Offertes stucen+latex, waarop letten en wat is goede prijs

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05 17:49

Friemel

Lekker bezig

Topicstarter
Ik heb offertes opgevraagd bij meerdere stucadoorbedrijven om de muren in ons nieuwe huis te laten stucen en latex spuiten. Bij nieuwbouw wordt meestal dungepleisterd, dwz max. 3mm. Dit wordt veelal machinaal aangebracht en daarna gladgestreken, heb ik begrepen.

Op basis van zoekacties op internet, verwacht je prijzen van rond de €20/m2.
De offertes tot nu zitten tussen €21 en €36 (!) incl btw per m2.

In de offertes (of prijslijst!) wordt nauwelijks gespecificeerd welke werkzaamheden precies worden verricht, anders dan dat jezelf de afdekplaten van wcd's en schakelaars moet verwijderen.
Ik weet niet goed of insnijden van hoeken echt belangrijk is, of beter hoeklijsten, waar te kitten, etc.

Het gaat alleen om wanden, totaal ca 280m2 verdeeld over 3 lagen.

1. Wat vind jij een goede prijs?
De prijs is niet bepalend voor de kwaliteit, maar er zijn wel grenzen.

2. Welke werkzaamheden verwacht jij daarvoor?
Wat zou een stucadoor voor die prijs moeten doen, daarmee niet bedoelend dat het er goed moet uitzien.

In de technische beschrijving staat: "De wanden zijn vlak afgewerkt en verder onbehandeld."
Dus niet behangklaar zeggen ze ook. Hmmm....daar gaan stucadoors wel standaard vanuit bij nieuwbouw.

Wat is wel en niet zinvol/nodig bij het stucen cq latex spuiten van wanden in Nieuwbouw?
  1. aanbrengen van stucprimer
  2. voorstrijken alvorens latex spuiten
  3. insnijden van inwendige hoeken voor het stucen
  4. hoekprofielen aanbrengen
  5. verfrollen kan net zo mooi zijn als spuiten

[ Voor 42% gewijzigd door Friemel op 13-02-2020 21:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Besmar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15:28
Heb zelf een werkspot advertentie geplaatst. Prijzen tussen de 10 en 15 euro p m2. Zuidwest drenthe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, vraag en aanbod lijkt me...
Iedereen heeft het druk, dus ze kunnen meer vragen.

En dan nog maar hopen dat het een beetje goede gasten zijn.

Afstemmen wat je wilt hebben is wel erg belangrijk. Zou sowieso altijd saus klaar vragen.

[ Voor 47% gewijzigd door MikeyMan op 08-02-2020 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:49
Ben benieuwd, wij zijn ook aan de beurt binnenkort (oplevering +- september) dus hou dit topic in de gaten. Voor wanneer moet het bij jou ongeveer gebeuren @Friemel? En aan welke regio kan ik die prijzen koppelen?

Als het projectbouw betreft (lees: meerdere huizen) dan kun je nog met andere bewoners samen een uitvraag doen. kan zo weer een aantal procenten schelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:54
Besmar schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:27:
Heb zelf een werkspot advertentie geplaatst. Prijzen tussen de 10 en 15 euro p m2. Zuidwest drenthe
Voor stucen en verven en incl btw?! Dat is echt bizar weinig. Heb je een telefoonnummer voor me, ik zoek de opdrachten wel voor ze en de winst is voor mij. Ik vind tussen 21 en 36 euro pm2 incl. btw helemaal niet zo gek eigenlijk. Ik heb drie offertes liggen voor alleen stucen en die prijzen liepen al uiteen van 12 tot 40e in Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:46

MLLL

Palm Treo 650

cryptapix schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 19:44:
[...]

Voor stucen en verven en incl btw?! Dat is echt bizar weinig. Heb je een telefoonnummer voor me, ik zoek de opdrachten wel voor ze en de winst is voor mij. Ik vind tussen 21 en 36 euro pm2 incl. btw helemaal niet zo gek eigenlijk. Ik heb drie offertes liggen voor alleen stucen en die prijzen liepen al uiteen van 12 tot 40e in Arnhem.
En dan er een hoop geld op toeleggen omdat het niet netjes gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

Topicstarter
De Cheetah schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:55:
En aan welke regio kan ik die prijzen koppelen?
Noord-Brabant, maar dat doet niet terzake, omdat ze hier blijkbaar geen verschil in maken.
We hebben sowieso in een straal van 60km gezocht, dus niet iemand uit Groningen laten offreren.
Als het projectbouw betreft (lees: meerdere huizen) dan kun je nog met andere bewoners samen een uitvraag doen. kan zo weer een aantal procenten schelen...
Sommige bedrijven bieden inderdaad kortingen aan.
Besmar schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:27:
Met werkspot heb ik alleen maar slechte ervaringen, dus doe ik daar geen oproep.

