Ik heb offertes opgevraagd bij meerdere stucadoorbedrijven om de muren in ons nieuwe huis te laten stucen en latex spuiten. Bij nieuwbouw wordt meestal dungepleisterd, dwz max. 3mm. Dit wordt veelal machinaal aangebracht en daarna gladgestreken, heb ik begrepen.
Op basis van zoekacties op internet, verwacht je prijzen van rond de €20/m2.
De offertes tot nu zitten tussen €21 en €36 (!) incl btw per m2.
In de offertes (of prijslijst!) wordt nauwelijks gespecificeerd welke werkzaamheden precies worden verricht, anders dan dat jezelf de afdekplaten van wcd's en schakelaars moet verwijderen.
Ik weet niet goed of insnijden van hoeken echt belangrijk is, of beter hoeklijsten, waar te kitten, etc.
Het gaat alleen om wanden, totaal ca 280m2 verdeeld over 3 lagen.
1. Wat vind jij een goede prijs?
De prijs is niet bepalend voor de kwaliteit, maar er zijn wel grenzen.
2. Welke werkzaamheden verwacht jij daarvoor?
Wat zou een stucadoor voor die prijs moeten doen, daarmee niet bedoelend dat het er goed moet uitzien.
In de technische beschrijving staat: "De wanden zijn vlak afgewerkt en verder onbehandeld."
Dus niet behangklaar zeggen ze ook. Hmmm....daar gaan stucadoors wel standaard vanuit bij nieuwbouw.
Wat is wel en niet zinvol/nodig bij het stucen cq latex spuiten van wanden in Nieuwbouw?
Op basis van zoekacties op internet, verwacht je prijzen van rond de €20/m2.
De offertes tot nu zitten tussen €21 en €36 (!) incl btw per m2.
In de offertes (of prijslijst!) wordt nauwelijks gespecificeerd welke werkzaamheden precies worden verricht, anders dan dat jezelf de afdekplaten van wcd's en schakelaars moet verwijderen.
Ik weet niet goed of insnijden van hoeken echt belangrijk is, of beter hoeklijsten, waar te kitten, etc.
Het gaat alleen om wanden, totaal ca 280m2 verdeeld over 3 lagen.
1. Wat vind jij een goede prijs?
De prijs is niet bepalend voor de kwaliteit, maar er zijn wel grenzen.
2. Welke werkzaamheden verwacht jij daarvoor?
Wat zou een stucadoor voor die prijs moeten doen, daarmee niet bedoelend dat het er goed moet uitzien.
In de technische beschrijving staat: "De wanden zijn vlak afgewerkt en verder onbehandeld."
Dus niet behangklaar zeggen ze ook. Hmmm....daar gaan stucadoors wel standaard vanuit bij nieuwbouw.
Wat is wel en niet zinvol/nodig bij het stucen cq latex spuiten van wanden in Nieuwbouw?
- aanbrengen van stucprimer
- voorstrijken alvorens latex spuiten
- insnijden van inwendige hoeken voor het stucen
- hoekprofielen aanbrengen
- verfrollen kan net zo mooi zijn als spuiten
[ Voor 42% gewijzigd door Friemel op 13-02-2020 21:15 ]