''game'' pc upgraden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1750
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-06 21:06
Hallo,

Ik heb in 2015 een PC aangeschaft wat toen der tijd ge-end was op gamen. Nu merk ik met de nieuwe COD dat ik hem wel kan draaien, maar daar is ook alles mee gezegd.
Ik ben nu al een tijdje aan het rondneuzen en merk dat er veel is veranderd sinds die tijd.
Ik zou hem weer willen upgraden zodat die de komende 5 jaar weer de spellen vloeiend kan draaien.
Ik speel nu op 1080p.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
FPS games spelen, COD vooral!

Wat mag het systeem gaan kosten?
500 euro maximaal!

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat er nu in mijn PC zit.;
Asus H81M-PLUS
Intel Core i5-4460
MSI GTX 960 2GD5T OC 2GB
Samsung DVR DL 24X, SATA
Sandisk SSD Plus 240GB
Corsair Vengeance LP 8 GB DDR3 1600 MHz
Corsair VS 550W
Western Digital Green 1 TB
Cooler Master Elite 430 met Window

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dat vraag ik me dus af, ik heb een ''oud'' moederbord en kan volgens mij niet in processoren upgraden?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd Intel gedraaid, maar hoor veel goede verhalen of de nieuwe ryzen processoren van AMD.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb al een kast die ik mooi vind, als het kan daarin houden.

Ga je overklokken?
Voorals nog niet.

Wat verwacht je van ons?
Hoe kan ik mijn systeem het beste upgraden met het meeste rendement voor het geld???

Alvast bedankt voor de informatie!!

AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Kijk eens naar de best buy guides en andere topics voor inspiratie. Doe dan een concreet voorstel en dan kunnen wij feedback geven :)
Dat vraag ik me dus af, ik heb een ''oud'' moederbord en kan volgens mij niet in processoren upgraden?
Dat is correct, je hebt nu een moederbord met een 1150 socket. De nieuwste intel CPU past daar niet in. Nadeel is helaas dat je dan dus ook nieuw RAM moet hebben. Dus effectief wil je opzoek naar een CPU, moederbord, RAM en videokaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
n9iels schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 19:45:
Dus effectief wil je opzoek naar een CPU, moederbord, RAM en videokaart.
En voeding.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:50
Ik zou je budget een beetje oprekken. Het wordt inderdaad cpu gpu mobo ram en psu.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1750
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-06 21:06
[quote]n9iels schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 19:45:
Kijk eens naar de best buy guides en andere topics voor inspiratie. Doe dan een concreet voorstel en dan kunnen wij feedback geven :)

Ga ik dat doen! denk dat als ik naar de reacties kijk, ik beter een nieuwe PC kan aanschaffen...

Bedankt allemaal voor de informatie!

[ Voor 5% gewijzigd door thomas1750 op 08-02-2020 20:19 ]

AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

thomas1750 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 20:18:
Ga ik dat doen! denk dat als ik naar de reacties kijk, ik beter een nieuwe PC kan aanschaffen...

Bedankt allemaal voor de informatie!
Met 500 euro moet je een heel eind komen, je kan je case en opslag meenemen en misschien kun je bij V&A kijken voor een tweedehands videokaart, om wat meer bang uit je buck te persen :)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Pagina: 1