[ Voor 20% gewijzigd door Friemel op 08-02-2020 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HectorMalot
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:27
Wij kregen voor stucwerk tussen de 15-20 euro (ex BTW) en verven 9 euro (ex BTW, voor spuiten) per m2. Regio Amsterdam. Opvallend is dat veel aanbieders bij cash betaling de 'BTW als korting' willen geven. Zelf niet gedaan, wel factuur met nummer en BTW geeist.

Let op dat de BTW verschilt voor nieuwbouw vs bestaande bouw.

Alvast om op te letten bij oplevering: Met een lamp langs alle muren schijnen. Dan zie je de grootste oneffenheden meteen. Het gaat nooit 100% vlak zijn, maar zo kun je tenminste de grootste gebreken direct aanwijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:45
Bij ons was het een jaar geleden:

Stucwerk
Plafond 16 euro de meter
Wanden 14,15 euro de meter

Schilder
18 euro de meter voor de wanden met speciale verf die wasbaar is
14 euro de meter plafond voor normale latex

Alles ex btw in dit geval. Dus even zes procent erbij rekenen.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:54
HectorMalot schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:28:
[...]Opvallend is dat veel aanbieders bij cash betaling de 'BTW als korting' willen geven. Zelf niet gedaan, wel factuur met nummer en BTW geeist.

[...]
Ik heb zo'n vermoeden dat het niet gaan om contante betaling, maar om het ontbreken van de factuur. Opvallend? Mwah, dat is niets nieuws, dat gebeurt met ongeveer elke klus in/om het huis. Het is natuurlijk lekker verdiend voor de opdrachtnemer, die hoeft de btw niet af te dragen en betaalt bovendien geen inkomstenbelasting (en daar zit zijn winst natuurlijk, want dat is 37,35% of zelfs 49,50% als hij een beetje lekker verdient).

@Ophidian Stucen lijkt me redelijke prijzen. Verfprijzen lijken mij niet echt laag.

[ Voor 5% gewijzigd door cryptapix op 08-02-2020 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:07
Ik heb het zojuist laten uitvoeren in december-januari voor onderstaande:

15€ per m2 stuckwerk
6,95€ per m2 latexspuitwerk

Ondertussen heeft hij zijn prijzen verhoogd, als hiermee de kwaliteit ook omhoog gaat dan had ik graag meer betaald. Het blijft een gedoe om iemand goed te vinden, ik heb meer dan €11000 ex BTW betaald en heb meermaals moeten aankaarten dat het allemaal wat beter kon... ik ben ook woonachtig in regio Noord Brabant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Het hangt natuurlijk ook erg van jezelf af hoe goed het stucwerk moet zijn/wordt.

Als je er verstand van hebt, dan ben je waarschijnlijk niet snel tevreden.
Als je het niet met een lamp checkt, en weinig ervaring hebt, dan kan werkspot prima.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
cryptapix schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:51:
[...]

@Ophidian Stucen lijkt me redelijke prijzen. Verfprijzen lijken mij niet echt laag.
In dit geval geen spuitwerk maar met de roller twee lagen. En het ging ons niet zozeer om goedkoop maar zekerheid op goed werk. Is een bekende schilder waarvan ik zeker wist dat hij het superstrak zou doen. Het resultaat is er ook naar, en dat is het het voor mij ook waard geweest ;)

In de verbouwing zijn wel meer dingen gedaan die allemaal vast goedkoper konden, maar vooraf afgesproken geen concessies te doen. En dat hebben we ook nergens gedaan :)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:13
Het hangt ook af hoe groot de klus is. Voor latexspuitwerk (60m2) betaalde ik 8 euro per m2. Waarom zou je überhaupt nog iemand willen die het met een roller doet?

[ Voor 28% gewijzigd door NotSoSteady op 08-02-2020 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:07
Jeroenneman schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:30:
Het hangt natuurlijk ook erg van jezelf af hoe goed het stucwerk moet zijn/wordt.

Als je er verstand van hebt, dan ben je waarschijnlijk niet snel tevreden.
Als je het niet met een lamp checkt, en weinig ervaring hebt, dan kan werkspot prima.
Dit klopt volledig, wij hebben vanwege tijdsgebrek bewust gekozen voor een stukadoor en dit ook duidelijk gecommuniceerd dat ik zelf best kan stucken, maar hiervoor niet de tijd heb en genoegen nemen om hiervoor genoeg te betalen. Meerwerk hebben we ook gewoon zonder mopperen meteen afgetikt, onze gehele woning is opnieuw gestuckt en in de latex gezet. Eerste keer was gewoon schrijnend om te zien, naderhand nog circa een week bezig geweest om het te fatsoeneren... de meeste mensen zullen wellicht tevreden zijn maar vanzodra je een lamp aanzet dan zie je alle oneffenheden, dat wil ik niet en zeker niet voor zo’n bak geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:14
Werkspot is in deze tijd een garantie op een vervolgtopic “Slecht vakwerk, welke stappen nu”. Zoek een lokale ZZP of vraag eens in je omgeving. Prijstechnisch €15m2 is een vriendenprijs, zou voor vakwerk met liefde het dubbele betalen. Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
NotSoSteady schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:32:
Het hangt ook af hoe groot de klus is. Voor latexspuitwerk (60m2) betaalde ik 8 euro per m2. Waarom zou je überhaupt nog iemand willen die het met een roller doet?
Omdat het mij niet interesseert hoe hij het doet, als ik maar tevreden ben met het resultaat? Daar betaal ik eventueel graag extra voor, gezien ik daar elke dag tegen aan moet kijken

