Toon posts:

Vcore en multiplier ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb twee vragen.
Ik heb een AMD 1200 266fsb, msi mb kt133a.
Mijn Vcore staat standaard op 1.83V is dit niet te hoog? Proc wordt erg heet, 65 C idle, ondanks (redelijk) goede koeling(2 case fans).
Vraag 2. Ik heb in mijn bios (Award 6.00PG) geprobeerd mijn multiplier te verhogen. Hij staat op default, zou dus 9 moeten zijn, en ik heb hem op 10 gezet maar toen liep ie op 800Mhz!!!??? Hoe kan dit??

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Die standaard Vcore is normaal. Maar hij kan doorgaans best wel wat lager. Dus probeer het gewoon, gooi hem steeds een stapje omlaag en kijk of ie nog stabiel is...

Mijn 1gh avia doet 1gh op 1,55 volt. (standaard 1,75)

Hij word wel erg warm. Dus ik vraag me af hoe je dan kunt zeggen dat je koeling goed is...

Geen inspiratie

Verwijderd

Een standaard Vcore van 1,83 is ietswat aan de hoge kant. De standaard Vcore voor jouw proc. is 1.75. Kijk even in je BIOS of op het mainbord(weet niet welk bord je hebt) waar hij daadwerkelijk op staat.
Het kan heel goed dat je proc. 1.83V krijgt terwijl het bord gewoon op 1.75 staat ingesteld. Dat is een afwijking die bij vele bordjes voorkomt. Ik heb hier bij mijn Abit KT7 ook last van. De werkelijk Vcore klopt dus niet met instelling.

Een Idle temp. van 65c is ook wat te hoog. Zeker voor een standaard 1200. Probeer gewoon de Vcore wat te verlagen en kijk of hij stabiel blijft.

Dat hij bij een multiplier van 10x op 800Mhz gaat draaien is een beetje vreemd. Een verklaring hiervoor kan zijn dat je de proc. niet goed unlocked hebt. Je kunt dan vreemde waardes krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb begrepen dat als een proc is gelockt je de multiplier helemaal niet kan veranderen. Ik heb verder niets veranderd aan de instellingen van de proc. Ik heb de multiplier ook es op 9.5 gezet en toen liep ie op 750Mhz????
Errug raar :?

Ik weet dat ie te warm wordt maar daar wordt al aan gewerkt.