hp laserjet pro 100 color mfp m175nw

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stretch
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 18:07
Mijn vraag
Een vriendin van mij kwam een paar weken geleden met de vraag waarom haar printer niet meer in het netwerk wordt gezien.
Het betreft een hp laserjet pro 100 color mfp m175nw printer op een computer met win 10 pro 64bits.

Recentelijk had de router van Ziggo het begeven en deze is vervangen door Ziggo,waarna de printer niet meer zichtbaar was in het netwerk.

Ik ging langs om te kijken en constateerde dat de printer met een uitroep teken bij Device Manager op de pc stond.
Nou heb ik best wel veel HP printers geïnstalleerd en weet als geen ander dat het soms een nachtmerrie kan zijn.

Via Device Manager heb ik als eerst getracht de driver te updaten, helaas, dat werkte niet.Niets gevonden.
PC heeft wel internet toegang... via utp kabel.

Via de HP Support site heb ik de juiste driver gedownload (voor windows 10 Pro 64 bits) en deze uitgevoerd volgens specificaties van HP.
Eerst de driver verwijderd, vervolgens de USB kabel er uit getrokken, PC een harde reboot gegeven en de software van HP uitgevoerd.
Echter toen het scherm kwam, sluit nu uw printer aan, zag de pc de printer niet. ook niet na 5 minuten wachten.......
Uit ervaring weet ik, dat HP printers lastig kunnen zijn om (opnieuw weer) te installeren maar dit is vaag.
Haar (overleden)man was IT'er en alles werkte toentertijd naar behoren....Ook het printen via Wifi.

Wat kan ik doen om, ten eerste alle HP software te verwijderen, dus ook uit de REGfiles, zodat ik een schone installatie van de printer kan opstarten?

Het zou ook zomaar kunnen zijn dat de printer niet meer naar behoren functioneert, is ten slotte al een oudje...Is rond 2010 aangeschaft. Stand alone werkt alles nog wel.

Het gekke is, even voordat de router het begaf, zag ik de printer nog wel in het netwerk (op mijn telefoon) en heb er zelfs een test pagina mee uitgeprint......

Wat ik nog niet geprobeerd heb, is een nieuwe account op de Win 10Pro pc aan te maken en daar de printer te installeren..........

Bij Voorbaat Dank voor alle info hieromtrent.