We hebben ook een hele mooie stalen deur. Die zijn er rond de 1000 kant en klaar. Wij wilden hem naar onze wensen. Dat hij daarmee bijna vier keer zo duur is, boeiend. Niet iedereen wil altijd maar het goedkoopste, snelste of makkelijkste ;)

Edit @Friemel hou er rekening mee dat allew zich nog moet zetten. Dus je gaat zeker scheuren krijgen her en der. In ons vorige huis (ook nieuwbouw) met name langs de muur en plafonds gehad. Toen vanuit de bouw gestuct voor 1300 euro voor alle wanden (137m2 vloeropp, geen idee wat wand opp was)

[ Voor 17% gewijzigd door Ophidian op 08-02-2020 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Ophidian schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:45:
[...]

Omdat het mij niet interesseert hoe hij het doet, als ik maar tevreden ben met het resultaat? Daar betaal ik eventueel graag extra voor, gezien ik daar elke dag tegen aan moet kijken

We hebben ook een hele mooie stalen deur. Die zijn er rond de 1000 kant en klaar. Wij wilden hem naar onze wensen. Dat hij daarmee bijna vier keer zo duur is, boeiend. Niet iedereen wil altijd maar het goedkoopste, snelste of makkelijkste ;)

Edit @Friemel hou er rekening mee dat allew zich nog moet zetten. Dus je gaat zeker scheuren krijgen her en der. In ons vorige huis (ook nieuwbouw) met name langs de muur en plafonds gehad. Toen vanuit de bouw gestuct voor 1300 euro voor alle wanden (137m2 vloeropp, geen idee wat wand opp was)
Ik wist niet dat je er boos om zou worden. Blijkbaar denk jij dat een roller een superieur resultaat oplevert en dat mensen die voor latexspuiten kiezen alleen kijken naar de prijs. Duurder en langzamer is niet automatisch beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
NotSoSteady schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 23:11:
[...]

Ik wist niet dat je er boos om zou worden. Blijkbaar denk jij dat een roller een superieur resultaat oplevert en dat mensen die voor latexspuiten kiezen alleen kijken naar de prijs. Duurder en langzamer is niet automatisch beter.
Dan lees je niet goed wat ik zeg. Ik zeg: ik betaal een vakman voor een goed resultaat. Hoe hij de verf aanbrengt interesseert mij niks, als het resultaat maar goed is. Dat hij deze prijzen rekent die voor mij acceptabel zijn, dan vind ik het prima. Dat het misschien wat duurder is dan iemand anders, boeiend. Als iemand zijn vak goed gedaan heeft dan zal ik die voor een volgende klus snel weer benaderen, dan kijk ik minder naar de prijs. Wat @Erwin dus eigenlijk ook zegt, voor vakwerk betaal ik met liefde het dubbele voor goed werk, dan weinig voor afgeraffeld werk

Boos? Nee hoor, ik snap alleen niet waarom op Tweakers zo vaak commentaar is waarom iemand voor een duurdere optie/of een naar de poster zijn idee mindere methode gegaan is. ;)

Ook goed voor TS denk ik, kijk niet alleen naar prijs maar ook naar referenties. Zijn er mensen in je buurt die onlangs een klus hebben laten doen? Je moet er heel wat jaren tegenaan kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Ophidian op 08-02-2020 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Ophidian schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 23:26:
[...]

Dan lees je niet goed wat ik zeg. Ik zeg: ik betaal een vakman voor een goed resultaat. Hoe hij de verf aanbrengt interesseert mij niks, als het resultaat maar goed is. Dat hij deze prijzen rekent die voor mij acceptabel zijn, dan vind ik het prima. Dat het misschien wat duurder is dan iemand anders, boeiend. Als iemand zijn vak goed gedaan heeft dan zal ik die voor een volgende klus snel weer benaderen, dan kijk ik minder naar de prijs.

Boos? Nee hoor, ik snap alleen niet waarom op Tweakers zo vaak commentaar is waarom iemand voor een duurdere optie/of een naar de poster zijn idee mindere methode gegaan is. ;)

Ook goed voor TS denk ik, kijk niet alleen naar prijs maar ook naar referenties. Zijn er mensen in je buurt die onlangs een klus hebben laten doen? Je moet er heel wat jaren tegenaan kijken.
Mij gaat het ook niet om het geld, maar om het resultaat. Daarom zeg ik: waarom zou je nog voor iemand kiezen die een ouderwetse verfroller gebruikt. Het is duurder, je gebruikt meer verf en je hebt er langer voor nodig, terwijl het resultaat minder of even goed is. Jij bent degene die het continu over de prijs heeft, niet ik. Ik geef hem alleen het advies om voor een latexspuiter te gaan vanwege het resultaat en dat je dan een goede spuiter moet zoeken lijkt me nogal voor de hand te liggen.

