Dus.. er is maar 1 plek waar ik mijn oven kwijt kan, en dat is in de kast met de koelkast. Logisch denkwerk en de wetten van de mechanica geven te denken dat je dan het best de oven boven de koelkast kan doen. Warmte stijgt op immers, en je wil de warmtewisselaar van je koelkast zo veel mogelijk ontzien.
Maar.. alle problemen in mijn leven zouden worden opgelost als de oven toch onder de koelkast stond. Dus vandaar het dilemma, moet ik de koele redelijkheid volgen, en eeuwig in een ongemakkelijke maar natuurkundig efficiente keuken werken? Of zal ik het universum tarten en de wereld omdraaien?
Stats: Inbouwkoelkast, 122cm hoog, modern, efficient (a.k.a nog niet gekocht maar wel wat geld voor over). Inbouwoven, 58cm hoog, modern, hard (liefst zo een met pyrolyse, dat schijnt vet te zijn). Plint 10cm hoog. Geliefde: 1.65cm hoog, modern, lief. Ikzelf: 1.94cm hoog, post-modern, gek.
Het algemene argument tegen dat snap ik, maar ik heb de harde cijfertjes niet voor ogen. Mijn argumenten waarom het misschien wel zou kunnen:
1. Moderne apparatuur is goed geisoleerd
2. De 2 apparaten zijn gescheiden middels een plank, die ik evt nog zou kunnen aanvullen met een resolschuim plaat
3. De oven staat maar heel sporadisch aan
Niet echt relevant, maar waarom ik het graag wil:
1. Het brengt de koelkast op ideale hoogte (niet bukken voor de onderste plank)
2. De koelkast gebruik je 10x per dag, de oven misschien 3x per week
3. Mijn geliefde zou met een oven boven haar schouders zware hete dingen hoog moeten tillen
Zeer gewaardeerd worden uw opinies, ervaringen, berekeningen
Maar.. alle problemen in mijn leven zouden worden opgelost als de oven toch onder de koelkast stond. Dus vandaar het dilemma, moet ik de koele redelijkheid volgen, en eeuwig in een ongemakkelijke maar natuurkundig efficiente keuken werken? Of zal ik het universum tarten en de wereld omdraaien?
Stats: Inbouwkoelkast, 122cm hoog, modern, efficient (a.k.a nog niet gekocht maar wel wat geld voor over). Inbouwoven, 58cm hoog, modern, hard (liefst zo een met pyrolyse, dat schijnt vet te zijn). Plint 10cm hoog. Geliefde: 1.65cm hoog, modern, lief. Ikzelf: 1.94cm hoog, post-modern, gek.
Het algemene argument tegen dat snap ik, maar ik heb de harde cijfertjes niet voor ogen. Mijn argumenten waarom het misschien wel zou kunnen:
1. Moderne apparatuur is goed geisoleerd
2. De 2 apparaten zijn gescheiden middels een plank, die ik evt nog zou kunnen aanvullen met een resolschuim plaat
3. De oven staat maar heel sporadisch aan
Niet echt relevant, maar waarom ik het graag wil:
1. Het brengt de koelkast op ideale hoogte (niet bukken voor de onderste plank)
2. De koelkast gebruik je 10x per dag, de oven misschien 3x per week
3. Mijn geliefde zou met een oven boven haar schouders zware hete dingen hoog moeten tillen
Zeer gewaardeerd worden uw opinies, ervaringen, berekeningen