges van HP na een maand of 2 niet te zijn gebruikt uitdrogen en dus niet meer bruikbaar zijn. Daar komt bij dat de gewone HP cartridges vrij snel leeg zijn, de XL versies gaan langer mee maar zijn duur.

Dus alleen bij enigszins regelmatig gebruik en als het echt goedkoop moet zou ik of voor een goedkope inkjet-printer met bv. Action cartridges gaan. In alle andere gevallen zou ik iets meer uitgeven voor kwaliteit en de wat duurdere laserprinter kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Fuwor schreef op zondag 9 februari 2020 @ 15:55:
[...]
Goede ervaringen met de voorganger van de pricewatch: Brother HL-L2350DW (de pricewatch: Brother HL-L2340DW) en niks over te klagen. Top apparaat!
Ik heb ook de Brother HL-L2340DW en die bevalt prima. Erg prettig dat hij automatisch dubbelzijdig print, dat mis je nog wel eens bij goedkopere modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Fuwor schreef op zondag 9 februari 2020 @ 15:55:
[...]

Printen via AirPrint werkt altijd top en nog nooit problemen gehad in de afgelopen jaren. Laser print tekst sowieso mooier dan inkjet en inkjet is standaard niet waterbestendig en loopt dus uit bij contact met water.
Brother L-2350DW is inderdaad een prima printer. Staat hier ook ter vervanging van een inktjetprinter. Beste keuze ooit. Print binnen een paar seconden, geen gedoe meer met uitdrogende inkt-tankjes of 3 minuten wachttijd voor de eerste pagina, en heerlijk compact (het is een echt een klein printertje).
Verschil met de HL-1210 is dat de 2350DW een papierlade heeft, dus je hoeft niets uit te klappen om te kunnen printen.

[ Voor 15% gewijzigd door Microkid op 10-02-2020 05:53 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1