[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 08-02-2020 23:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ophidian
NotSoSteady schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 23:29:
[...]

Mij gaat het ook niet om het geld, maar om het resultaat. Daarom zeg ik: waarom zou je nog voor iemand kiezen die een ouderwetse verfroller gebruikt. Het is duurder, je gebruikt meer verf en je hebt er langer voor nodig, terwijl het resultaat minder of even goed is.
Lees je mijn reacties wel? Ik betaal een bekende schilder voor strak afgewerkte muren en betaal hem een bedrag wat ik goed vind. Of hij het spuit, ertegen aan gooit, rolt, of een verfbom laat ontploffen. Het maakt mij niet uit hoe hij het resultaat bereikt, als hij maar zorgt dat het strak afgewerkt is. Hij heeft gekozen voor een roller en was in twee dagen klaar. Perfect werk, strak, geen verfbanen. Ik ben tevreden want ik heb wat ik wil voor een voor mij goede prijs. Hij is in mijn ogen de vakman en dat heeft hij weer laten blijken. Ik ga mij toch niet bemoeien met hoe zijn zijn werk zou moeten doen.

En ik zeg dus: kies een goede vakman die zijn vak verstaat :)

Ook het laatste wat ik erover zeg, want eens gaan we het er toch niet over worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:42

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Wij wilden eerst onze muren laten stuccen door een bevriende stucadoor. Die doet alles nog met de hand.

Wij kregen vanuit meerdere mensen te horen dat ze erg tevreden zijn over de prijs/kwaliteit verhouding van een stucadoor in de omg Eindhoven.

Zij doen:
Glad (Tex-klaar) + Tex-spuiten:
- Afplakken ramen,deuren,kozijnen,trappen
- Aanbrengen tex-klaar stuclaag (machinale pleisterlaag, max. 3mm)
- Aanbrengen hechtende primer plafonds
- Aanbrengen bewapeningsgaas 25cm v-naad (indien gekozen voor plafond stucwerk)
- Plaatsen van loopsteiger plafonds(indien gekozen voor plafond stucwerk)
- Nakijken van alle wanden middels 1000watt bouwlamp
- Machinaal opschuren van alle wanden- Aanbrengen elastische filler inwendige hoeken
- Aanbrengen 1ste laag latex
- Controleren met 1000watt lamp + eventueel repareren beschadigingen.
- Aanbrengen 2e laag Latex eindlaag (schrobvast)

Ons huis is 177m² en ze vragen er 9000 euro voor. Vond dit echt een hele nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

Topicstarter
Ik wil nog even een aanvulling doen op mijn oorspronkelijke vraag.

Het gaat alleen om wanden, totaal ca 280m2 verdeeld over 3 lagen.

1. Wat vind jij een goede prijs?
De prijs is niet bepalend voor de kwaliteit, maar er zijn wel grenzen.

2. Welke werkzaamheden verwacht jij daarvoor?
Wat zou een stucadoor voor die prijs moeten doen, daarmee niet bedoelend dat het er goed moet uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

Topicstarter
AndereKoekoek schreef op zondag 9 februari 2020 @ 11:35:
Ons huis is 177m² en vond dit echt een hele nette prijs.
Die opsomming komt wel heel bekend voor :)

Ik ben dan wel benieuwd wat die nette prijs is?

[ Voor 6% gewijzigd door Friemel op 09-02-2020 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:21
Ik betaalde afgelopen april 2100 ex voor 160m2. Daarvan is ong 1/3e plafond en 2/3e wand. Regio Utrecht. Spuiten van alles kon hij erbij doen voor 700 maar dat hebben wij niet gedaan..

[ Voor 27% gewijzigd door ID-College op 09-02-2020 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:24
Wij betalen 18,50 per m2 voor renovlies incl schilderen (2x) van muren. Voor de plafonds betalen wij 18,50 per m2 voor het stucen +10,- per m2 voor het te laten schilderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:42

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Friemel schreef op zondag 9 februari 2020 @ 11:40:
[...]

Die opsomming komt wel heel bekend voor :)

Ik ben dan wel benieuwd wat die nette prijs is?
Ah ja de prijs vergeten! Haha
9.000 euro in totaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrrr
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01 11:34
Hier een ervaring met Werkspot (Bulgaars bedrijf). Omdat eigen stucadoor wegens sterfgeval in familie moest afzeggen, moesten wij snel op zoek.

Via Werkspot niet de duurste maar zeker ook niet de goedkoopste uitgekozen. Duidelijk alles gespecificeerd vooraf, en bedrijf had enkel lovende referenties.

Binnen één week hadden 6 Bulgaren het hele huis gestuced, en na 1,5 week drogen (in de zomer), hebben ze het huis in 5 dagen geschilderd.

Omdat ik er zelf niet bij kon zijn (buitenland), heeft mijn vrouw 80% vooruit betaald.
Bij terugkomst was het eigenlijk nog erger dan ik had gedacht. Vooral het schilderwerk is heel slecht.

We hebben ze meerdere malen in gebreke gesteld, advocaat erop gezet, maar de mensen lijken met de noorderzon vertrokken.

Zo zeggen veel positieve referenties dus weinig op Werkspot.

In totaal was het 250m2 wanden stucen + 65m2 plafonds en hierna het 2x verven van alle muren (sommige verdiepingen andere kleuren). 2 muren hebben ze niet gedaan, en hebben we later door een ander bedrijf laten doen (Polen, 17 euro per uur en materiaal conform specificatie factuur bouwmaat. Wereldwerk!).

In totaal waren we € 7.000,- kwijt voor bovenstaande (Bulgaren). Hebben lang moeten zeuren voor een factuur, nooit gekregen. Voor ons nooit meer werkspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

Topicstarter
Uit nieuwsgierigheid had ik in werkspot al wel een oproep gedaan en binnen no-time had ik van 10 bedrijven een aanmelding binnen. Ongelooflijk, hoe kan dit? Goede stucadoors zijn toch aan het werk en hebben geen tijd om zo snel te kunnen reageren?! >:)
Er zullen uiteraard heus wel goede tussen zitten, maar puur obv de reviews is het moeilijk te zeggen.

Bij de meeste offertes staat alleen een prijs genoemd, ik mis telkens een opsomming van hetgeen er precies gebruikt en gedaan wordt voor dat bedrag. Prijs zegt namelijk niet zoveel.

Daarom ben ik benieuwd om van jullie te horen wat er in de offerte zou moeten staan vwb materiaalgebruik en werkzaamheden, om de goede van de slechte offertes te kunnen onderscheiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
peterrrr schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:45:
Binnen één week hadden 6 Bulgaren het hele huis gestuced, en na 1,5 week drogen (in de zomer), hebben ze het huis in 5 dagen geschilderd.

In totaal waren we € 7.000,- kwijt voor bovenstaande (Bulgaren). Hebben lang moeten zeuren voor een factuur, nooit gekregen. Voor ons nooit meer werkspot.
Ik lees hier dat er 6 man 2x een week bezig zijn geweest met stucen en schilderen. Dan is 7000.- (excl verf?) wel een beetje weinig, 15.- euro per uur.

@Friemel , ik zou niet naar m2 prijs kijken maar naar de tijd die de persoon nodig denkt te hebben en dat in de rekenmachine gooien met de totaalprijs ex materiaal en BTW. Als dat onder de 30.- ex BTW per uur ligt moet je je afvragen of de beste man wel serieus met zijn vak bezig is.

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

Topicstarter
ORIGINELE VRAAG HEB IK UITGEBREID

In de technische beschrijving staat: "De wanden zijn vlak afgewerkt en verder onbehandeld."
Dus niet behangklaar zeggen ze ook. Hmmm....daar gaan stucadoors wel standaard vanuit bij nieuwbouw.

Wat is wel en niet zinvol/nodig bij het stucen cq latex spuiten van wanden in Nieuwbouw?

[ Voor 3% gewijzigd door Friemel op 13-02-2020 21:16 ]

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik heb een offerte voor glad stucen gekregen à €19/m2 voor de wanden en €22/m2 voor plafonds ex BTW. Hij schijnt een vakman te zijn en bekenden zijn erg tevreden. Prijs is wellicht wat hoog als ik vergelijk met wat ik hier lees.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik begrijp dat altijd maar voor een dubbeltje op de eerste rang echt niet. Is prijs nou echt het belangrijkste? Als je nou een goede kerel heb gevonden, met goede referenties, heb je toch een mooie deal? Het kan altijd goedkoper, maar wat krijg je ervoor terug?
20 euro de meter all in is een redelijk gangbare prijs voor sausklaar.

Vorig jaar vrijwel m'n hele woning laten stucen. 20 euro de meter betaald, en gewoon bizar strak opgeleverd. Zo strak dat meerdere vaklui die ik erna nog langs heb gehad er uit zichzelf opmerkingen over maakten. In de trant van 'nog nooit zulk strak stucwerk gezien'. Als ik er 25 euro voor had moeten betalen had ik hem ook ingehuurd.
Als ik zie hoeveel zakken knauff erdoorheen gegaan zijn, kan ie er ook onmogelijk een heel bizar bedrag aan overgehouden hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 13-02-2020 21:14 ]

• GekkeRipper
  • Nu online
Goed punt. Ik betaal graag iets meer voor goede kwaliteit. Ben echter totaal onbekend met gangbare prijzen.

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-05 15:56
Een gangbare prijs is rond de 20 euro met uitschieters naar boven en naar beneden.
Ga alsjeblieft niet op werkspot zoeken, vaklieden hebben dit soort podia niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

Topicstarter
GRAAG REACTIES OP WERKZAAMHEDEN - NIET MEER OP PRIJS

De gangbare prijs is nu duidelijk, maar niet WAT je mag verwachten voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Nu online
Friemel schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 11:00:

• verfrollen kan net zo mooi zijn als spuiten
[/list]
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Is dat een eis aan de wanden? En wat is vlak? Bijna elk nieuwbouwhuis wordt volgens mij behangklaar opgeleverd door de bouwer. Dat is overigens een ruim begrip

Ben het met je eens mbt het verfrollen. De structuur van de roller bepaalt in grote mate hoe strak het schilderwerk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

Topicstarter
GekkeRipper schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:14:
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Is dat een eis aan de wanden? En wat is vlak? Bijna elk nieuwbouwhuis wordt volgens mij behangklaar opgeleverd door de bouwer. Dat is overigens een ruim begrip
Ik citeer wat in de technische beschrijving van de woning staat vwb afwerkingsniveau. Bij navraag wordt aangegeven dat het dus niet behangklaar zal zijn. Echter, stucadoors gaan er vanuit dat dat wel altijd het geval is.

Herkennen mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maar, wat zeg je ervan als je gewoon aangeeft hoe je het wil hebben? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

Topicstarter
Ik dacht dat mijn vraag over stucen en latex spuiten toch wel duidelijk was?!

Stucadoors geven in het offertes steeds aan dat de wanden behangklaar moeten zijn, want dan weten ze dat er slechts een dun laagje pleister (machinaal) aangebracht hoeft te worden. Indien ze niet behangklaar zijn, zal het of duurder worden of ziet de stucadoor er vanaf. Dat wil je niet pas horen als ze de woning zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Nu online
Friemel schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:32:
[...]

Ik citeer wat in de technische beschrijving van de woning staat vwb afwerkingsniveau. Bij navraag wordt aangegeven dat het dus niet behangklaar zal zijn. Echter, stucadoors gaan er vanuit dat dat wel altijd het geval is.

Herkennen mensen dit?
Nee dat herken ik niet. Wat is dan wel vlak? Volgens mij is behangklaar een dun laagje stucwerk wat nog bobbels en putjes heeft. Dusdanig dat je er niet direct over wil schilderen want lelijk. Maar wel dusdanig vlak dat je het met (dik) behang niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

Topicstarter
Oke, behangklaar = vlak met bobbeltjes. Bouwbedrijf noemt het niet behangklaar. We zien wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Nu online
Klinkt alle 5 logisch en/of verstandig om te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-05 15:24
• aanbrengen van stucprimer
doen
• voorstrijken alvorens latex spuiten
doen
• insnijden van inwendige hoeken voor het stucen
doen
• hoekprofielen aanbrengen
als je rechte lijnen wilt wel (ik heb het dan over niet-inwendige hoeken)
• verfrollen kan net zo mooi zijn als spuiten
ja, en makkelijker bij te werken bij een beschadiging

+ alle inwendige hoeken kitten na stucen voor verfen

[ Voor 14% gewijzigd door Niet_Jan_Jaap op 20-02-2020 09:19 ]

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

Topicstarter
Sommige stucadoors zeggen hierop:
  1. aanbrengen van stucprimer - NIET NODIG BIJ NIEUWBOUW
  2. voorstrijken alvorens latex spuiten - ZIT IN EERSTE TEX LAAG
  3. insnijden van inwendige hoeken voor het stucen - NIET NODIG BIJ NIEUWBOUW, GEWOON KITTEN
  4. hoekprofielen aanbrengen - NIET NODIG BIJ NIEUWBOUW
  5. verfrollen kan net zo mooi zijn als spuiten - AANZET IS ALTIJD ZICHTBAAR

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
125m2

-Stukwerk 3mm
-hoekprofielen etc
-Afkitten naden hoeken etc
-Alles laten spuiten inclusief trappen.

Totaal 9600 kwijt geweest

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 20-02-2020 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De stucer die het in zijn hoofd haalt om zonder hoeknaalden aan de slag te gaan zou ik sowieso vriendelijk doch dringend verzoeken een andere dagbesteding te gaan zoeken :X

Als het al recht te krijgen is; één keer erlangs lopen en de deuken zitten erin.

En rollen kan echt strak, zonder aanzetten. Mijn vrouw is geen professional, maar heeft hier het hele huis gerold, niks te zien.

Maargoed, je lijkt alles wat hier gezegd wordt alsnog in twijfel te trekken... 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door MikeyMan op 20-02-2020 20:51 ]

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

Topicstarter
MikeyMan schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 20:49:
De stucer die het in zijn hoofd haalt om zonder hoeknaalden aan de slag te gaan zou ik sowieso vriendelijk doch dringend verzoeken een andere dagbesteding te gaan zoeken :X

Als het al recht te krijgen is; één keer erlangs lopen en de deuken zitten erin.

En rollen kan echt strak, zonder aanzetten. Mijn vrouw is geen professional, maar heeft hier het hele huis gerold, niks te zien.
Stucadoors gaan er vanuit dat hoekprofielen altijd aanwezig zijn bij nieuwbouw, vandaar!
Maargoed, je lijkt alles wat hier gezegd wordt alsnog in twijfel te trekken... 8)7
Helemaal niet, maar mijn ervaringen met de laatste stucadoor in onze woning waren slecht. Dus extra behoedzaam, that's all! :)

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

Topicstarter
Mektheb schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 20:48:
125m2
..
Dat is extreem duur ... €76,80 p/m2 :?

• jadjong
  • Nu online
Friemel schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:06:
[...]

Dat is extreem duur ... €76,80 p/m2 :?
Voor stucen EN schilderen is het nog maar 35 per m2. Als er dan ook nog plafonds bij zitten of anderzijds moeilijke panelen...

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-05 10:42
Mektheb schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 20:48:
125m2

-Stukwerk 3mm
-hoekprofielen etc
-Afkitten naden hoeken etc
-Alles laten spuiten inclusief trappen.

Is dit 125m2 muuroppervlakte of woning?

p.s) ik kijk mee met topic, mijn nieuwbouwwoning wordt in Mei casco opgeleverd, en moet zo'n 450m2 muur en 180m2 plafond laten stucen+schilderen. Een goede deal is daarom erg welkom (uiteraard moet het wel strak worden opgeleverd, dus wil geen bulgaren binnenhalen)

[ Voor 31% gewijzigd door rolandmegens op 20-02-2020 21:41 ]

• Mektheb
jadjong schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:11:
[...]

Voor stucen EN schilderen is het nog maar 35 per m2. Als er dan ook nog plafonds bij zitten of anderzijds moeilijke panelen...
Alles.

-Trapkast
-Plafonds
-Trappen
-Wanden
-Badkamer zodat erna getegeld kon worden.
Gewoon elke muur die aanwezig is in huis stukwerk gespoten gekit etc.

• Mektheb
rolandmegens schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:39:
[...]

Is dit 125m2 muuroppervlakte of woning?

p.s) ik kijk mee met topic, mijn nieuwbouwwoning wordt in Mei casco opgeleverd, en moet zo'n 450m2 muur en 180m2 plafond laten stucen+schilderen. Een goede deal is daarom erg welkom (uiteraard moet het wel strak worden opgeleverd, dus wil geen bulgaren binnenhalen)
Nee woning oppervlakte.

Wanden 179m2
Plafonds 94m2

Zo uit me hoofd :)

Excuses dubbelpost

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 20-02-2020 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-04 13:08
D.deJong schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 21:38:
Een gangbare prijs is rond de 20 euro met uitschieters naar boven en naar beneden.
Ga alsjeblieft niet op werkspot zoeken, vaklieden hebben dit soort podia niet nodig.
Ik vind dit altijd wel een mooie en waarschijnlijk terechte raad, maar waar kan ik dan wel een goede vakman vinden? Werkspot is zowat de enige website waar ik veel reviews kan terugvinden om een voorlopig oordeel op te baseren, hierbij zie je ook stucadoors met 500+ reviews en een beoordeling van 4,5-5 sterren. Met betaling achteraf als alles naar tevredenheid is opgeleverd..

Je zou haast zeggen, zo slecht kan het dan toch niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Nu online
Mesque schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 23:34:
[...]

Ik vind dit altijd wel een mooie en waarschijnlijk terechte raad, maar waar kan ik dan wel een goede vakman vinden? Werkspot is zowat de enige website waar ik veel reviews kan terugvinden om een voorlopig oordeel op te baseren, hierbij zie je ook stucadoors met 500+ reviews en een beoordeling van 4,5-5 sterren. Met betaling achteraf als alles naar tevredenheid is opgeleverd..

Je zou haast zeggen, zo slecht kan het dan toch niet zijn?
Als je die belt kunnen ze je in april pas helpen. April 2022. :P Nu zal de agenda wat leger zijn maar wie een paar maanden geleden per direct beschikbaar was kon in het beste geval iets op de muur smeren wat er beter uit ziet dan wanneer je het zelf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
jadjong schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 23:48:
[...]

Als je die belt kunnen ze je in april pas helpen. April 2022. :P Nu zal de agenda wat leger zijn maar wie een paar maanden geleden per direct beschikbaar was kon in het beste geval iets op de muur smeren wat er beter uit ziet dan wanneer je het zelf doet.
Degene met al die reviews bedoel je, of doel je op een goede stucadoor die niet op werkspot te vinden is?

Ik heb nu twee best mooie offertes voor stucadoors die halverwege mei iets in kunnen plannen. Een van de twee is een modern bedrijfje met gelikte website, goede reviews etc van twee jongens die - zo zie ik op hun LinkedIn - 12-15 jaar bij een groter stucadoorsbedrijf in Volendam hebben gewerkt. Zijn nu net drie jaar voor zichzelf bezig dus dan vind ik het eigenlijk niet eens zo heel gek dat ze nog wat klusjes binnenhalen via werkspot. Uiteindelijk zijn het dan dus ook dezelfde jongens als die je een paar jaar geleden via het meer traditionele stukadoorsbedrijf had binnengehaald.

De andere stukadoor is degene met 500+ goede reviews, die komt ook een andere woning in ons project doen en is ook halverwege mei beschikbaar.

Uiteraard kan ik niet weten hoe goed deze partijen zijn en lopen er ZEKER heel veel beunhazen rond op Werkspot, maar vooralsnog heb ik niet het idee dat iedereen dat per se is. Vanwege het gebrek aan andere kanalen via waar ik betrouwbare reviews over stukadoors kan vinden heb ik denk ik ook weinig andere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-05 15:56
Het is ook erg moeilijk om een vakman te vinden buiten werkspot om, een vakman zit door mond op mondreclame vaak al een jaar vol. Ik ben uitvoerder in de woning en utiliteitsbouw en zelfs ik heb moeite om een stucadoor of schilder te vinden waar ik mijn hand voor in het vuur durf te steken ook al heb ik een volle contactenlijst in mijn telefoon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Dat is veel geld, bij ons overal gestuct de muren en dat kostten 5000 euro.
Wel in 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Ja, midden in de bouwcrisis... dat bedrag ga je sowieso niet halen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Nu online
Mesque schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 00:14:
[...]

Degene met al die reviews bedoel je, of doel je op een goede stucadoor die niet op werkspot te vinden is?
Beide. Door het tekort aan personeel was het de afgelopen jaren niet aannemelijk dat een vakman binnen afzienbare tijd op komt draven. Als het je wel gelukt is was dat mazzel aan jouw zijde. Of je was niet heel erg veeleisend. :P Vandaar de aanname dat mensen die via werkspot(of wat dan ook) direct inzetbaar zijn niet de beste vakman in hun soort zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krokodil1988
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-03-2021
Mesque schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 00:14:
[...]

Ik heb nu twee best mooie offertes voor stucadoors die halverwege mei iets in kunnen plannen. Een van de twee is een modern bedrijfje met gelikte website, goede reviews etc van twee jongens die - zo zie ik op hun LinkedIn - 12-15 jaar bij een groter stucadoorsbedrijf in Volendam hebben gewerkt. Zijn nu net drie jaar voor zichzelf bezig dus dan vind ik het eigenlijk niet eens zo heel gek dat ze nog wat klusjes binnenhalen via werkspot. Uiteindelijk zijn het dan dus ook dezelfde jongens als die je een paar jaar geleden via het meer traditionele stukadoorsbedrijf had binnengehaald.
Hi Mesque, mag ik vragen welk bedrijfje dit is geweest? En of jullie tevreden zijn? (ervan uitgaande dat jullie met deze partij in zee zijn gegaan) Mijn zus zoekt nog een goede stukadoor voor eind december/ begin januari. Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
Krokodil1988 schreef op zondag 20 september 2020 @ 07:21:
[...]

Hi Mesque, mag ik vragen welk bedrijfje dit is geweest? En of jullie tevreden zijn? (ervan uitgaande dat jullie met deze partij in zee zijn gegaan) Mijn zus zoekt nog een goede stukadoor voor eind december/ begin januari. Mvg
Dit ging om wandgrimeurs.nl. Uiteindelijk zijn wij met een ander in zee gegaan omdat die €5/m2 goedkoper was, dat bedrijf zou ik je niet aanraden. Voor het geld dat we betaalden misschien wel wat we mochten verwachten, maar met name het schuren na het stucen had een stuk strakker gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:21
Pfoe wat een bedragen! Ik ben 1.5 jaar geleden voor 14 euro per m2 klaar geweest (wand + plafond). Ging toen om 130m2!
Inmiddels heeft ie zijn tarief ook flink omhoog gegooid begreep ik want zijn werk is kneiterstrak.. en ja.. als je dat weet dat kan je de prijs opvoeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krokodil1988
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-03-2021
Mesque schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:54:
[...]

Dit ging om wandgrimeurs.nl. Uiteindelijk zijn wij met een ander in zee gegaan omdat die €5/m2 goedkoper was, dat bedrijf zou ik je niet aanraden. Voor het geld dat we betaalden misschien wel wat we mochten verwachten, maar met name het schuren na het stucen had een stuk strakker gekund.
Thanks, ziet er idd heel goed uit bij ze! Ga het doorgeven (y)
Pagina: 1